Η δίκη του #metoo: Ποιες παρενοχλούσαν σεξουαλικά τον βιαστή Γουάινστιν!
Η δίκη του #metoo: Ποιες παρενοχλούσαν σεξουαλικά τον βιαστή Γουάινστιν!
Ορισμένες από τις γυναίκες που κατηγορούν τον πάλαι ποτέ παντοδύναμο παραγωγό και νυν «δράκο» του Χόλιγουντ του έστελναν ραβασάκια - Η περίεργη τροπή στην υπόθεση και οι ισχυρισμοί των συνηγόρων
Αυτή είναι η πρώτη, ομολογουμένως αλλόκοτη και αναπάντεχη εικόνα της πολυαναμενόμενης δίκης Γουάινστιν. Κι όμως, τα θύματά του επιμένουν ότι ήταν αυτός, ο ίδιος αυτός άνθρωπος, που πριν από μερικά χρόνια εξανάγκασε τη βοηθό του Μίμι Χάλεγι να του προσφέρει την ηδονή του στοματικού σεξ και βίασε κάποιες άλλες, κυρίως ανερχόμενες και επίδοξες ηθοποιούς. Στις ενάγουσες δεν συμπεριλαμβάνεται, για τυπικούς λόγους, η πρώην σταρ της θρυλικής σειράς «Οι Σοπράνο» Αναμπέλα Σιόρα. Ως μάρτυρας κατηγορίας, όμως, περιέγραψε με πάσα λεπτομέρεια στο δικαστήριο την οδυνηρή της περιπέτεια. Πέρα από τον βιασμό που υπέστη, η Σιόρα κατέθεσε ότι ο Γουάινστιν την παρακολουθούσε και την παρενοχλούσε συστηματικά. «Ενα πρωί στις Κάννες, κατά τη διάρκεια του ετήσιου φεστιβάλ κινηματογράφου, εκείνος χτύπησε την πόρτα του δωματίου μου. Ετυχε να διαμένουμε στο ίδιο ξενοδοχείο. Ηταν με τα εσώρουχά του. Στο ένα του χέρι κρατούσε μια αυτοκόλλητη ταινία. Στο άλλο του χέρι είχε ένα μπουκάλι με λάδι, από αυτό που βάζουν στα βρέφη για να μη συγκαίονται».
Τέτοιου είδους είναι οι άσεμνες ενέργειες τις οποίες επανειλημμένα διέπραττε επί χρόνια ολόκληρα και εις βάρος οποιασδήποτε γυναίκας επέλεγε. Για να πάρει αυτό που ήθελε τη στιγμή που το ήθελε, ο Γουάινστιν πίεζε με το συμβολικό ή ακόμη και με το σωματικό του βάρος. Οσο δύσκολο και αν είναι σήμερα αυτό να το φανταστεί κάποιος, αντικρίζοντας τη σημερινή του όψη, στη θέση του κατηγορουμένου κάθεται ένας 67χρονος, καταβεβλημένος και κάτωχρος, ο οποίος δείχνει πολύ πιο γερασμένος από την αληθινή του ηλικία. Εχει όψη βαριά αρρώστου, προσέρχεται σαν ετοιμόρροπο ερείπιο στο δικαστήριο, υποβασταζόμενος ή βαδίζοντας με αστάθεια και καταφανή δυσκολία, γερμένος ολόκληρος σε ένα τροχήλατο «Π». Κι αυτό εγείρει υποψίες: για όσους -και ιδιαίτερα όσες- ασπάζονται τις αντιλήψεις του κινήματος #metoo, στην ανημποριά του Χάρβεϊ Γουάινστιν δεν διακρίνουν τις επώδυνες παρενέργειες του τροχαίου ατυχήματος που είχε τον προηγούμενο Αύγουστο. Δεν βλέπουν έναν άνθρωπο ο οποίος, όπως ο ίδιος διαδίδει, υποφέρει εξαιτίας τραυματισμού στη σπονδυλική του στήλη. Για το #metoo, ο Γουάινστιν απλώς τρέμει την καταδίκη για τα ακατανόμαστα εγκλήματά του εις βάρος περίπου 80 γυναικών και γι’ αυτό προσπαθεί να εκμαιεύσει τον οίκτο και τη συμπόνοια δικαστών και ενόρκων. Για το #metoo, στο Ανώτατο Δικαστήριο της Νέας Υόρκης δικάζεται ένα φαλλοκρατικό κάθαρμα, ένα ανθρωπόμορφο κτήνος, ένας άνδρας αδίστακτος, ο οποίος εκμεταλλεύτηκε κάθε μέσον που είχε στη διάθεσή του για να κακοποιεί και να βιάζει.
Οι δύο Κέιτ, Μπλάνσετ και Μπέκινσεϊλ, έχουν πέσει θύματα σεξουαλικής παρενόχλησης από τον Γουάινστιν
Η ανατροπή
Η εκδίκαση αυτή καθαυτή ξεκίνησε, ήρθε επιτέλους η ώρα της αλήθειας, εξ ου και το σίριαλ γύρω από την πολυσυζητημένη υπόθεση περνά πλέον στην κατηγορία «δικαστικό δράμα». Στις πρώτες ημέρες της δίκης οι περιγραφές των βιασμών ανακυκλώνονται στα ΜΜΕ, σχεδόν κατά λέξη, όπως συμβαίνει αδιαλείπτως από τον Οκτώβριο του 2017, όταν και ξέσπασε το σκάνδαλο. Αλλά μόνο αυτό συνιστά γνώριμο μοτίβο. Κατά τα λοιπά, στη δίκη του Χάρβεϊ Γουάινστιν τίποτα δεν μοιάζει να είναι όπως το περίμενε η διεθνής κοινή γνώμη. Από τις εισαγωγικές αγορεύσεις κατηγόρων και συνηγόρων στη δίκη φάνηκε πως τίποτα σε αυτή την υπόθεση δεν μπορεί να θεωρείται δεδομένο. Τα τεκμήρια που προσκομίζει η υπεράσπιση του Γουάινστιν ανατρέπουν την ήδη παγιωμένη εντύπωση για τον κατηγορούμενο: κάποιες από τις γυναίκες που φέρεται να έχει βιάσει ή κακοποιήσει επιβάλλοντάς τους διά της βίας και παρά τη θέλησή τους να συνευρεθούν σαρκικά μαζί του, εκ των υστέρων του έστελναν τρυφερά ραβασάκια. Βιασθείσες και κακοποιημένες του εξέφραζαν γραπτώς -μέσω email- την αγάπη τους. Ορισμένες εξ αυτών, μάλιστα, επαίρονταν σε τρίτους ότι είχαν περάσει από το κρεβάτι του κομπάζοντας για το επίτευγμα να γίνουν παλλακίδες του Χάρβεϊ. Αυτή η πτυχή της πολύκροτης υπόθεσης αποκαλύφθηκε αναπάντεχα, καθώς η υπεράσπιση του πρώην Χολιγουντιανού μεγαλοπαραγωγού προελαύνει στη μάχη πάνοπλη και αποφασισμένη. Η ομάδα των δικηγόρων που εκπροσωπεί τον Γουάινστιν κέρδισε τον πρώτο γύρο των εντυπώσεων. Χαρακτηριστικά, σύμφωνα με το κατηγορητήριο, το 2013, στο ξενοδοχείο «DoubleTree» του Μανχάταν, ο Χάρβεϊ Γουάινστιν βίασε μια επίδοξη στάρλετ, τη νεαρή ηθοποιό Τζέσικα Μαν. Ωστόσο, παρότι εκείνη στράφηκε εναντίον του και αποτελεί μία από τις ενάγουσες στην τρέχουσα δίκη, οι συνήγοροι υπεράσπισης προέβαλαν σε μια μεγάλη οθόνη, προς ενημέρωση των ενόρκων και των δικαστών, το εξής μήνυμα: «Σ’ αγαπώ, ποτέ δεν έπαψα να σ’ αγαπώ, αλλά σιχαίνομαι να νιώθω ότι για σένα είμαι κάτι σαν βίζιτα, μια γκόμενα που την παίρνεις τηλέφωνο μόνο όταν θέλεις να την πηδήξεις». Κι αυτό η Τζέσικα Μαν το έγραψε το 2017, δηλαδή 4 ολόκληρα χρόνια αφότου την είχε βιάσει ο Γουάινστιν και ενώ τον αποκαλούσε «σύντροφό» της.
Μια άλλη ενάγουσα, η οποία απαίτησε να παραμείνει κρυφή η ταυτότητά της, σε ηλεκτρονικό μήνυμα έγραφε στον Γουάινστιν: «Ελπίζω να ιδωθούμε το συντομότερο δυνατόν». Το e-mail εστάλη τον Απρίλιο του 2013, έναν μήνα μετά τον βιασμό της εν λόγω ανωνύμου κυρίας. Και δεν περιορίστηκε σε αυτό. «Εκτιμώ όλα αυτά που κάνεις για μένα και φαίνεται. Θα ήταν θαύμα να βρισκόμασταν από κοντά και να τα λέγαμε εφ’ όλης της ύλης», έγραψε η μετέπειτα ενάγουσα σε αυτόν που θα κατήγγειλε ως βιαστή της.
Η ετυμηγορία των ενόρκων δεν προβλέπεται να εκδοθεί πριν από τον Μάρτιο, όταν θα κριθεί οριστικά το κατά πόσον ο πάλαι ποτέ πανίσχυρος Χολιγουντιανός παραγωγός θα περάσει τουλάχιστον τα επόμενα 10 χρόνια του βίου του στη φυλακή. Σε αντίθετη περίπτωση, θα αφεθεί ελεύθερος να πανηγυρίζει για την αθωότητά του, την κατάρριψη των συκοφαντιών εις βάρος του κ.λπ. Σε ένα τέτοιο ενδεχόμενο θα απειληθεί παγκόσμια εξέγερση από το #metoo. Μόλις άρχισε, λοιπόν, η ακροαματική διαδικασία στη Νέα Υόρκη γύρω από την έκνομη δράση του Χάρβεϊ Γουάινστιν, που ως τον Οκτώβριο του 2017 ήταν μάλλον άγνωστος εκτός βιομηχανίας του θεάματος. Από τότε και στο εξής έγινε η προσωποποίηση της διαστροφής και αποδέκτης συλλογικού μίσους ως κατά συρροήν σεξουαλικός εγκληματίας. Μεγιστάνας με τα μέτρα του Χόλιγουντ, υπήρξε ένας εκ των ιδρυτών της Miramax, μιας εταιρείας παραγωγής ταινιών προορισμένων να αφήσουν εποχή («Pulp Fiction», «Σεξ, ψέματα και βιντεοταινίες», «Ερωτευμένος Σαίξπηρ» κ.ά.). Καθώς ήταν πολυβραβευμένος, βαθύπλουτος και αφάνταστα ισχυρός, όταν εκθρονίστηκε βίαια γκρέμισε μαζί του σε μεγάλο βαθμό την ηθική υπόληψη του Χόλιγουντ. Εξαιτίας της ακόρεστης σεξουαλικής του βουλιμίας γιγαντώθηκε το κίνημα καταγγελίας της γυναικείας κακοποίησης καθ’ οιονδήποτε τρόπο από ισχυρούς άνδρες, το ήδη αμφιλεγόμενο #metoo.
Ο βιαστής-θύμα
Tο Σύνδρομο της Στοκχόλμης διαγιγνώσκεται κάθε φορά που το θύμα ποθεί και παραδίνεται σε μια, ανεξήγητη βάσει τηςκοινής λογικής, εξάρτηση από τον βασανιστή του. Υπήρξε, άραγε, κάποια ξαφνική επιδημία αυτού του συνδρόμου και εξαιτίας της μερικές από τις γυναίκες που υπέφεραν στα χέρια του Γουάινστιν έφτασαν να τον μισούν και να τον λατρεύουν ταυτόχρονα; Κάτι τέτοιο δεν φαντάζει πιθανό. Παρ’ όλα αυτά, από τις πρώτες ώρες του δικαστικού σίριαλ διαφαίνεται η κεντρική υπερασπιστική γραμμή: οτιδήποτε συνέβη ανάμεσα στον κατηγορούμενο και τα θύματά του ήταν συναινετικό: Είναι όμως ποτέ δυνατόν να υπάρξει συναινετικός βιασμός; Θεωρητικά αυτό είναι οξύμωρο. Στην πράξη, εντούτοις, η ζωή μπορεί απλώς να αντιγράφει τη σειρά «Big Little Lies», σε πλείστα επεισόδια της οποίας ο χαρακτήρας της Νικόλ Κίντμαν υφίσταται ενδοοικογενειακή κακοποίηση, ξυλοδαρμό και επανειλημμένους βιασμούς από τον, κατά τα άλλα, νόμιμο σύζυγό της. Μόνο που στην περίπτωση Γουάινστιν η βία δεν εκδηλωνόταν στο πλαίσιο ενός γάμου ώστε το δικαστήριο να λάβει υπόψιν του, εν είδει ελαφρυντικού, κάποια υποτιθέμενη συναίνεση. Η αμερικανική νομοθεσία προβλέπει, τρόπον τινά, μια σχετική ανοχή στην κακοποίηση όταν αυτή διαπιστώνεται στο πλαίσιο μιας σχέσης, η φύση της οποίας είναι βίαιη γενικώς. Σε αυτό το σημείο θα δοκιμαστεί και η ανοχή των ενόρκων, καθώς θα κληθούν να κρίνουν τα πεπραγμένα του Γουάινστιν. Ηδη η υπεράσπιση έχει ζητήσει να αντικατασταθούν οι 12 ένορκοι (7 άνδρες, 5 γυναίκες) διότι, κατά την άποψή της, «έχουν μολυνθεί από την εναρκτήρια αγόρευση της αναπληρώτριας εισαγγελέως Μέγκαν Χαστ, η οποία παρουσίασε τον Χάρβεϊ Γουάινστιν ως τέρας. Τον έδειξε σε φωτογραφίες δίπλα στον Μπιλ Κλίντον υπονοώντας ασέλγεια. Η κυρία Χαστ, όμως, δεν τόνισε ότι στο γραφείο του κ. Γουάινστιν έκανε την πρακτική της μία από τις κόρες του Μπαράκ Ομπάμα. Η κυρία Χαστ αρκέστηκε στο να πει ότι “κυρίες και κύριοι ένορκοι, αυτός ο άνθρωπος που βλέπετε απέναντί σας δεν είναι ένας τιτάνας της βιομηχανίας του θεάματος. Είναι ένας κοινός βιαστής».
Στην ομάδα των κατηγόρων συμπεριλαμβάνεται και ο «κέρβερος» Τζόαν Ιλούτσι-Ορμπόν, δημόσια κατήγορος εναντίον του Ντομινίκ Στρος-Καν στην υπόθεση της απόπειρας βιασμού εις βάρος καμαριέρας στο «Sofitel» της Νέας Υόρκης το 2011.
Επισήμως, ο Χάρβεϊ Γουάινστιν αντιμετωπίζει πολλαπλές κατηγορίες για βιασμούς και σεξουαλικές επιθέσεις, με θύματα ανώνυμα αλλά και επώνυμα, όπως η ηθοποιός Τζέσικα Μαν και η πρώην βοηθός του Μίμι Χάλεγι. Πριν από την έναρξη της δίκης ορισμένα περιστατικά, όπως αυτό της Αναμπέλα Σιόρα το οποίο συνέβη προ πολλού, το 1993-’94, αποκλείστηκαν από την εκδίκαση. Προστέθηκαν, όμως, άλλες διώξεις για παρόμοια αδικήματα, τελεσθέντα από τον Γουάινστιν στο Λος Αντζελες. Γι’ αυτά θα υπάρξει πιθανότατα μια ξεχωριστή δίκη, μετά την ολοκλήρωση της τρέχουσας, στη Νέα Υόρκη.
Τέτοιου είδους είναι οι άσεμνες ενέργειες τις οποίες επανειλημμένα διέπραττε επί χρόνια ολόκληρα και εις βάρος οποιασδήποτε γυναίκας επέλεγε. Για να πάρει αυτό που ήθελε τη στιγμή που το ήθελε, ο Γουάινστιν πίεζε με το συμβολικό ή ακόμη και με το σωματικό του βάρος. Οσο δύσκολο και αν είναι σήμερα αυτό να το φανταστεί κάποιος, αντικρίζοντας τη σημερινή του όψη, στη θέση του κατηγορουμένου κάθεται ένας 67χρονος, καταβεβλημένος και κάτωχρος, ο οποίος δείχνει πολύ πιο γερασμένος από την αληθινή του ηλικία. Εχει όψη βαριά αρρώστου, προσέρχεται σαν ετοιμόρροπο ερείπιο στο δικαστήριο, υποβασταζόμενος ή βαδίζοντας με αστάθεια και καταφανή δυσκολία, γερμένος ολόκληρος σε ένα τροχήλατο «Π». Κι αυτό εγείρει υποψίες: για όσους -και ιδιαίτερα όσες- ασπάζονται τις αντιλήψεις του κινήματος #metoo, στην ανημποριά του Χάρβεϊ Γουάινστιν δεν διακρίνουν τις επώδυνες παρενέργειες του τροχαίου ατυχήματος που είχε τον προηγούμενο Αύγουστο. Δεν βλέπουν έναν άνθρωπο ο οποίος, όπως ο ίδιος διαδίδει, υποφέρει εξαιτίας τραυματισμού στη σπονδυλική του στήλη. Για το #metoo, ο Γουάινστιν απλώς τρέμει την καταδίκη για τα ακατανόμαστα εγκλήματά του εις βάρος περίπου 80 γυναικών και γι’ αυτό προσπαθεί να εκμαιεύσει τον οίκτο και τη συμπόνοια δικαστών και ενόρκων. Για το #metoo, στο Ανώτατο Δικαστήριο της Νέας Υόρκης δικάζεται ένα φαλλοκρατικό κάθαρμα, ένα ανθρωπόμορφο κτήνος, ένας άνδρας αδίστακτος, ο οποίος εκμεταλλεύτηκε κάθε μέσον που είχε στη διάθεσή του για να κακοποιεί και να βιάζει.
Οι δύο Κέιτ, Μπλάνσετ και Μπέκινσεϊλ, έχουν πέσει θύματα σεξουαλικής παρενόχλησης από τον Γουάινστιν
Η ανατροπή
Η εκδίκαση αυτή καθαυτή ξεκίνησε, ήρθε επιτέλους η ώρα της αλήθειας, εξ ου και το σίριαλ γύρω από την πολυσυζητημένη υπόθεση περνά πλέον στην κατηγορία «δικαστικό δράμα». Στις πρώτες ημέρες της δίκης οι περιγραφές των βιασμών ανακυκλώνονται στα ΜΜΕ, σχεδόν κατά λέξη, όπως συμβαίνει αδιαλείπτως από τον Οκτώβριο του 2017, όταν και ξέσπασε το σκάνδαλο. Αλλά μόνο αυτό συνιστά γνώριμο μοτίβο. Κατά τα λοιπά, στη δίκη του Χάρβεϊ Γουάινστιν τίποτα δεν μοιάζει να είναι όπως το περίμενε η διεθνής κοινή γνώμη. Από τις εισαγωγικές αγορεύσεις κατηγόρων και συνηγόρων στη δίκη φάνηκε πως τίποτα σε αυτή την υπόθεση δεν μπορεί να θεωρείται δεδομένο. Τα τεκμήρια που προσκομίζει η υπεράσπιση του Γουάινστιν ανατρέπουν την ήδη παγιωμένη εντύπωση για τον κατηγορούμενο: κάποιες από τις γυναίκες που φέρεται να έχει βιάσει ή κακοποιήσει επιβάλλοντάς τους διά της βίας και παρά τη θέλησή τους να συνευρεθούν σαρκικά μαζί του, εκ των υστέρων του έστελναν τρυφερά ραβασάκια. Βιασθείσες και κακοποιημένες του εξέφραζαν γραπτώς -μέσω email- την αγάπη τους. Ορισμένες εξ αυτών, μάλιστα, επαίρονταν σε τρίτους ότι είχαν περάσει από το κρεβάτι του κομπάζοντας για το επίτευγμα να γίνουν παλλακίδες του Χάρβεϊ. Αυτή η πτυχή της πολύκροτης υπόθεσης αποκαλύφθηκε αναπάντεχα, καθώς η υπεράσπιση του πρώην Χολιγουντιανού μεγαλοπαραγωγού προελαύνει στη μάχη πάνοπλη και αποφασισμένη. Η ομάδα των δικηγόρων που εκπροσωπεί τον Γουάινστιν κέρδισε τον πρώτο γύρο των εντυπώσεων. Χαρακτηριστικά, σύμφωνα με το κατηγορητήριο, το 2013, στο ξενοδοχείο «DoubleTree» του Μανχάταν, ο Χάρβεϊ Γουάινστιν βίασε μια επίδοξη στάρλετ, τη νεαρή ηθοποιό Τζέσικα Μαν. Ωστόσο, παρότι εκείνη στράφηκε εναντίον του και αποτελεί μία από τις ενάγουσες στην τρέχουσα δίκη, οι συνήγοροι υπεράσπισης προέβαλαν σε μια μεγάλη οθόνη, προς ενημέρωση των ενόρκων και των δικαστών, το εξής μήνυμα: «Σ’ αγαπώ, ποτέ δεν έπαψα να σ’ αγαπώ, αλλά σιχαίνομαι να νιώθω ότι για σένα είμαι κάτι σαν βίζιτα, μια γκόμενα που την παίρνεις τηλέφωνο μόνο όταν θέλεις να την πηδήξεις». Κι αυτό η Τζέσικα Μαν το έγραψε το 2017, δηλαδή 4 ολόκληρα χρόνια αφότου την είχε βιάσει ο Γουάινστιν και ενώ τον αποκαλούσε «σύντροφό» της.
Μια άλλη ενάγουσα, η οποία απαίτησε να παραμείνει κρυφή η ταυτότητά της, σε ηλεκτρονικό μήνυμα έγραφε στον Γουάινστιν: «Ελπίζω να ιδωθούμε το συντομότερο δυνατόν». Το e-mail εστάλη τον Απρίλιο του 2013, έναν μήνα μετά τον βιασμό της εν λόγω ανωνύμου κυρίας. Και δεν περιορίστηκε σε αυτό. «Εκτιμώ όλα αυτά που κάνεις για μένα και φαίνεται. Θα ήταν θαύμα να βρισκόμασταν από κοντά και να τα λέγαμε εφ’ όλης της ύλης», έγραψε η μετέπειτα ενάγουσα σε αυτόν που θα κατήγγειλε ως βιαστή της.
