Δυσλεξία: Δεν δυσκολεύει μόνο την ανάγνωση – Πού αλλού εμποδίζει τα παιδιά
18.11.2021
18:42
Νέα ερευνητικά στοιχεία αποκαλύπτουν ότι η δυσλεξία δυσκολεύει ακόμα μια ικανότητα των παιδιών πέρα από την ανάγνωση και τη γραφή - Δείτε ποια
Τα παιδιά με δυσλεξία φαίνεται πως επεξεργάζονται με πιο αργό ρυθμό διαφορετικές οπτικές πληροφορίες που λαμβάνουν σύμφωνα με νέα έρευνα που δημοσιεύτηκε στο Journal of Neuroscience και αναδεικνύει τη σύνδεση μεταξύ της επεξεργασίας της κίνησης και της δυσλεξίας.
Η συγκεκριμένη μελέτη είναι και η πρώτη που συνδυάζει νέες μεθόδους με στόχο την κατανόηση της οπτικής επεξεργασίας και της εγκεφαλικής δραστηριότητας σε αυτή την κατηγορία των παιδιών.
Στη μελέτη έλαβαν μέρος παιδιά ηλικίας 6 έως 14 ετών τα οποία κλήθηκαν να προσδιορίσουν την κατεύθυνση της κίνησης ορισμένων κινούμενων κουκίδων, ενώ παράλληλα οι ερευνητές παρατηρούσαν τη δραστηριότητα του εγκεφάλου τους, διενεργώντας εγκεφαλογράφημα.
Όσα παιδιά είχαν δυσλεξία, καθυστερούσαν να συγκεντρωθούν στα οπτικά στοιχεία αλλά και ήταν λιγότερο ακριβή σε σύγκριση με τους συνομηλίκους τους, ενώ αντίστοιχα οι διαφορές στη συμπεριφορά τους αντικατοπτριζόταν στις διαφορές της εγκεφαλικής δραστηριότητας.
Πιο συγκεκριμένα, το εγκεφαλογράφημα ανέδειξε τη συγχρονισμένη δραστηριότητα στις περιοχές του εγκεφάλου που σχετίζονται με τη λήψη των αποφάσεων που σταδιακά αυξήθηκε σε όλα τα παιδιά, όμως αυτό έγινε με βραδύτερο ρυθμό στα παιδιά με δυσλεξία.
«Τα ευρήματά μας αποδεικνύουν ότι οι δυσκολίες που αντιμετωπίζουν τα παιδιά με δυσλεξία δεν περιορίζονται στην ανάγνωση και τη γραφή. Αντίθετα, τα παιδιά αυτά φαίνεται ότι διαφοροποιούνται στον τρόπο με τον οποίο επεξεργάζονται οπτικές πληροφορίες και λαμβάνουν αποφάσεις σχετικά με αυτές» σημειώνει η δρ. Κάθι Μάνινγκ, επικεφαλής ερευνήτρια στο Ερευνητικό Κέντρο για τον Αυτισμό του Πανεπιστημίου του Reading ενώ συμπληρώνει τονίζοντας ότι «θα χρειαστεί μελλοντική έρευνα για να διαπιστωθεί εάν αυτές οι διαφορές στην οπτική επεξεργασία και στη λήψη αποφάσεων μπορούν να εκπαιδευτούν προκειμένου να βελτιωθεί η ικανότητα ανάγνωσης στα παιδιά ή να δοθούν στοιχεία σχετικά με τα αίτια της δυσλεξίας».
Τα στοιχεία αυτά προστίθενται στην ήδη υπάρχουσα συζήτηση σχετικά με το πώς τελικά επηρεάζει η δυσλεξία τα παιδιά, με αποτέλεσμα να είναι πιο εύκολο να κατανοηθούν οι επιπτώσεις της και ποιες θα μπορούσαν να είναι εκείνες οι παρεμβάσεις που θα βοηθήσουν περισσότερο τα παιδιά.
Διαβάστε περισσότερα στο ygeiamou.gr
Η συγκεκριμένη μελέτη είναι και η πρώτη που συνδυάζει νέες μεθόδους με στόχο την κατανόηση της οπτικής επεξεργασίας και της εγκεφαλικής δραστηριότητας σε αυτή την κατηγορία των παιδιών.
Στη μελέτη έλαβαν μέρος παιδιά ηλικίας 6 έως 14 ετών τα οποία κλήθηκαν να προσδιορίσουν την κατεύθυνση της κίνησης ορισμένων κινούμενων κουκίδων, ενώ παράλληλα οι ερευνητές παρατηρούσαν τη δραστηριότητα του εγκεφάλου τους, διενεργώντας εγκεφαλογράφημα.
Όσα παιδιά είχαν δυσλεξία, καθυστερούσαν να συγκεντρωθούν στα οπτικά στοιχεία αλλά και ήταν λιγότερο ακριβή σε σύγκριση με τους συνομηλίκους τους, ενώ αντίστοιχα οι διαφορές στη συμπεριφορά τους αντικατοπτριζόταν στις διαφορές της εγκεφαλικής δραστηριότητας.
Πιο συγκεκριμένα, το εγκεφαλογράφημα ανέδειξε τη συγχρονισμένη δραστηριότητα στις περιοχές του εγκεφάλου που σχετίζονται με τη λήψη των αποφάσεων που σταδιακά αυξήθηκε σε όλα τα παιδιά, όμως αυτό έγινε με βραδύτερο ρυθμό στα παιδιά με δυσλεξία.
«Τα ευρήματά μας αποδεικνύουν ότι οι δυσκολίες που αντιμετωπίζουν τα παιδιά με δυσλεξία δεν περιορίζονται στην ανάγνωση και τη γραφή. Αντίθετα, τα παιδιά αυτά φαίνεται ότι διαφοροποιούνται στον τρόπο με τον οποίο επεξεργάζονται οπτικές πληροφορίες και λαμβάνουν αποφάσεις σχετικά με αυτές» σημειώνει η δρ. Κάθι Μάνινγκ, επικεφαλής ερευνήτρια στο Ερευνητικό Κέντρο για τον Αυτισμό του Πανεπιστημίου του Reading ενώ συμπληρώνει τονίζοντας ότι «θα χρειαστεί μελλοντική έρευνα για να διαπιστωθεί εάν αυτές οι διαφορές στην οπτική επεξεργασία και στη λήψη αποφάσεων μπορούν να εκπαιδευτούν προκειμένου να βελτιωθεί η ικανότητα ανάγνωσης στα παιδιά ή να δοθούν στοιχεία σχετικά με τα αίτια της δυσλεξίας».
Τα στοιχεία αυτά προστίθενται στην ήδη υπάρχουσα συζήτηση σχετικά με το πώς τελικά επηρεάζει η δυσλεξία τα παιδιά, με αποτέλεσμα να είναι πιο εύκολο να κατανοηθούν οι επιπτώσεις της και ποιες θα μπορούσαν να είναι εκείνες οι παρεμβάσεις που θα βοηθήσουν περισσότερο τα παιδιά.
Διαβάστε περισσότερα στο ygeiamou.gr
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr