Η ηλεκτροκίνηση δεν είναι μια τεχνολογία από το μέλλον. Καθορίζει ήδη το παρόν

Η ηλεκτροκίνηση δεν είναι μια τεχνολογία από το μέλλον. Καθορίζει ήδη το παρόν

Αλλάζει το τοπίο και τις αυτοκινητικές μας συνήθειες με μοντέλα που καταφέρνουν να μας κάνουν να διαγράψουμε ό,τι ξέραμε για το αυτοκίνητο

 Η ηλεκτροκίνηση δεν είναι μια τεχνολογία από το μέλλον. Καθορίζει ήδη το παρόν
Sponsored content

Φανταστείτε μια ουσιαστικά αθόρυβη πόλη. Αυτοκίνητα δίχως εξατμίσεις διότι εκπέμπουν μηδέν ρύπους, που επικοινωνούν μεταξύ τους και με το Δίκτυο για να μειώσουν την κυκλοφοριακή συμφόρηση, που κινούνται αυτόνομα δίνοντας την ευκαιρία στους οδηγούς τους να αξιοποιήσουν πιο δημιουργικά  τον χρόνο μετακίνησης. Δεν πρόκειται για ουτοπία αλλά για ένα σχεδόν απτό μέλλον, οι βάσεις  οποίου έχουν τεθεί από σήμερα με την πιο μεγάλη αλλαγή από την εποχή που εφευρέθηκε το αυτοκίνητο. Η αδήριτη ανάγκη για την επιβράδυνση και αναστροφή της κλιματικής αλλαγής έφερε στο προσκήνιο την ηλεκτροκίνηση, την σταδιακή εγκατάλειψη δηλαδή των κινητήρων εσωτερικής καύσης και την αντικατάστασή τους με οχήματα που κινούνται από ηλεκτροκινητήρες οι οποίοι παίρνουν ενέργεια από κυψέλες μπαταριών.

Τα τελευταία χρόνια η ανάπτυξη της τεχνολογίας της ηλεκτροκίνησης είναι ραγδαία . Ένα ηλεκτροκίνητο αυτοκίνητο εκτός από το μηδενικό περιβαλλοντικό αποτύπωμα είναι και σαφώς πιο οικονομικό στην χρήση του, αφού εκτός από το γεγονός ότι η τιμή του ηλεκτρικού ρεύματος είναι χαμηλότερη από την αντίστοιχη των ορυκτών καυσίμων έχει, συγκριτικά με τα «παραδοσιακά» αυτοκίνητα, ελάχιστα έξοδα συντήρησης. Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα ωστόσο έχουν και σημαντικά πλεονεκτήματα στις καθημερινές μετακινήσεις: Αθόρυβα, απαλλαγμένα από κραδασμούς ή την ανάγκη συνεχών αλλαγών σχέσεων ταχυτήτων, με άμεση και αδιάλειπτη ροή ενέργειας, άρα πολύ πιο εύχρηστα, και με μακράν καλύτερη χωροταξική διευθέτηση, αφού δεν χρειάζεται να «κουβαλάνε» έναν ογκώδη κινητήρα εσωτερικής καύσης. Οι αυτοκινητοβιομηχανίες επενδύουν συνεχώς στην ανάπτυξη νέων τεχνολογιών που καθιστούν τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα ακόμα πιο εύκολα στη χρήση: Οι βελτιωμένες σε χωρητικότητα και διαχείριση ενέργειας μπαταρίες έχουν σχεδόν εξαλείψει το άγχος της αυτονομίας, την ίδια στιγμή που και οι χρόνοι φόρτισης έχουν μειωθεί σημαντικά. Πλέον ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο με αρχιτεκτονική 800V μπορεί να φορτίσει σε ταχυφορτιστές έως 350 kW σε περίπου ένα τέταρτο της ώρας. Τα πρόσφατα EV έχουν μπαταρίες που μπορούν να καλύψουν αποστάσεις μεγαλύτερες των 500 km. Την ίδια στιγμή η τεχνολογία των φορτιστών εξελίσσεται συνεχώς και αυξάνεται επίσης και ο αριθμός των ταχυφορτιστών. Τα EV που φορτίζουν με πράσινη ενέργεια παράγουν μέχρι και 70% λιγότερο CO2 σε σχέση με τα βενζινοκίνητα και πετρελαιοκίνητα αυτοκίνητα. Στο μέλλον θα μπορέσουν να συνεισφέρουν περισσότερο χάρη και στη μεγαλύτερη χρήση πράσινης ενέργειας. Στην Ευρώπη τα αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα κερδίζουν όλο και μεγαλύτερο μερίδιο αγοράς, φτάνοντας στο 12,1% το 2022 από μόλις 1,9% το 2020.

 Η ηλεκτροκίνηση δεν είναι μια τεχνολογία από το μέλλον. Καθορίζει ήδη το παρόν



Αυτή η μεγάλη αλλαγή έχει βρει την Porsche όχι μόνο προετοιμασμένη αλλά στην πρωτοπορία των εξελίξεων. Η εμβληματική εταιρεία στρέφεται προς μια καθαρή αλυσίδα αξίας με ουδέτερο ισοζύγιο άνθρακα για τα οχήματά της μέχρι το 2030. Μεταξύ άλλων στόχων επιδιώκει ένα μέρος της χρήσης των μελλοντικών επαναφορτιζόμενων ηλεκτρικών οχημάτων  της να έχει αμιγώς ουδέτερο ισοζύγιο άνθρακα (βάσει εκτιμώμενης συνολικής διανυθείσας απόστασης 200.000 km ανά όχημα). Την ίδια στιγμή, η Porsche ξεδιπλώνει μια φιλόδοξη στρατηγική ηλεκτροκίνησης. Η αμιγώς ηλεκτρική Macan θα είναι διαθέσιμη στους πελάτες το 2024. Η ηλεκτρική 718 έχει προγραμματιστεί για τα μέσα της δεκαετίας. Μεσοπρόθεσμα θα είναι διαθέσιμη μόνο ως ηλεκτρικό μοντέλο. Θα ακολουθήσει η αμιγώς ηλεκτρική Cayenne. Η Porsche σχεδιάζει επίσης να επεκτείνει το χαρτοφυλάκιο των προϊόντων της προς τα πάνω με ένα αμιγώς ηλεκτρικό SUV που θα τοποθετηθεί πάνω από την Cayenne. Το νέο αυτό κορυφαίο ηλεκτρικό μοντέλο αντιπροσωπεύει μια νέα φιλοσοφία που έχει σχεδιαστεί για να προσφέρει ισχυρές επιδόσεις και αυτόνομες λειτουργίες οδήγησης και θα βασίζεται στην εξελιγμένη αποκλειστικά για ηλεκτρικά αυτοκίνητα πλατφόρμα SSP Sport που αναπτύχθηκε από την Porsche. 

Άλλωστε εδώ και τρία χρόνια η Porsche δώσει απτά δείγματα γραφής για τη δέσμευσή της στο εξηλεκτρισμένο μέλλον με την Taycan. Ένα τετράθυρο κουπέ με ξεχωριστή εμφάνιση που καταφέρνει να μεταφέρει όλες τις παραδοσιακές αξίες της εταιρείας στη νέα εποχή της ηλεκτροκίνησης με τόσο εμφατικό τρόπο ώστε να εκμηδενίζει τις αμφιβολίες για την απόκτηση ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου, αφού συνδυάζει την οδηγική υπεροχή ενός μοντέλου Porsche με τεχνολογίες αιχμής.

 Η ηλεκτροκίνηση δεν είναι μια τεχνολογία από το μέλλον. Καθορίζει ήδη το παρόν
Κλείσιμο



Η πολυτάλαντη Taycan μπορεί να ταξιδεύει για ώρα με θεαματικές ταχύτητες, να επιταχύνει και να στρίβει όπως ελάχιστα σπορ αυτοκίνητα μπορούν  να κάνουν και την επόμενη στιγμή να διασχίζει αθόρυβα και χαλαρά την πόλη, με τον οδηγό και τους επιβάτες να φιλοξενούνται σε μια καμπίνα με αψεγάδιαστη ποιότητα, φιλικά προς το περιβάλλον υλικά και την τελευταία λέξη της τεχνολογίας στα συστήματα, άνεσης, ασφάλειας και συνδεσιμότητας. Οι σύγχρονες μπαταρίες της Taycan εξαλείφουν κάθε άγχος αυτονομίας, αφού με μία φόρτιση μπορούν να διανύσουν έως και 506 km (WLTP), ενώ η προηγμένη αρχιτεκτονική των 800V επιτρέπει τη φόρτιση σε ταχυφορτιστές έως 350 kW. 

Με την Taycan η Porsche κατόρθωσε να κατασκευάσει ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο που μεμιάς εξαλείφει κάθε δισταγμό ακόμα και στους πιο σκεπτικιστές για το πώς και αν η γερμανική εταιρεία μπορεί να μεγαλουργήσει σε αυτόν τον τόσο καινοτόμο και απαιτητικό κόσμο της ηλεκτροκίνησης. 

Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Ειδήσεις Δημοφιλή Σχολιασμένα
δειτε ολες τις ειδησεις

Best of Network

Δείτε Επίσης