Μνήμη: Το κόλπο στην κρεβατοκάμαρα που «ξυπνάει» μυαλό και αισθήσεις – Δεν το φαντάζεστε
Είτε πρόκειται για το άρωμα από τα κουλουράκια που έψηνε η γιαγιά σας είτε απλά για το άρωμα του ξύλου που καίγεται στο τζάκι και φέρνει αναμνήσεις από το χωριό, η επιστήμη καταλήγει ότι κάθε τέτοια μυρωδιά μπορεί να λειτουργήσει ως τονωτικό της μνήμης
Μαρία Κοτοπούλη
Το άρωμα που φορούσε ο πρώτος μας μεγάλος έρωτας και η ευωδιά του αντηλιακού που μας γυρίζει πίσω στο καλοκαίρι δε μας ταξιδεύουν μόνο στις αναμνήσεις του παρελθόντος αλλά και «ξυπνούν» τον εγκέφαλο, διεγείροντας τη λειτουργία του, σύμφωνα με επιστημονικά δεδομένα.
Πού όμως οφείλεται αυτή η ιδιότητα των αρωμάτων; Νευρολογικά, οι μυρωδιές έχουν πιθανώς τέτοια δύναμη στη μνήμη επειδή ο ανθρώπινος εγκέφαλος επεξεργάζεται τις πληροφορίες του αρώματος στην αμυγδαλή και τον ιππόκαμπο, περιοχές στις οποίες κωδικοποιούνται επίσης συναισθηματικές και επεισοδιακές αναμνήσεις.
Με τη διαδικασία της γήρανσης, η ευαισθησία στις μυρωδιές χάνεται, με την απώλεια αυτή να έχει συσχετιστεί με την άνοια και τη γνωστική εξασθένιση ακόμη και την κατάθλιψη. Αποδεικνύεται όμως ότι η συστηματική έκθεση σε διαφορετικά αρώματα θα μπορούσε όχι μόνο να ανακαλέσει μεμονωμένες αναμνήσεις σε ηλικιωμένους ενήλικες, αλλά και να ενισχύσει την εγκεφαλική τους λειτουργία.
Όλα όσα πρέπει να κάνουμε για να παραμείνουμε ενυδατωμένοι και ασφαλείς όταν οι θερμοκρασίες είναι ιδιαίτερα αυξημένες – Η σημασία της ποιότητας του νερού.
Η δεύτερη κατά σειρά δράση του φετινού προγράμματος (2024) πραγματοποιήθηκε μεταξύ 21 και 24 Ιουνίου στη Σαντορίνη, συγκεντρώνοντας από ακτές και βυθούς το διόλου ευκαταφρόνητο μέγεθος των 306,5 κιλών απορριμμάτων.
Το στρατηγικό πλάνο της Coca-Cola Τρία Έψιλον βασίζεται στον ψηφιακό και τεχνολογικό μετασχηματισμό, και στοχεύει στη βιωσιμότητα και την ενίσχυση της κοινωνίας.