Οσοι μας άκουσαν...
Δημήτρης Τσαγκάρης
Οσοι μας άκουσαν...
Ζούμε, καιρό τώρα, σε έναν ιδιότυπο οικονομικό εμφύλιο. Από το 2013, σε άρθρο μας με τίτλο «Λίστα Λαγκάρντ, άνθρακες ή θησαυρός», είχαμε επισημάνει προβληματισμούς, σκέψεις και αδιέξοδα για την πιθανή αξιοποίηση των διαφόρων λιστών, εμβασμάτων κ.λπ. με βάση το τότε υφιστάμενο νομοθετικό πλαίσιο.
UPD:
2
ΣΧΟΛΙΑ
Είχαμε σημειώσει ότι πρόκειται για αναδρομική φορολόγηση περιουσιών και οικονομικών επιλογών μακριά από τους τότε ισχύοντες νόμους και την κρατούσα άποψη στις τραπεζικές συναλλαγές.
Αναδείξαμε, επίσης από τότε, ερωτήματα όπως:
Ποια κεφάλαια και ποιες καταθέσεις θα ελεγχθούν;
Μπορεί ο έλεγχος να ανατρέξει πριν από το έτος παραγραφής;
Πώς θα αποδειχθεί η νομιμότητα ή μη των καταθέσεων που τυχόν ελεγχθούν;
Η οριστική κρίση της ολομέλειας του ΣτΕ, η 1738/2017, ότι «[...] η συνεχής παράταση παραγραφής φορολογικών υποθέσεων είναι αντισυνταγματική [...]» βάζει τέλος σε μια κατάσταση πολυετούς ομηρίας φορολογουμένων, κατοίκων Ελλάδος και εξωτερικού, μια κατάσταση απολύτως αναποτελεσματική και αντιαναπτυξιακή!
Τέλος στον παραλογισμό ενός κράτους που επιχείρησε με τους περίφημους νόμους Παπακωνσταντίνου (3842/2010 και 3888/2010) να νομοθετήσει κατ’ ουσία ότι όποιος βρεθεί καταγεγραμμένος σε λίστα είναι παράνομος, οι καταθέσεις του παράνομες και εναπόκειται στον ίδιο να αποδείξει το αντίθετο!
Τέλος σε μια διαδικασία «φορο-αρπαχτής», διαδικασία γενίκευσης ενός αναδρομικού υποχρεωτικού «πόθεν έσχες» για όλους, μια διαδικασία με βίαιες και πρωτότυπες αλλαγές στη φύση της φορολογίας, που αντικείμενό της ήταν και είναι το εισόδημα και όχι η περιουσία και η κτήση της!
Αναδείξαμε, επίσης από τότε, ερωτήματα όπως:
Ποια κεφάλαια και ποιες καταθέσεις θα ελεγχθούν;
Μπορεί ο έλεγχος να ανατρέξει πριν από το έτος παραγραφής;
Πώς θα αποδειχθεί η νομιμότητα ή μη των καταθέσεων που τυχόν ελεγχθούν;
Η οριστική κρίση της ολομέλειας του ΣτΕ, η 1738/2017, ότι «[...] η συνεχής παράταση παραγραφής φορολογικών υποθέσεων είναι αντισυνταγματική [...]» βάζει τέλος σε μια κατάσταση πολυετούς ομηρίας φορολογουμένων, κατοίκων Ελλάδος και εξωτερικού, μια κατάσταση απολύτως αναποτελεσματική και αντιαναπτυξιακή!
Τέλος στον παραλογισμό ενός κράτους που επιχείρησε με τους περίφημους νόμους Παπακωνσταντίνου (3842/2010 και 3888/2010) να νομοθετήσει κατ’ ουσία ότι όποιος βρεθεί καταγεγραμμένος σε λίστα είναι παράνομος, οι καταθέσεις του παράνομες και εναπόκειται στον ίδιο να αποδείξει το αντίθετο!
Τέλος σε μια διαδικασία «φορο-αρπαχτής», διαδικασία γενίκευσης ενός αναδρομικού υποχρεωτικού «πόθεν έσχες» για όλους, μια διαδικασία με βίαιες και πρωτότυπες αλλαγές στη φύση της φορολογίας, που αντικείμενό της ήταν και είναι το εισόδημα και όχι η περιουσία και η κτήση της!
