Το θρίλερ του επιβατηγού – οχηματαγωγού “Euroferry Olympia” που τυλίχθηκε στις φλόγες τα ξημερώματα της περασμένης Παρασκευής στα ανοιχτά της Κέρκυρας, βρέθηκε στο επίκεντρο της επικαιρότητας. Η περιπέτεια πληρώματος και επιβατών, τα συνεχή ιατρικά ανακοινωθέντα, η αγωνία για τους αγνοούμενους, μαρτυρίες και βίντεο-ντοκουμέντα κυκλοφόρησαν με πηχυαίους τίτλους στο διαδίκτυο και μονοπώλησαν σχεδόν το ενδιαφέρον· όχι τυχαία.
Η «συμπόνια», σύμφωνα με τον φιλόσοφο David Hume, προαπαιτεί την οικειότητα ή τη γειτνίαση και, εν προκειμένω, το σημείο της τραγωδίας εντοπίζεται σε μια κορυφαία παραδοσιακά ναυτιλιακή χώρα – με τη μεγαλύτερη πλοιοκτησία, σύμφωνα με το newmoney.gr -, με την κουλτούρα των κατοίκων της συνυφασμένη με τη θάλασσα.
Στην Ελλάδα, η κείμενη νομοθεσία ορίζει το πλαίσιο για τη χρηματοοικονομική ασφάλεια των ναυτικών με τη «Σύμβαση Ναυτικής Εργασίας, 2006, της Διεθνούς Οργάνωσης Εργασίας» που κυρώθηκε με το Ν. 4078/2012 (Α΄ 179) και επικαιροποιήθηκε με το Π.Δ. 3/2017 (Α΄ 6) το 2017. Τα επίμαχα άρθρα διασφαλίζουν το πλήρωμα σε περίπτωση εγκατάλειψης (λόγω αποτυχίας του πλοιοκτήτη να καλύψει οικονομικά την παλιννόστηση, να εφοδιάσει τους ναυτικούς με τα απαραίτητα μέσα διαβίωσης και υποστήριξης είτε να τηρήσει τις οικονομικές του δεσμεύσεις έναντί τους).
Ασφάλεια του πληρώματος
Διαβάστε περισσότερα στο
ygeiamou.gr