Μακριά... κι αγαπημένοι: Ποια είναι η απόσταση ασφαλείας που τείνουμε να κρατάμε από τους γύρω μας στον συνωστισμό;
19.12.2018
10:37
Έρευνητές ανέλυσαν με τη βοήθεια τεσσάρων αισθητήρων οροφής περίπου πέντε εκατομμύρια κινήσεις πεζών στο σιδηροδρομικό σταθμό της ολλανδικής πόλης Αϊντχόβεν
Οι πεζοί συχνά υποχρεώνονται να κάνουν «σλάλομ» για να αποφεύγουν τις συγκρούσεις με άλλους. Μια ομάδα φυσικών υπολόγισε ότι οι άνθρωποι προσπαθούν να κρατούν κατά μέσο όρο μια απόσταση τουλάχιστον 75 εκατοστών ο καθένας, για να μην «τρακάρουν» μεταξύ τους.
Οι ερευνητές από την Ολλανδία, τις ΗΠΑ και την Ιταλία, με επικεφαλής τον Αλεσάντρο Κορμπέτα του Τμήματος Εφαρμοσμένης Φυσικής του Πανεπιστημίου Τεχνολογίας του Αϊντχόβεν, που έκαναν τη σχετική δημοσίευση στο περιοδικό φυσικής "Physical Review E", ανέλυσαν με τη βοήθεια τεσσάρων αισθητήρων οροφής περίπου πέντε εκατομμύρια κινήσεις πεζών στο σιδηροδρομικό σταθμό της ολλανδικής πόλης, σε μια ζώνη έκτασης τριών επί εννέα μέτρων.
Από τα στοιχεία αυτά, προέκυψε ότι περίπου 9.000 ζεύγη πεζών βρίσκονταν σε πορεία σύγκρουσης μεταξύ τους, αλλά τελικά συνέβησαν μόνο 40 «τρακαρίσματα». Οι υπόλοιποι προσάρμοσαν το περπάτημά τους, ώστε να απέχουν μεταξύ τους τουλάχιστον 140 εκατοστά (75 εκατοστά ο καθένας), πράγμα που τους επέτρεψε να αποφύγουν τη σύγκρουση.
Χρησιμοποιώντας τη μέθοδο των «μεγάλων δεδομένων», οι ερευνητές ανέπτυξαν ένα μοντέλο που μπορεί να προβλέψει στατιστικά με μεγάλη ακρίβεια τις κινήσεις των πεζών. Χάρη σε αυτό, είναι δυνατό να ξέρει κανείς εκ των προτέρων πόσοι πεζοί από μια ομάδα π.χ. 1.000 ατόμων θα πέσουν ο ένας πάνω στον άλλο σε μια υπόγεια διάβαση ή σε άλλο στενό χώρο.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
Οι ερευνητές από την Ολλανδία, τις ΗΠΑ και την Ιταλία, με επικεφαλής τον Αλεσάντρο Κορμπέτα του Τμήματος Εφαρμοσμένης Φυσικής του Πανεπιστημίου Τεχνολογίας του Αϊντχόβεν, που έκαναν τη σχετική δημοσίευση στο περιοδικό φυσικής "Physical Review E", ανέλυσαν με τη βοήθεια τεσσάρων αισθητήρων οροφής περίπου πέντε εκατομμύρια κινήσεις πεζών στο σιδηροδρομικό σταθμό της ολλανδικής πόλης, σε μια ζώνη έκτασης τριών επί εννέα μέτρων.
Από τα στοιχεία αυτά, προέκυψε ότι περίπου 9.000 ζεύγη πεζών βρίσκονταν σε πορεία σύγκρουσης μεταξύ τους, αλλά τελικά συνέβησαν μόνο 40 «τρακαρίσματα». Οι υπόλοιποι προσάρμοσαν το περπάτημά τους, ώστε να απέχουν μεταξύ τους τουλάχιστον 140 εκατοστά (75 εκατοστά ο καθένας), πράγμα που τους επέτρεψε να αποφύγουν τη σύγκρουση.
Χρησιμοποιώντας τη μέθοδο των «μεγάλων δεδομένων», οι ερευνητές ανέπτυξαν ένα μοντέλο που μπορεί να προβλέψει στατιστικά με μεγάλη ακρίβεια τις κινήσεις των πεζών. Χάρη σε αυτό, είναι δυνατό να ξέρει κανείς εκ των προτέρων πόσοι πεζοί από μια ομάδα π.χ. 1.000 ατόμων θα πέσουν ο ένας πάνω στον άλλο σε μια υπόγεια διάβαση ή σε άλλο στενό χώρο.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr