Έρευνα: Οι πατεράδες που αλληλεπιδρούν με τα παιδιά τους συμβάλλουν θετικά στη μεταγενέστερη ευφυΐα τους
10.05.2017
14:58
Η έρευνα εξέτασε την αλληλεπίδραση 128 πατεράδων με τα παιδιά τους και τη σύνδεση που είχε αυτή με τη γνωστική ανάπτυξη των βρεφών
Ότι η παρουσία και η συμβολή ενός πατέρα στη ζωή του παιδιού του είναι καθοριστική, είναι κάτι που όλοι γνωρίζουμε. Αυτό που ίσως δεν γνωρίζαμε, είναι ότι η παρουσία του πατέρα και η ενεργή συμμετοχή του, μπορεί να συμβάλει σημαντικά στη μεταγενέστερη νοημοσύνη του παιδιού του.
Πρόσφατη έρευνα, λοιπόν, αποκάλυψε ότι οι πατεράδες που ξοδεύουν ποιοτικό χρόνο με τα παιδιά τους, ειδικά στους πρώτους μήνες της ζωής τους, συμβάλλουν θετικά στη μεταγενέστερη νοημοσύνη του μωρού τους.
Η έρευνα έδειξε, επίσης, ότι τα παιδιά των ευαίσθητων, ήρεμων και λιγότερο ανήσυχων πατεράδων είναι πιο ευφυή.
Η αφοσίωση των πατεράδων, όπως αποδεικνύεται από την έρευνα, ενισχύει τις νοητικές ικανότητες ενός παιδιού, ανεξάρτητα από το οικογενειακό εισόδημα.
Πρόσφατη έρευνα, λοιπόν, αποκάλυψε ότι οι πατεράδες που ξοδεύουν ποιοτικό χρόνο με τα παιδιά τους, ειδικά στους πρώτους μήνες της ζωής τους, συμβάλλουν θετικά στη μεταγενέστερη νοημοσύνη του μωρού τους.
Η έρευνα έδειξε, επίσης, ότι τα παιδιά των ευαίσθητων, ήρεμων και λιγότερο ανήσυχων πατεράδων είναι πιο ευφυή.
Η αφοσίωση των πατεράδων, όπως αποδεικνύεται από την έρευνα, ενισχύει τις νοητικές ικανότητες ενός παιδιού, ανεξάρτητα από το οικογενειακό εισόδημα.
Ο καθηγητής του Imperial College London και επικεφαλής της έρευνας, Paul Ramchandani,
αναφέρει χαρακτηριστικά: «Το σαφές μήνυμα για τους νέους πατεράδες είναι να ασχοληθούν και να παίξουν με τα μωρά τους».
Η έρευνα που πραγματοποιήθηκε από το Imperial College του Λονδίνου ανέλυσε τον τρόπο με τον οποίο 128 πατεράδες αλληλεπιδρούν με τα -τριών μηνών- μωρά τους, ενώ έπειτα από περίπου ένα χρόνο μέτρησαν τη γνωστική ανάπτυξη των βρεφών.
Οι ερευνητές, στη συνέχεια, κατά τη διάρκεια μιας συνεδρίας ανάγνωσης βιβλίων, παρακολούθησαν τις οικογένειες που έλαβαν μέρος στην έρευνα και εξέτασαν τη γνωστική ανάπτυξη των βρεφών όταν αυτά ήταν πλέον δύο ετών.
Οι ίδιοι, στη συνέχεια, σημείωσαν τη γνωστική ανάπτυξη του παιδιού χρησιμοποιώντας ένα πρότυπο δείκτη νοητικής ανάπτυξης (MDI) -που περιλαμβάνει τεστ που αφορούν στην αναγνώριση χρωμάτων και σχημάτων.
Τα ευρήματα της έρευνας έδειξαν ότι υπάρχει μία θετική συσχέτιση μεταξύ των πατεράδων που είχαν ασχοληθεί αρκετά με τα μωρά τους, όταν αυτά ήταν μικρά, και των βαθμολογιών των παιδιών.
Αυτό, σύμφωνα με τους ερευνητές, αποδεικνύει τη σημασία των ποιοτικών αλληλεπιδράσεων πατέρα-μωρού σε νεαρή ηλικία.
Τα αποτελέσματα, που δημοσιεύτηκαν στην Infant Mental Health Journal, αποκάλυψαν, επίσης, ότι τα παιδιά των πατεράδων με πιο θετική αύρα και ηρεμία, έχουν περισσότερες πιθανότητες να αποδώσουν καλύτερα στις κλίμακες MDI.
Αξίζει να σημειωθεί ότι η θετική σχέση μεταξύ τέτοιων πατεράδων και υψηλότερων βαθμολογιών MDI υπήρχε ανεξάρτητα από το φύλο του παιδιού.
Ο καθηγητής Ramchandani επισημαίνει: «Ακόμη και όταν το παιδί είναι τόσο μικρό (τριών μηνών), αυτές οι αλληλεπιδράσεις πατέρα-παιδιού μπορούν να επηρεάσουν θετικά τη γνωστική ανάπτυξη των παιδιών μέχρι και δύο χρόνια αργότερα, οπότε αυτό είναι πολύ σημαντικό καθώς έχει νόημα για τη μεταγενέστερη ανάπτυξη του και είναι κάτι που δεν είχε αποδειχθεί πριν».
Η Dr. Vaheshta Sethna, ερευνήτρια στο King's College του Λονδίνου, η οποία συμμετείχε επίσης στη μελέτη, καταλήγει: «Τα ευρήματά μας υπογραμμίζουν τη σημασία της υποστήριξης των πατέρων, να αλληλεπιδρούν περισσότερο θετικά με τα παιδιά τους σε πρώιμη βρεφική ηλικία».
αναφέρει χαρακτηριστικά: «Το σαφές μήνυμα για τους νέους πατεράδες είναι να ασχοληθούν και να παίξουν με τα μωρά τους».
Η έρευνα που πραγματοποιήθηκε από το Imperial College του Λονδίνου ανέλυσε τον τρόπο με τον οποίο 128 πατεράδες αλληλεπιδρούν με τα -τριών μηνών- μωρά τους, ενώ έπειτα από περίπου ένα χρόνο μέτρησαν τη γνωστική ανάπτυξη των βρεφών.
Οι ερευνητές, στη συνέχεια, κατά τη διάρκεια μιας συνεδρίας ανάγνωσης βιβλίων, παρακολούθησαν τις οικογένειες που έλαβαν μέρος στην έρευνα και εξέτασαν τη γνωστική ανάπτυξη των βρεφών όταν αυτά ήταν πλέον δύο ετών.
Οι ίδιοι, στη συνέχεια, σημείωσαν τη γνωστική ανάπτυξη του παιδιού χρησιμοποιώντας ένα πρότυπο δείκτη νοητικής ανάπτυξης (MDI) -που περιλαμβάνει τεστ που αφορούν στην αναγνώριση χρωμάτων και σχημάτων.
Τα ευρήματα της έρευνας έδειξαν ότι υπάρχει μία θετική συσχέτιση μεταξύ των πατεράδων που είχαν ασχοληθεί αρκετά με τα μωρά τους, όταν αυτά ήταν μικρά, και των βαθμολογιών των παιδιών.
Αυτό, σύμφωνα με τους ερευνητές, αποδεικνύει τη σημασία των ποιοτικών αλληλεπιδράσεων πατέρα-μωρού σε νεαρή ηλικία.
Τα αποτελέσματα, που δημοσιεύτηκαν στην Infant Mental Health Journal, αποκάλυψαν, επίσης, ότι τα παιδιά των πατεράδων με πιο θετική αύρα και ηρεμία, έχουν περισσότερες πιθανότητες να αποδώσουν καλύτερα στις κλίμακες MDI.
Αξίζει να σημειωθεί ότι η θετική σχέση μεταξύ τέτοιων πατεράδων και υψηλότερων βαθμολογιών MDI υπήρχε ανεξάρτητα από το φύλο του παιδιού.
Ο καθηγητής Ramchandani επισημαίνει: «Ακόμη και όταν το παιδί είναι τόσο μικρό (τριών μηνών), αυτές οι αλληλεπιδράσεις πατέρα-παιδιού μπορούν να επηρεάσουν θετικά τη γνωστική ανάπτυξη των παιδιών μέχρι και δύο χρόνια αργότερα, οπότε αυτό είναι πολύ σημαντικό καθώς έχει νόημα για τη μεταγενέστερη ανάπτυξη του και είναι κάτι που δεν είχε αποδειχθεί πριν».
Η Dr. Vaheshta Sethna, ερευνήτρια στο King's College του Λονδίνου, η οποία συμμετείχε επίσης στη μελέτη, καταλήγει: «Τα ευρήματά μας υπογραμμίζουν τη σημασία της υποστήριξης των πατέρων, να αλληλεπιδρούν περισσότερο θετικά με τα παιδιά τους σε πρώιμη βρεφική ηλικία».
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr