Δεν είναι μόνο μία απλή, καθημερινή συνήθεια, αλλά μία πράξη με περιβαλλοντικά, ενεργειακά, οικονομικά και κοινωνικά οφέλη
Γερμανία: «Μπλόκο» στα SUV στις πόλεις μετά από δυστύχημα με τέσσερις νεκρούς στο Βερολίνο
Γερμανία: «Μπλόκο» στα SUV στις πόλεις μετά από δυστύχημα με τέσσερις νεκρούς στο Βερολίνο
Στο δυστύχημα της περασμένης Παρασκευής μια Porsche Macan προσέκρουσε σε φωτεινό σηματοδότη και παρέσυρε έναν 29χρονο Βρετανό, έναν 28χρονο Ισπανό, μία γυναίκα 64 ετών και το τριών ετών εγγόνι της που στέκονταν στην άκρη διάβασης πεζών και έχασαν τη ζωή τους ακαριαία
Ένα τραγικό τροχαίο δυστύχημα την περασμένη Παρασκευή στο Βερολίνο, το οποίο στοίχισε τη ζωή σε τέσσερις ανθρώπους, ανάμεσά τους ένα τρίχρονο αγοράκι, έχει προκαλέσει πολεμική στη Γερμανία σχετικά με τα αυτοκίνητα τύπου SUV και την κυκλοφορία τους στις σύγχρονες πόλεις.
«Χρειαζόμαστε ανώτατο όριο για τα μεγάλα SUV στο κέντρο των πόλεων. Η καλύτερη λύση θα ήταν μια ομοσπονδιακή ρύθμιση, η οποία θα επέτρεπε στις πόλεις να θέτουν κάποια όρια μεγέθους», έκρινε σε δηλώσεις του στην εφημερίδα Tagesspiegel ο αντιπρόεδρος της Κοινοβουλευτικής Ομάδας των Πρασίνων, ο Όλιβερ Κρίσνερ.
Η μη κυβερνητική οργάνωση «Γερμανική Βοήθεια για το Περιβάλλον» ανάρτησε ανακοίνωση στο Twitter: «Τα SUV δεν έχουν καμία δουλειά στις πόλεις μας! Τέσσερις νεκροί, ανάμεσά τους ένα μικρό παιδί, είναι ο απολογισμός του τρομερού δυστυχήματος με SUV Porsche στο Βερολίνο. Και σε ό,τι αφορά τις αυτοκινητοβιομηχανίες, ένα στα δύο καινούργια αυτοκίνητα είναι SUV. Παλεύουμε ενάντια σε αυτό».
Σύμφωνα με αυτόπτες μάρτυρες και βίντεο, το δυστύχημα έγινε όταν η Porsche Macan που οδηγούσε 42χρονος – στο αυτοκίνητο επέβαιναν επίσης μια 67χρονη γυναίκα κι ένα κοριτσάκι έξι ετών – εξετράπη από την πορεία της, προσέκρουσε σε φωτεινό σηματοδότη και κατόπιν παρέσυρε έναν 29χρονο Βρετανό, έναν 28χρονο Ισπανό, μία γυναίκα 64 ετών και το τριών ετών εγγόνι της. Και τα τέσσερα θύματα, τα οποία στέκονταν στην άκρη διάβασης πεζών, έχασαν τη ζωή τους ακαριαία, επιτόπου, πριν προλάβει να τους παρασχεθεί η παραμικρή βοήθεια. Τραγικοί αυτόπτες μάρτυρες, η μητέρα του αγοριού και το μεγαλύτερο αδελφάκι του.
Όπως σημείωσε η εφημερίδα Bild, πραγματογνώμονες, οι οποίοι εξέτασαν με ειδική τεχνολογία τρισδιάστατης αναπαράστασης τις συνθήκες του δυστυχήματος, διαπίστωσαν ότι ο οδηγός του αυτοκινήτου δεν προσπάθησε καν να διορθώσει την πορεία του οχήματος, ή να φρενάρει. Αντιθέτως, λίγο πριν από την πρόσκρουση, επιτάχυνε. Κατά πληροφορίες της εφημερίδας, πιθανότερο σενάριο θεωρείται πως είναι ότι αντιμετώπισε ξαφνικό πρόβλημα υγείας, πιθανόν κρίση επιληψίας. Τόσο ο οδηγός, όσο και οι επιβάτες της Porsche νοσηλεύονται εκτός κινδύνου σε νοσοκομείο του Βερολίνου.
Το δυστύχημα πυροδότησε έντονη αντιπαράθεση, καθώς η κριτική για τα μεγάλα αυτοκίνητα, που επιβαρύνουν την κίνηση στους δρόμους, αλλά και το περιβάλλον στις μεγάλες πόλεις, βρίσκεται εδώ και χρόνια στη φαρέτρα του κόμματος των Πρασίνων και άλλων οικολογικών οργανώσεων.
Όπως προκύπτει από δεδομένα του Ινστιτούτου CAR του Πανεπιστημίου του Ντούιζμπουργκ, το τρέχον έτος θα κυκλοφορήσουν στην Γερμανία περισσότερα από ένα εκατομμύριο νέα SUV. Ο αριθμός αντιστοιχεί στο ένα τρίτο του συνόλου των νέων αυτοκινήτων στη χώρα.
«Τα μεγάλα αυτοκίνητα χρειάζονται ακόμη πιο ευρύχωρους χώρους στάθμευσης, όταν στις πόλεις ο χώρος γίνεται όλο και πιο σπάνιος. Αποτελούν ιδιαίτερο κίνδυνο για πεζούς και ποδηλάτες. Είναι επείγουσα ανάγκη να γίνει συζήτηση σχετικά με το πόσο μεγάλα θα πρέπει να είναι πλέον τα αυτοκίνητα που κυκλοφορούν στο κέντρο των πόλεών μας», τόνισε ο κ. Κρίσνερ των Πρασίνων.
Οικολογικές οργανώσεις ζητούν να επιβληθούν σε πρώτη φάση «εύκολα» μέτρα, όπως η θέσπιση διοδίων. Από την πλευρά της, η Εναλλακτική για την Γερμανία (AfD) κατήγγειλε τις οργανώσεις οι οποίες «μισούν τα αυτοκίνητα» και αποπειρώνται να «εκμεταλλευθούν πολιτικά το δυστύχημα», μιλώντας για «άρματα μάχης στους σύγχρονους δρόμους».
Πηγή: Αθηναϊκό Πρακτορείο Ειδήσεων
«Χρειαζόμαστε ανώτατο όριο για τα μεγάλα SUV στο κέντρο των πόλεων. Η καλύτερη λύση θα ήταν μια ομοσπονδιακή ρύθμιση, η οποία θα επέτρεπε στις πόλεις να θέτουν κάποια όρια μεγέθους», έκρινε σε δηλώσεις του στην εφημερίδα Tagesspiegel ο αντιπρόεδρος της Κοινοβουλευτικής Ομάδας των Πρασίνων, ο Όλιβερ Κρίσνερ.
Η μη κυβερνητική οργάνωση «Γερμανική Βοήθεια για το Περιβάλλον» ανάρτησε ανακοίνωση στο Twitter: «Τα SUV δεν έχουν καμία δουλειά στις πόλεις μας! Τέσσερις νεκροί, ανάμεσά τους ένα μικρό παιδί, είναι ο απολογισμός του τρομερού δυστυχήματος με SUV Porsche στο Βερολίνο. Και σε ό,τι αφορά τις αυτοκινητοβιομηχανίες, ένα στα δύο καινούργια αυτοκίνητα είναι SUV. Παλεύουμε ενάντια σε αυτό».
Σύμφωνα με αυτόπτες μάρτυρες και βίντεο, το δυστύχημα έγινε όταν η Porsche Macan που οδηγούσε 42χρονος – στο αυτοκίνητο επέβαιναν επίσης μια 67χρονη γυναίκα κι ένα κοριτσάκι έξι ετών – εξετράπη από την πορεία της, προσέκρουσε σε φωτεινό σηματοδότη και κατόπιν παρέσυρε έναν 29χρονο Βρετανό, έναν 28χρονο Ισπανό, μία γυναίκα 64 ετών και το τριών ετών εγγόνι της. Και τα τέσσερα θύματα, τα οποία στέκονταν στην άκρη διάβασης πεζών, έχασαν τη ζωή τους ακαριαία, επιτόπου, πριν προλάβει να τους παρασχεθεί η παραμικρή βοήθεια. Τραγικοί αυτόπτες μάρτυρες, η μητέρα του αγοριού και το μεγαλύτερο αδελφάκι του.
Όπως σημείωσε η εφημερίδα Bild, πραγματογνώμονες, οι οποίοι εξέτασαν με ειδική τεχνολογία τρισδιάστατης αναπαράστασης τις συνθήκες του δυστυχήματος, διαπίστωσαν ότι ο οδηγός του αυτοκινήτου δεν προσπάθησε καν να διορθώσει την πορεία του οχήματος, ή να φρενάρει. Αντιθέτως, λίγο πριν από την πρόσκρουση, επιτάχυνε. Κατά πληροφορίες της εφημερίδας, πιθανότερο σενάριο θεωρείται πως είναι ότι αντιμετώπισε ξαφνικό πρόβλημα υγείας, πιθανόν κρίση επιληψίας. Τόσο ο οδηγός, όσο και οι επιβάτες της Porsche νοσηλεύονται εκτός κινδύνου σε νοσοκομείο του Βερολίνου.
Το δυστύχημα πυροδότησε έντονη αντιπαράθεση, καθώς η κριτική για τα μεγάλα αυτοκίνητα, που επιβαρύνουν την κίνηση στους δρόμους, αλλά και το περιβάλλον στις μεγάλες πόλεις, βρίσκεται εδώ και χρόνια στη φαρέτρα του κόμματος των Πρασίνων και άλλων οικολογικών οργανώσεων.
Όπως προκύπτει από δεδομένα του Ινστιτούτου CAR του Πανεπιστημίου του Ντούιζμπουργκ, το τρέχον έτος θα κυκλοφορήσουν στην Γερμανία περισσότερα από ένα εκατομμύριο νέα SUV. Ο αριθμός αντιστοιχεί στο ένα τρίτο του συνόλου των νέων αυτοκινήτων στη χώρα.
«Τα μεγάλα αυτοκίνητα χρειάζονται ακόμη πιο ευρύχωρους χώρους στάθμευσης, όταν στις πόλεις ο χώρος γίνεται όλο και πιο σπάνιος. Αποτελούν ιδιαίτερο κίνδυνο για πεζούς και ποδηλάτες. Είναι επείγουσα ανάγκη να γίνει συζήτηση σχετικά με το πόσο μεγάλα θα πρέπει να είναι πλέον τα αυτοκίνητα που κυκλοφορούν στο κέντρο των πόλεών μας», τόνισε ο κ. Κρίσνερ των Πρασίνων.
Οικολογικές οργανώσεις ζητούν να επιβληθούν σε πρώτη φάση «εύκολα» μέτρα, όπως η θέσπιση διοδίων. Από την πλευρά της, η Εναλλακτική για την Γερμανία (AfD) κατήγγειλε τις οργανώσεις οι οποίες «μισούν τα αυτοκίνητα» και αποπειρώνται να «εκμεταλλευθούν πολιτικά το δυστύχημα», μιλώντας για «άρματα μάχης στους σύγχρονους δρόμους».
Πηγή: Αθηναϊκό Πρακτορείο Ειδήσεων
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
Ειδήσεις
Δημοφιλή
Σχολιασμένα