Σχολείο: Διάβασμα και ευφυΐα δεν είναι τα μόνα κλειδιά για την επιτυχία – Οι δεξιότητες που «κάνουν» τους καλούς μαθητές
Σχολείο: Διάβασμα και ευφυΐα δεν είναι τα μόνα κλειδιά για την επιτυχία – Οι δεξιότητες που «κάνουν» τους καλούς μαθητές
Νέα έρευνα αναθεωρεί όσα πιστεύαμε μέχρι τώρα για τις σχολικές επιδόσεις των παιδιών και φωτίζει τη σημασία των κοινωνικο-συναισθηματικών δεξιοτήτων
Όσο οι γονείς και οι μαθητές ετοιμάζονται για την έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς, το άγχος για τις δυσκολίες που τους περιμένουν και τις απαιτήσεις του σχολείου, αλλά και το πώς θα ανταποκριθούν, αυξάνεται. Παραδοσιακά, η επιτυχία στο σχολείο συνδέεται με το διάβασμα και την καλή επίδοση στα τεστ. Ωστόσο, μια νέα έρευνα από το Queen Mary University of London και το University College London ανατρέπει αυτή τη στερεοτυπική αντίληψη, αποδεικνύοντας ότι υπάρχουν και άλλοι, εξίσου σημαντικοί παράγοντες που καθορίζουν την εκπαιδευτική επιτυχία.
Η σημασία των μη γνωστικών δεξιοτήτων
Η έρευνα, που δημοσιεύθηκε στο Nature Human Behaviour, αποκαλύπτει ότι οι μη γνωστικές δεξιότητες -γνωστές και ως κοινωνικο-συναισθηματικές-, όπως η συναισθηματική νοημοσύνη, το κίνητρο, η αυτοπειθαρχία και η επιμονή, είναι βασικές για την ακαδημαϊκή πορεία των μαθητών. Σύμφωνα με τη Δρ Margherita Malanchini, βασική συντάκτρια της μελέτης και καθηγήτρια Ψυχολογίας στο Queen Mary University of London, «η παραδοσιακή αντίληψη ότι η νοημοσύνη είναι ο κυρίαρχος παράγοντας για την επιτυχία στο σχολείο τίθεται υπό αμφισβήτηση. Οι μη γνωστικές δεξιότητες, όπως η επιμονή και το ενδιαφέρον για τη μάθηση, αποδεικνύονται εξίσου, αν όχι περισσότερο, σημαντικές».
Διαβάστε περισσότερα στο ygeiamou.gr
Η σημασία των μη γνωστικών δεξιοτήτων
Η έρευνα, που δημοσιεύθηκε στο Nature Human Behaviour, αποκαλύπτει ότι οι μη γνωστικές δεξιότητες -γνωστές και ως κοινωνικο-συναισθηματικές-, όπως η συναισθηματική νοημοσύνη, το κίνητρο, η αυτοπειθαρχία και η επιμονή, είναι βασικές για την ακαδημαϊκή πορεία των μαθητών. Σύμφωνα με τη Δρ Margherita Malanchini, βασική συντάκτρια της μελέτης και καθηγήτρια Ψυχολογίας στο Queen Mary University of London, «η παραδοσιακή αντίληψη ότι η νοημοσύνη είναι ο κυρίαρχος παράγοντας για την επιτυχία στο σχολείο τίθεται υπό αμφισβήτηση. Οι μη γνωστικές δεξιότητες, όπως η επιμονή και το ενδιαφέρον για τη μάθηση, αποδεικνύονται εξίσου, αν όχι περισσότερο, σημαντικές».
Διαβάστε περισσότερα στο ygeiamou.gr
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
Ειδήσεις
Δημοφιλή
Σχολιασμένα