Η ετυμηγορία των ενόρκων δεν προβλέπεται να εκδοθεί πριν από τον Μάρτιο, όταν θα κριθεί οριστικά το κατά πόσον ο πάλαι ποτέ πανίσχυρος Χολιγουντιανός παραγωγός θα περάσει τουλάχιστον τα επόμενα 10 χρόνια του βίου του στη φυλακή. Σε αντίθετη περίπτωση, θα αφεθεί ελεύθερος να πανηγυρίζει για την αθωότητά του, την κατάρριψη των συκοφαντιών εις βάρος του κ.λπ. Σε ένα τέτοιο ενδεχόμενο θα απειληθεί παγκόσμια εξέγερση από το #metoo. Μόλις άρχισε, λοιπόν, η ακροαματική διαδικασία στη Νέα Υόρκη γύρω από την έκνομη δράση του Χάρβεϊ Γουάινστιν, που ως τον Οκτώβριο του 2017 ήταν μάλλον άγνωστος εκτός βιομηχανίας του θεάματος. Από τότε και στο εξής έγινε η προσωποποίηση της διαστροφής και αποδέκτης συλλογικού μίσους ως κατά συρροήν σεξουαλικός εγκληματίας. Μεγιστάνας με τα μέτρα του Χόλιγουντ, υπήρξε ένας εκ των ιδρυτών της Miramax, μιας εταιρείας παραγωγής ταινιών προορισμένων να αφήσουν εποχή («Pulp Fiction», «Σεξ, ψέματα και βιντεοταινίες», «Ερωτευμένος Σαίξπηρ» κ.ά.). Καθώς ήταν πολυβραβευμένος, βαθύπλουτος και αφάνταστα ισχυρός, όταν εκθρονίστηκε βίαια γκρέμισε μαζί του σε μεγάλο βαθμό την ηθική υπόληψη του Χόλιγουντ. Εξαιτίας της ακόρεστης σεξουαλικής του βουλιμίας γιγαντώθηκε το κίνημα καταγγελίας της γυναικείας κακοποίησης καθ’ οιονδήποτε τρόπο από ισχυρούς άνδρες, το ήδη αμφιλεγόμενο #metoo.
Ο βιαστής-θύμα
Tο Σύνδρομο της Στοκχόλμης διαγιγνώσκεται κάθε φορά που το θύμα ποθεί και παραδίνεται σε μια, ανεξήγητη βάσει τηςκοινής λογικής, εξάρτηση από τον βασανιστή του. Υπήρξε, άραγε, κάποια ξαφνική επιδημία αυτού του συνδρόμου και εξαιτίας της μερικές από τις γυναίκες που υπέφεραν στα χέρια του Γουάινστιν έφτασαν να τον μισούν και να τον λατρεύουν ταυτόχρονα; Κάτι τέτοιο δεν φαντάζει πιθανό. Παρ’ όλα αυτά, από τις πρώτες ώρες του δικαστικού σίριαλ διαφαίνεται η κεντρική υπερασπιστική γραμμή: οτιδήποτε συνέβη ανάμεσα στον κατηγορούμενο και τα θύματά του ήταν συναινετικό: Είναι όμως ποτέ δυνατόν να υπάρξει συναινετικός βιασμός; Θεωρητικά αυτό είναι οξύμωρο. Στην πράξη, εντούτοις, η ζωή μπορεί απλώς να αντιγράφει τη σειρά «Big Little Lies», σε πλείστα επεισόδια της οποίας ο χαρακτήρας της Νικόλ Κίντμαν υφίσταται ενδοοικογενειακή κακοποίηση, ξυλοδαρμό και επανειλημμένους βιασμούς από τον, κατά τα άλλα, νόμιμο σύζυγό της. Μόνο που στην περίπτωση Γουάινστιν η βία δεν εκδηλωνόταν στο πλαίσιο ενός γάμου ώστε το δικαστήριο να λάβει υπόψιν του, εν είδει ελαφρυντικού, κάποια υποτιθέμενη συναίνεση. Η αμερικανική νομοθεσία προβλέπει, τρόπον τινά, μια σχετική ανοχή στην κακοποίηση όταν αυτή διαπιστώνεται στο πλαίσιο μιας σχέσης, η φύση της οποίας είναι βίαιη γενικώς. Σε αυτό το σημείο θα δοκιμαστεί και η ανοχή των ενόρκων, καθώς θα κληθούν να κρίνουν τα πεπραγμένα του Γουάινστιν. Ηδη η υπεράσπιση έχει ζητήσει να αντικατασταθούν οι 12 ένορκοι (7 άνδρες, 5 γυναίκες) διότι, κατά την άποψή της, «έχουν μολυνθεί από την εναρκτήρια αγόρευση της αναπληρώτριας εισαγγελέως Μέγκαν Χαστ, η οποία παρουσίασε τον Χάρβεϊ Γουάινστιν ως τέρας. Τον έδειξε σε φωτογραφίες δίπλα στον Μπιλ Κλίντον υπονοώντας ασέλγεια. Η κυρία Χαστ, όμως, δεν τόνισε ότι στο γραφείο του κ. Γουάινστιν έκανε την πρακτική της μία από τις κόρες του Μπαράκ Ομπάμα. Η κυρία Χαστ αρκέστηκε στο να πει ότι “κυρίες και κύριοι ένορκοι, αυτός ο άνθρωπος που βλέπετε απέναντί σας δεν είναι ένας τιτάνας της βιομηχανίας του θεάματος. Είναι ένας κοινός βιαστής».
Στην ομάδα των κατηγόρων συμπεριλαμβάνεται και ο «κέρβερος» Τζόαν Ιλούτσι-Ορμπόν, δημόσια κατήγορος εναντίον του Ντομινίκ Στρος-Καν στην υπόθεση της απόπειρας βιασμού εις βάρος καμαριέρας στο «Sofitel» της Νέας Υόρκης το 2011.
Επισήμως, ο Χάρβεϊ Γουάινστιν αντιμετωπίζει πολλαπλές κατηγορίες για βιασμούς και σεξουαλικές επιθέσεις, με θύματα ανώνυμα αλλά και επώνυμα, όπως η ηθοποιός Τζέσικα Μαν και η πρώην βοηθός του Μίμι Χάλεγι. Πριν από την έναρξη της δίκης ορισμένα περιστατικά, όπως αυτό της Αναμπέλα Σιόρα το οποίο συνέβη προ πολλού, το 1993-’94, αποκλείστηκαν από την εκδίκαση. Προστέθηκαν, όμως, άλλες διώξεις για παρόμοια αδικήματα, τελεσθέντα από τον Γουάινστιν στο Λος Αντζελες. Γι’ αυτά θα υπάρξει πιθανότατα μια ξεχωριστή δίκη, μετά την ολοκλήρωση της τρέχουσας, στη Νέα Υόρκη.
Μέχρι στιγμής, τον λόγο στο δικαστήριο δεν έχει πάρει το βαρύ πυροβολικό της υπεράσπισης, η συνήγορος Ντόνα Ροτούνο, δεδηλωμένη πολέμια της προσέγγισης #metoo. Καίτοι γυναίκα η ίδια, υπερασπίζεται άνδρες οι οποίοι κατηγορούνται για σεξουαλικές επιθέσεις, κακοποίηση κ.λπ. Η Ροτούνο έχει την πεποίθηση ότι το #metoo είναι μια επικίνδυνη και υπερβολική υστερία. Ο συνεργάτης της Ντέιμον Τσερόνις δεν κρύβει ότι ο στόχος της υπεράσπισης είναι να αποδείξει στο δικαστήριο ότι συνέβη το αντίθετο απ’ ό,τι ισχυρίζονται οι ενάγουσες. Αντίθετα από τις διαδομένες αντιλήψεις και τα στερεότυπα που έχουν ήδη δημιουργηθεί, η Ροτούνο, ο Τσερόνις και σύσσωμη η ομάδα δικηγόρων του Γουάινστιν θα ισχυριστούν ότι το πραγματικό θύμα στην όλη υπόθεση ήταν ο πελάτης τους. Αυτός ήταν που υπέστη βιασμό της προσωπικότητάς του και όχι το αντίστροφο.
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
Ειδήσεις
Δημοφιλή
Σχολιασμένα