Κόμπι Μπράιαντ: Το ελικόπτερο θα είχε γλιτώσει τη συντριβή για 9 μέτρα
29.01.2020
10:26
Ο πιλότος είχε εμπειρία 8.200 ωρών πτήσης με 1.250 εξ αυτών να είναι με τον συγκεκριμένο τύπο ελικοπτέρου - Το SIkorsky δεν διέθετε σήμα προειδοποίησης εδάφους - Ταυτοποιήθηκε η σορός του Κόμπι Μπράιαντ
Η ανασύνθεση της πορείας του ελικοπτέρου με επιβάτες τον Κόμπι Μπράιαντ, την 13χρονη κόρη του Τζιάνα και άλλους επτά ανθρώπους το οποίο συνετρίβη την περασμένη Κυριακή αποτελεί ένας από τους στόχους των 18 ερευνητών του Εθνικού Συμβουλίου Ασφάλειας Συγκοινωνιών των ΗΠΑ (NTSB) σε μια προσπάθεια να καταλάβουν τι συνέβη και σημειώθηκε το τραγικό αεροπορικό δυστύχημα.
Σύμφωνα με το μέλος του πενταμελούς διοικητικού συμβουλίου της υπηρεσίας Τζένιφερ Χόμεντι, το ελικόπτερο που πετούσε στα «τυφλά» απείχε 6-9 μέτρα για να περάσει πάνω από έναν λόφο ώστε τελικά να αποφύγει τη συντριβή.
Η ίδια ανακοίνωσε ότι το ελικόπτερο είχε ανέβει σε 2.300 πόδια υψόμετρο όταν άρχισε να πέφτει με ταχύτητα 37χλμ./ώρα προσθέτοντας ότι κάθοδος με τέτοια ταχύτητα ήταν πολύ γρήγορη για να υπάρξει προσγείωση σημειώνοντας παράλληλα ότι το Sikorsky ταξίδευε με ταχύτητα 244χλμ./ώρα.
Όσο για τον πιλότο Άρα Ζομπαγιάν η Χόμεντι είπε ότι είχε εμπειρία 8.200 ωρών πτήσης με 1.250 εξ αυτών να είναι με τον συγκεκριμένο τύπο ελικοπτέρου. Μια ημέρα πριν τη συντριβή, μάλιστα, ο Ζαμπογιάν είχε κάνει το ίδιο με το μοιραίο δρομολόγιο ακολουθώντας μια πιο ευθεία προσέγγιση καθώς ο ουρανός το Σάββατο ήταν καθαρός.
Σημαντικό για την πορεία των ερευνών -καθώς το οριστικό πόρισμα αναμένεται μετά από 12-18 μήνες- είναι και το στοιχείο ότι το συγκεκριμένο ελικόπτερο, που θεωρείται η «λιμουζίνα» των ιπτάμενων μεταφορικών μέσων, δεν διέθετε σύστημα εντοπισμού και προειδοποίησης εδάφους ενώ νωρίτερα είχε αποκαλυφθεί ότι δεν διέθετε και «μαύρο κουτί».
«Γνωρίζουμε λοιπόν ότι η σύγκρουση ήταν σφοδρότατη» είπε η Χόμεντι η οποία έστρεψε τα βέλη της προς την Ομοσπονδιακή Διοίκηση Αεροπορίας, καθώς, όπως είπε, η Υπηρεσία της είχε απαιτήσει πριν από 16 χρόνια να επιβάλει στα ελικόπτερα που μεταφέρουν έξι επιβάτες και πάνω να διαθέτουν σύστημα εντοπισμού εδάφους αλλά η FAA δεν ακολούθησε την οδηγία της.
Από τα δακτυλικά αποτυπώματα αναγνωρίστηκε ο Κόμπι Μπράιαντ
Την Τρίτη ανασύρθηκαν και τα εννιά πτώματα των επιβαινόντων και ξεκίνησε η διαδικασία της ταυτοποίησής τους από τους ιατροδικαστές.
Η σφοδρότητα της σύγκρουσης και η πυρκαγιά που ακολούθησε μετά την έκρηξη κατέστησε εξαιρετικά δύσκολη την αναγνώριση των σωμάτων, ή ό,τι είχε απομείνει από αυτά. Όπως έγινε γνωστό, ο Κόμπι Μπράιαντ ταυτοποιήθηκε από την ιατροδικαστικό τιμ, μέσω των δακτυλικών του αποτυπωμάτων.
Σύμφωνα με το μέλος του πενταμελούς διοικητικού συμβουλίου της υπηρεσίας Τζένιφερ Χόμεντι, το ελικόπτερο που πετούσε στα «τυφλά» απείχε 6-9 μέτρα για να περάσει πάνω από έναν λόφο ώστε τελικά να αποφύγει τη συντριβή.
Η ίδια ανακοίνωσε ότι το ελικόπτερο είχε ανέβει σε 2.300 πόδια υψόμετρο όταν άρχισε να πέφτει με ταχύτητα 37χλμ./ώρα προσθέτοντας ότι κάθοδος με τέτοια ταχύτητα ήταν πολύ γρήγορη για να υπάρξει προσγείωση σημειώνοντας παράλληλα ότι το Sikorsky ταξίδευε με ταχύτητα 244χλμ./ώρα.
Όσο για τον πιλότο Άρα Ζομπαγιάν η Χόμεντι είπε ότι είχε εμπειρία 8.200 ωρών πτήσης με 1.250 εξ αυτών να είναι με τον συγκεκριμένο τύπο ελικοπτέρου. Μια ημέρα πριν τη συντριβή, μάλιστα, ο Ζαμπογιάν είχε κάνει το ίδιο με το μοιραίο δρομολόγιο ακολουθώντας μια πιο ευθεία προσέγγιση καθώς ο ουρανός το Σάββατο ήταν καθαρός.
Σημαντικό για την πορεία των ερευνών -καθώς το οριστικό πόρισμα αναμένεται μετά από 12-18 μήνες- είναι και το στοιχείο ότι το συγκεκριμένο ελικόπτερο, που θεωρείται η «λιμουζίνα» των ιπτάμενων μεταφορικών μέσων, δεν διέθετε σύστημα εντοπισμού και προειδοποίησης εδάφους ενώ νωρίτερα είχε αποκαλυφθεί ότι δεν διέθετε και «μαύρο κουτί».
«Γνωρίζουμε λοιπόν ότι η σύγκρουση ήταν σφοδρότατη» είπε η Χόμεντι η οποία έστρεψε τα βέλη της προς την Ομοσπονδιακή Διοίκηση Αεροπορίας, καθώς, όπως είπε, η Υπηρεσία της είχε απαιτήσει πριν από 16 χρόνια να επιβάλει στα ελικόπτερα που μεταφέρουν έξι επιβάτες και πάνω να διαθέτουν σύστημα εντοπισμού εδάφους αλλά η FAA δεν ακολούθησε την οδηγία της.
Από τα δακτυλικά αποτυπώματα αναγνωρίστηκε ο Κόμπι Μπράιαντ
Την Τρίτη ανασύρθηκαν και τα εννιά πτώματα των επιβαινόντων και ξεκίνησε η διαδικασία της ταυτοποίησής τους από τους ιατροδικαστές.
Η σφοδρότητα της σύγκρουσης και η πυρκαγιά που ακολούθησε μετά την έκρηξη κατέστησε εξαιρετικά δύσκολη την αναγνώριση των σωμάτων, ή ό,τι είχε απομείνει από αυτά. Όπως έγινε γνωστό, ο Κόμπι Μπράιαντ ταυτοποιήθηκε από την ιατροδικαστικό τιμ, μέσω των δακτυλικών του αποτυπωμάτων.
Εκτός του διάσημου αστέρα του NBA, με τον ίδιο τρόπο αναγνωρίστηκαν τρεις ακόμη από τους επιβαίνοντες, δύο άντρες και μία γυναίκα.
Ο ένας άντρας είναι ο Τζον Αλτομπέλι, ο 56χρονος προπονητής, που σκοτώθηκε στη συντριβή μαζί με την κόρη του Αλίσα και τη σύζυγό του Κέρι. Ο έτερος άντρας που ταυτοποιήθηκε μέσων των δακτυλικών του αποτυπωμάτων ήταν ο πιλότος του ελικοπτέρου, ο 50χρονος Αρά Ζομπαγιάν, που καταγόταν από την Αρμενία.
Η γυναίκα που ταυτοποιήθηκε ήταν η Σάρα Τσέστερ, η 45χρονη προπονήτρια που βρισκόταν στο ελικόπτερο με την κόρη της Πέιτον.
«Οι ερευνητές εργάζονται ακόμα για να ταυτοποιήσουν τους υπόλοιπους πέντε νεκρούς», συμπεριλαμβανομένης της 13χρονης κόρης του Κόμπι Μπράιαντ, Τζιάνα.
Ο ένας άντρας είναι ο Τζον Αλτομπέλι, ο 56χρονος προπονητής, που σκοτώθηκε στη συντριβή μαζί με την κόρη του Αλίσα και τη σύζυγό του Κέρι. Ο έτερος άντρας που ταυτοποιήθηκε μέσων των δακτυλικών του αποτυπωμάτων ήταν ο πιλότος του ελικοπτέρου, ο 50χρονος Αρά Ζομπαγιάν, που καταγόταν από την Αρμενία.
Η γυναίκα που ταυτοποιήθηκε ήταν η Σάρα Τσέστερ, η 45χρονη προπονήτρια που βρισκόταν στο ελικόπτερο με την κόρη της Πέιτον.
«Οι ερευνητές εργάζονται ακόμα για να ταυτοποιήσουν τους υπόλοιπους πέντε νεκρούς», συμπεριλαμβανομένης της 13χρονης κόρης του Κόμπι Μπράιαντ, Τζιάνα.
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr