Οταν πέτρωσε ο χρόνος...
Άννα Παναγιωταρέα

Άννα Παναγιωταρέα

Οταν πέτρωσε ο χρόνος...

Η αμαξοστοιχία IC62 στις 28 Φεβρουαρίου του 2023 εκτελώντας το δρομολόγιο των 19:22 Αθήνα - Θεσσαλονίκη αναχώρησε με 8 λεπτά καθυστέρηση

Επιβάτες, κυρίως, φοιτητές και νέοι που επέστρεφαν από το τριήμερο της Καθαρής Δευτέρας. Στον σταθμό Παλαιοφαρσάλου, «λόγω τεχνικού προβλήματος του καλωδίου ηλεκτροκίνησης», για να αποφευχθεί ηλεκτροπληξία, η αμαξοστοιχία IC62 τοποθετήθηκε στη γραμμή καθόδου. Φτάνοντας στις 23:07 στη Λάρισα με μεγάλη καθυστέρηση, στάθμευσε στη γραμμή 2, αποβιβάζοντας 81 επιβάτες. Στις 23:09, με επιβαίνοντες 353 άτομα, εκ των οποίων 12 προσωπικό, αναχώρησε για τη Θεσσαλονίκη. Το κλειδί 118Α παρέμεινε στη γραμμή κάθοδου. Στην ίδια γραμμή κατέβαινε από τη Θεσσαλονίκη η εμπορευματική αμαξοστοιχία 63503 εκτελώντας το δρομολόγιο Θεσσαλονίκη - Θριάσιο...

Η IC62 χρειάστηκε ακριβώς 12 λεπτά για να διανύσει τα 18 χιλιόμετρα, με ταχύτητα 166 χιλιομέτρων, που τη χώριζαν από την εμπορευματική 63503. Στις 23:22 συγκρούστηκαν μετωπικά. Και ο χρόνος πέτρωσε...

Απορείτε γιατί ανακαλώ την επώδυνη διαδρομή; Επειδή είναι και τα μόνα στοιχεία που δεν αμφισβητούνται. Σήμερα, δύο χρόνια και 45 μέρες από την τραγωδία στα Τέμπη -που μας στοιχειώνει- πραγματικότητα και «κατασκευές» συγκρούονται βάναυσα. Διακύβευμα: Πώς δημιουργήθηκε η πυρόσφαιρα. Είναι το μείζον;

Τη Δευτέρα ο Χρήστος Παπαδημητρίου, τέως επικεφαλής του ΕΟΔΑΣΑΑΜ, ζήτησε να διαγραφεί το αίτιο της πυρόσφαιρας από το πόρισμα. Την Τρίτη ήταν δίβουλος, αλλά ζήτησε να γίνει νέα έρευνα που να ερευνήσει... τις έρευνες! Πόσες έχουν δημοσιοποιηθεί; Δώδεκα, καν δεκατρείς συν πορίσματα, με τα συμπεράσματα να συγκρούονται μεταξύ τους. Υποτίθεται ότι δύο κορυφαία πανεπιστήμια, της Πίζας και της Γάνδης, είχαν καταλήξει -σύμφωνα με τον χημικό; βιολόγο; μηχανικό; φωτογράφο; ό,τι να ’ναι;- Κώστα Λακαφώση, «σε ακριβή συμπεράσματα για τα αίτια της πυρόσφαιρας». «Οφειλόταν», έλεγε, «στην ύπαρξη τουλάχιστον 3,5 τόνων παράνομου εύφλεκτου υγρού, που μεταφέρονταν στο πρώτο βαγόνι της εμπορικής αμαξοστοιχίας, πάνω σε δεξαμενή, διαστάσεων ενός επί δυόμισι μέτρων».

Ο υπεύθυνος από το Πανεπιστήμιο της Γάνδης δήλωσε: «Οι ισχυρισμοί των δημοσιευμάτων είναι εξαιρετικά παραπλανητικοί και αβάσιμοι». Ο υπεύθυνος στο Πανεπιστήμιο της Πίζας δήλωσε: «Απαιτώ, αναδρομικά, να αφαιρεθεί οποιαδήποτε αναφορά στο Πανεπιστήμιο, αλλά και να αποκλειστεί οποιαδήποτε μελλοντική αναφορά του σε οποιοδήποτε πόρισμα». Ο δε Κ. Λακαφώτης -«συνάδελφός» μας, στο Ταμείο του ΕΔΟΕΑΠ, με κρατήσεις, να υποθέσω, αλλά χωρίς να είναι μέλος της ΕΣΗΕΑ, άλλο θαύμα και τούτο!- δήλωσε ότι «αυτός δεν είναι δημόσιος υπάλληλος και δεν έβαλε και καμία υπογραφή για να έχει ευθύνη». Δεν λες τις άπειρες τηλεοπτικές του παρουσίες... έγγραφα! Οχι; Πώς όχι...

Θαρρώ πως είναι ώρα τα κόμματα να εγκαταλείψουν την τοξικότητα της ανεύρεσης δράκων και η κυβέρνηση να ανασυγκροτηθεί τάχιστα για να δουν ήρεμα, οι δύο πλευρές, κατάματα το μέλλον. Τα κόμματα να αποφασίσουν ότι η «συνωμοσία συγκάλυψης» κατέρρευσε παταγωδώς. Αντί «να καίγονται» από «τα αίτια» της πυρόσφαιρας, να απαιτήσουν από το κράτος να αναλάβει τις ευθύνες του έναντι των συγγενών των θυμάτων, να διευκολυνθεί πάση θυσία η διαδικασία διερεύνησης -βάλσαμο στις πληγές τους-, η εκδίκαση της υπόθεσης να διεξαχθεί άμεσα, αντί να εκτυλίσσεται καθημερινά στο Διαδίκτυο με ψεκασμένους εισαγγελείς.

Η κυβέρνηση να παρουσιάσει ποιο πρόγραμμα ασφάλειας σιδηροδρόμων επεξεργάζεται -από την 29η Φεβρουαρίου του 2023- για την αποτελεσματική εκπαίδευση του προσωπικού του ΟΣΕ, για τη δημιουργία ενός σύγχρονου, φτηνού μέσου σταθεράς τροχιάς και τη σύνδεση της Ελλάδας με την άλλη Ευρώπη. Το διακύβευμα είναι κοινό: «Ποτέ πια άλλη τέτοια τραγωδία».

Αραγε, κυβέρνηση, κόμματα, Δικαιοσύνη διαβάζουν τις έρευνες που καταγράφουν τη δυσπιστία των πολιτών; Σε ένα τόσο αβέβαιο, έως και φοβιστικό, παγκόσμιο σκηνικό είναι δυνατόν να προάγεται ο διχασμός και να χτυπά ταβάνι η τοξικότητα; Ο Κυριάκος Μητσοτάκης απέχει. Οι αρχηγοί των κομμάτων όχι, επειδή έτσι επιβάλλουν την παρουσία τους. Αυτή είναι και η ειδοποιός διαφορά ανάμεσα στις λέξεις «ηγέτης» και «αρχηγός».

Κλείσιμο
Μη ρωτάτε πώς γίνεται στην Ελλάδα το 2023 να κινούνται δύο τρένα στην ίδια γραμμή! Το επιφώνημα «αμάν» του σταθμάρχη, στις 23:41, που ρωτήθηκε από τον ρυθμιστή κυκλοφορίας τι είχε συμβεί, απαντά σε όλα. Επιπροσθέτως, τον διαβεβαίωσε ότι «το τρένο έφυγε από αυτόν, στη γραμμή ανόδου»! Στην απολογία του, λίγες ώρες μετά, δήλωσε ότι «το κουμπί ξεκούμπωσε και το τρένο μπήκε στην κάθοδο»! Από μόνο του, εννοείται! Ποτέ στην ανθρώπινη Ιστορία ένα ξεκούμπωτο κουμπί δεν στοίχισε, ούτε θα ξαναστοιχίσει, 57 ζωές και 81 σοβαρά τραυματίες.
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Ειδήσεις Δημοφιλή Σχολιασμένα
δειτε ολες τις ειδησεις

Δείτε Επίσης

Συνεχίζοντας σε αυτό τον ιστότοπο αποδέχεστε την χρήση των cookies στη συσκευή σας όπως περιγράφεται στην πολιτική cookies

Μάθετε περισσότερα εδώ

Αποδοχή