Έρχονται οι νέες κάμερες «Μπιγκ Μπράδερ» στους ευρωπαϊκούς δρόμους

Μια «έξυπνη» και πολυτάλαντη κάμερα τροχαίας που θα ελέγχει την ταχύτητα του διερχόμενου αυτοκινήτου, θα «τσεκάρει» αυτόματα την πινακίδα του οχήματος για πιθανές παρασπονδίες (απλήρωτη ασφάλεια, χρωστούμενα τέλη κ.α.), θα φωτογραφίζει το εσωτερικό του οχήματος για να διαπιστώσει αν ο οδηγός φοράει ζώνη, θα συνδέεται δορυφορικά (GPS) με τους ηλεκτρονικές υπολογιστές της αστυνομίας και θα στέλνει σήμα εντός δευτερολέπτων σε κάθε αρμόδια υπηρεσία για να ξεκινήσει τα δέοντα κατά του οδηγού.

Μια «έξυπνη» και πολυτάλαντη κάμερα τροχαίας που θα ελέγχει την ταχύτητα του διερχόμενου αυτοκινήτου, θα «τσεκάρει» αυτόματα την πινακίδα του οχήματος για πιθανές παρασπονδίες (απλήρωτη ασφάλεια, χρωστούμενα τέλη κ.α.), θα φωτογραφίζει το εσωτερικό του οχήματος για να διαπιστώσει αν ο οδηγός φοράει ζώνη, θα συνδέεται δορυφορικά (GPS) με τους ηλεκτρονικές υπολογιστές της αστυνομίας και θα στέλνει σήμα εντός δευτερολέπτων σε κάθε αρμόδια υπηρεσία για να ξεκινήσει τα δέοντα κατά του οδηγού.

Η νέα γενιά καμερών, που θα αποτελέσει πραγματικό φόβητρο για τους οδηγούς, αναπτύσσεται στο πλαίσιο του -χρηματοδοτούμενου από την Ευρωπαϊκή Ένωση με περίπου 8 εκατ. ευρώ- έργου Asset. Το νέο σύστημα -κάθε ένα από τα οποία αναμένεται να κοστίζει γύρω στα 60.000 ευρώ- δοκιμάζεται ήδη στους δρόμους της Φινλανδίας (από το Κέντρο Τεχνικών Ερευνών VTT) και αναμένεται να εφαρμοστεί στην υπόλοιπη Ευρώπη από το 2013, σύμφωνα με τη βρετανική «Ντέιλι Μέιλ».

Η κάμερα έχει και άλλες δυνατότητες, όπως να μετράει την απόσταση ανάμεσα στα κινούμενα οχήματα, ενώ μπορεί να φωτογραφίζει ένα όχημα όχι όταν αυτό περνά από δίπλα της, αλλά όταν ακόμα βρίσκεται σε απόσταση περίπου 50 μέτρων. Είναι η πρώτη κάμερα «πολλαπλών καθηκόντων», που μπορεί να εντοπίσει και να καταγράψει ταυτόχρονα πολλές παραβάσεις και όχι μόνο την υπέρβαση του ορίου ταχύτητας. Το νέο σύστημα θα μπορεί να τοποθετηθεί στο εσωτερικό των περιπολικών της τροχαίας.

    Οι πρώτες δοκιμές του συστήματος θα διαρκέσουν έως το Δεκέμβριο του 2011, με στόχο τη βελτίωση της ασφάλειας στους δρόμους, μέσα από την καλύτερη επιτήρηση (τύπου… Μπιγκ Μπράδερ) των οδηγών. Το σύστημα πάντως καταστρέφει αυτομάτως τις εικόνες που τράβηξε, μετά από παρέλευση διαστήματος ενός μήνα, καθώς και όσες φωτογραφίες δεν δείχνουν κάποια παράβαση του κώδικα οδικής κυκλοφορίας.
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr