Κόμπι Μπράιαντ: Το μοιραίο ελικόπτερο άλλαξε διαδρομή λόγω της ομίχλης
Κόμπι Μπράιαντ: Το μοιραίο ελικόπτερο άλλαξε διαδρομή λόγω της ομίχλης
Το ελικόπτερο με τον Κόμπι Μπράιαντ και άλλους 8 ανθρώπους είχε κάνει πάνω από 20 φορές την ίδια διαδρομή από το 2018 - Το Sikorsky συνετρίβη και τα συντρίμμια διασκορπίστηκαν σε μεγάλη απόσταση - 18 ερευνητές αναζητούν απαντήσεις στο «γιατί» του δυστυχήματος
Σε πλήρη εξέλιξη είναι η έρευνα του Εθνικού Συμβουλίου Ασφαλείας Συγκοινωνιών (National Transportation Safety Board - NTSB) για τις συνθήκες κάτω από τις οποίες το ελικόπτερο Sikorsky S-76B με επιβάτες τον Κόμπι Μπράιαντ, την 13χρονη κόρη του και άλλους επτά ανθρώπους συνετρίβη την Κυριακή σε λόφο του Λος Άντζελες.
Όλα τα στοιχεία δείχνουν μέχρι στιγμής ότι σημαντικό παράγοντα στην τραγική εξέλιξη της πτήσης του ελικοπτέρου έπαιξαν οι καιρικές συνθήκες καθώς στο Λος Άντζελες τη μοιραία Κυριακή επικρατούσε ομίχλη.
Είναι ενδεικτικό ότι, σύμφωνα με τους Los Angeles Times, το ελικόπτερο που είχε απογειωθεί από το αεροδρόμιο John Wayne με προορισμό το αεροδρόμιο Camarillo είχε πραγματοποιήσει το συγκεκριμένο δρομολόγιο πάνω από 20 φορές από τα τέλη του 2018 αλλά την Κυριακή επέλεξε διαφορετική διαδρομή λόγω της χαμηλής ορατότητας.
Δείτε το γράφημα των Los Angeles Times:
Εκπρόσωπος του NTSB δηλωσε τη Δευτέρα ότι ο πιλότος του ελικοπτέρου στην τελευταία του μετάδοση προς τους ελεγκτές εναέριας κυκλοφορίας είπε ότι θα επιχειρήσει άνοδο για να αποφύγει ένα «στρώμα συννέφων». Τα στοιχεία του ραντάρ έδειξαν ότι το ελικόπτερο ανέβηκε στα 2.300 πόδια και στη συνέχεια ξεκίνησε μια αριστερή καθοδική στροφή.
Η πρόσκρουση που ακολούθησε ήταν τόσο σφοδρή ώστε το ελικόπτερο να γίνει κομμάτια και τα συντρίμμια του να απλωθούν σε μια έκταση 180 μέτρων. «Υπάρχει το σημείο της σύγκρουσης σε έναν λόφο και ένα κομμάτι της ουράς του ελικοπτέρου βρίσκεται στην αριστερή πλευρά. Η άτρακτος βρίσκεται στην άλλη πλευρά του λόφου και ο κύριος κινητήρας είναι περίπου 90 μέτρα πιο πέρα».
Το πρωί της Τρίτης η Daily Mail δημοσίευσε μια σειρά φωτογραφίων για τις οποίες υποστηρίζει ότι έχουν τραβηχτεί λίγα λεπτά μετά την συντριβή του ελικοπτέρου.
Το ελικόπτερο Sikorsky S-76B πετούσε μέσα στη χαμηλή νέφωση και την ομίχλη, τηρώντας τους κανόνες πτήσης «Special VFR» (Special Visual Flight Rules) δηλαδή πτήση με προσανατολισμό εξ όψεως, κατόπιν ειδικής άδειας από το κέντρο ελέγχου εναέριας κυκλοφορίας. Πρακτικά αυτό σημαίνει ότι το σκάφος πετά υπ' ευθύνη του χειριστή, λόγω μειωμένης ορατότητας. Θεωρείται σπάνια η αίτηση για χορήγηση άδειας πτήσης αυτής της κατηγορίας, παρόλο που δεν αποκλείεται.
Το ελικόπτερο στο οποίο επέβαινε ο Κόμπι Μπράιαντ και άλλα 8 άτομα απογειώθηκε από το αεροδρόμιο John Wayne του Orange County, στην Καλιφόρνια, το πρωί της Κυριακής και ώρα τοπική 9:06. Με πορεία προς τα βορειοδυτικά, ο τελικός προορισμός ήταν η Ακαδημία Mamba Sports του Μπράιαντ, στο Νιούμπουρι Παρκ. Θα διέσχιζε τον εναέριο χώρο του Λος Άντζελες, ζητήθηκε όμως από τον πιλότο να κάνει κύκλους πάνω από το Γκλεντέιλ, προκειμένου να δώσει τη δυνατότητα σε ένα αεροσκάφος να προσγειωθεί σε κοντινό αερολιμένα. Το ελικόπτερο ακολούθως συνέχισε την πορεία του προς ΒΔ, πριν αλλάξει κατεύθυνση προς νότο.
Όλα τα στοιχεία δείχνουν μέχρι στιγμής ότι σημαντικό παράγοντα στην τραγική εξέλιξη της πτήσης του ελικοπτέρου έπαιξαν οι καιρικές συνθήκες καθώς στο Λος Άντζελες τη μοιραία Κυριακή επικρατούσε ομίχλη.
Είναι ενδεικτικό ότι, σύμφωνα με τους Los Angeles Times, το ελικόπτερο που είχε απογειωθεί από το αεροδρόμιο John Wayne με προορισμό το αεροδρόμιο Camarillo είχε πραγματοποιήσει το συγκεκριμένο δρομολόγιο πάνω από 20 φορές από τα τέλη του 2018 αλλά την Κυριακή επέλεξε διαφορετική διαδρομή λόγω της χαμηλής ορατότητας.
Δείτε το γράφημα των Los Angeles Times:
Εκπρόσωπος του NTSB δηλωσε τη Δευτέρα ότι ο πιλότος του ελικοπτέρου στην τελευταία του μετάδοση προς τους ελεγκτές εναέριας κυκλοφορίας είπε ότι θα επιχειρήσει άνοδο για να αποφύγει ένα «στρώμα συννέφων». Τα στοιχεία του ραντάρ έδειξαν ότι το ελικόπτερο ανέβηκε στα 2.300 πόδια και στη συνέχεια ξεκίνησε μια αριστερή καθοδική στροφή.
Η πρόσκρουση που ακολούθησε ήταν τόσο σφοδρή ώστε το ελικόπτερο να γίνει κομμάτια και τα συντρίμμια του να απλωθούν σε μια έκταση 180 μέτρων. «Υπάρχει το σημείο της σύγκρουσης σε έναν λόφο και ένα κομμάτι της ουράς του ελικοπτέρου βρίσκεται στην αριστερή πλευρά. Η άτρακτος βρίσκεται στην άλλη πλευρά του λόφου και ο κύριος κινητήρας είναι περίπου 90 μέτρα πιο πέρα».
Το πρωί της Τρίτης η Daily Mail δημοσίευσε μια σειρά φωτογραφίων για τις οποίες υποστηρίζει ότι έχουν τραβηχτεί λίγα λεπτά μετά την συντριβή του ελικοπτέρου.
Το ελικόπτερο Sikorsky S-76B πετούσε μέσα στη χαμηλή νέφωση και την ομίχλη, τηρώντας τους κανόνες πτήσης «Special VFR» (Special Visual Flight Rules) δηλαδή πτήση με προσανατολισμό εξ όψεως, κατόπιν ειδικής άδειας από το κέντρο ελέγχου εναέριας κυκλοφορίας. Πρακτικά αυτό σημαίνει ότι το σκάφος πετά υπ' ευθύνη του χειριστή, λόγω μειωμένης ορατότητας. Θεωρείται σπάνια η αίτηση για χορήγηση άδειας πτήσης αυτής της κατηγορίας, παρόλο που δεν αποκλείεται.
Το ελικόπτερο στο οποίο επέβαινε ο Κόμπι Μπράιαντ και άλλα 8 άτομα απογειώθηκε από το αεροδρόμιο John Wayne του Orange County, στην Καλιφόρνια, το πρωί της Κυριακής και ώρα τοπική 9:06. Με πορεία προς τα βορειοδυτικά, ο τελικός προορισμός ήταν η Ακαδημία Mamba Sports του Μπράιαντ, στο Νιούμπουρι Παρκ. Θα διέσχιζε τον εναέριο χώρο του Λος Άντζελες, ζητήθηκε όμως από τον πιλότο να κάνει κύκλους πάνω από το Γκλεντέιλ, προκειμένου να δώσει τη δυνατότητα σε ένα αεροσκάφος να προσγειωθεί σε κοντινό αερολιμένα. Το ελικόπτερο ακολούθως συνέχισε την πορεία του προς ΒΔ, πριν αλλάξει κατεύθυνση προς νότο.
Τις τελευταίες στιγμές της πτήσης, το ελικόπτερο είχε αναπτύξει ταχύτητα 120-160 κόμβων. Κατόπιν άρχισε να κινείται πολύ πιο γρήγορα και να χάνει ύψος με εξίσου ταχύ ρυθμό -περί τα 5.000 πόδια ανά λεπτό. Το τελευταίο σήμα που εξέπεμψαν τα μηχανήματα επικοινωνίας και εντοπισμού του ελικοπτέρου καταγράφηκαν στις 9:45.
Σύμφωνα με εκπαιδευτές πιλότων ένας χειριστής που έχει χάσει τον προσανατολισμό του έχει ελάχιστο έως καθόλου χρόνο για να αποφύγει μια φονική «βουτιά». «Αν πετάς χωρίς όργανα και μόνο με βάση όσα βλέπεις, αν βρεθείς σε μια κατάσταση στην οποία δεν μπορείς να δεις έξω από τζάμι, το προσδόκιμο ζωής ενός πιλότους και ενός αεροσκάφους είναι της τάξης των 10-15 δευτερολέπτων και αυτό συμβαίνει συνέχεια» λένε χαρακτηριστικά.
Δείτε βίντεο: Κόμπι Μπράιαντ: Το μοιραίο ελικόπτερο άλλαξε διαδρομή λόγω της ομίχλης
Σύμφωνα με εκπαιδευτές πιλότων ένας χειριστής που έχει χάσει τον προσανατολισμό του έχει ελάχιστο έως καθόλου χρόνο για να αποφύγει μια φονική «βουτιά». «Αν πετάς χωρίς όργανα και μόνο με βάση όσα βλέπεις, αν βρεθείς σε μια κατάσταση στην οποία δεν μπορείς να δεις έξω από τζάμι, το προσδόκιμο ζωής ενός πιλότους και ενός αεροσκάφους είναι της τάξης των 10-15 δευτερολέπτων και αυτό συμβαίνει συνέχεια» λένε χαρακτηριστικά.
Δείτε βίντεο: Κόμπι Μπράιαντ: Το μοιραίο ελικόπτερο άλλαξε διαδρομή λόγω της ομίχλης
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
Ειδήσεις
Δημοφιλή
Σχολιασμένα