Τέλος στην «καταπίεση» των ελεγκτών που δεν μπορούσαν, και δεν τους επιτρεπόταν, να αξιολογήσουν εξηγήσεις και απόψεις, αλλά, όμηροι και αυτοί, ήταν υποχρεωμένοι απλώς να βεβαιώσουν προς είσπραξη ποσά, ενίοτε και μεγαλύτερα των «καταθέσεων»!
Αλγεινή εντύπωση προξενεί η άποψη του ΝΣΚ, στην υπ’ αριθ. 2642/2017 γνωμοδότησή του προς την ΑΑΔΕ, επί του θέματος των υπαχθέντων στις ευνοϊκές ρυθμίσεις των άρθρων 57-61, του Ν. 4446/2016, ότι οι δηλώσεις αυτές υποβλήθηκαν στο πλαίσιο «οικειοθελούς αποκαλύψεως φορολογητέας ύλης»!
Τους θυμίζουμε την ειδική πρόσκληση οικειοθελούς αποκάλυψης φορολογητέας ύλης παρελθόντων ετών που απεστάλη στους φορολογούμενους -κυρίως με δικαστικό επιμελητή- και κείμενο: «ΕΙΔΙΚΗ ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ οικειοθελούς αποκάλυψης φορολογητέας ύλης παρελθόντων ετών», η οποία ενημερώνει τους παραλήπτες της ότι «έχει εκδοθεί εντολή ελέγχου» και «μπορούν, στα πλαίσια του Ν. 4446/16, να υπαχθούν στις ευνοϊκές διατάξεις του άρθρου 59 κ.λπ.».
Και ας μην τους είχε επιδοθεί η εντολή ελέγχου!
Χωρίς να γνωρίζουν γιατί ακριβώς ελέγχονται!
Χωρίς να γνωρίζουν τον χρόνο ελέγχου!
Εκλήθησαν να «δηλώσουν», ελεγχόμενοι για το «άγνωστο» ακόμη και από το 1997 !
Αλλωστε γι' αυτό τον λόγο παρατάθηκε με τροπολογία η σχετική προθεσμία από 31/5/2017 που προέβλεπε αρχικά ο νόμος, μέχρι τις 30/9/2017!
Ολοι αυτοί σήμερα «πληροφορούνται» από το ΝΣΚ ότι έχουν μόνοι τους αυτοενοχοποιηθεί, ενώ πρόκειται για παραγεγραμμένες χρήσεις !
Το κράτος μας ισχυρίζεται ότι οι δηλώσεις αυτές υπεβλήθηκαν στο πλαίσιο «οικειοθελούς αποκάλυψης φορολογητέας ύλης» και αν δεν τους αρέσει, ας αναζητήσουν την τύχη τους «με ενδικοφανή και δικαστική προσφυγή κατά των εκδοθησομένων πράξεων διορθωτικού προσδιορισμού φόρων, προστίμων και προσθέτων φόρων.
Η εξέλιξη δεν μπορεί να προδικασθεί»!
Κατά τα λοιπά, το 2005 έχει παραγραφεί, το 2006-2010 ομοίως, εκτός εάν υπάρχουν πρόσθετα-συμπληρωματικά στοιχεία, και από 2011 έως σήμερα όλα «ανοιχτά» με βάση τη γενική 5ετή προθεσμία παραγραφής.
Ως γνωστόν, τα δικαστήρια καλούνται -σύμφωνα και με τη θεωρία αλλά και την πράξη- να εξατομικεύουν τις εκάστοτε περιπτώσεις που καλούνται να ρυθμίσουν ή να κρίνουν. Είχαμε προ πολλού χρόνου επισημάνει ότι στην όλη διαδικασία των φοροελέγχων παίζει καθοριστικό ρόλο η εμπεριστατωμένη και εξειδικευμένη νομική, φορολογική και οικονομική επεξεργασία των στοιχείων που θα προταθούν και θα αξιοποιηθούν, ώστε οι εν λόγω λίστες να μην καταστούν μέσα «ληστείας»...
Είχαμε εμείνει ιδιαίτερα και στην ψυχραιμία που θα έπρεπε να επιδείξουν οι ελεγχόμενοι και αισθανόμαστε περήφανοι για όσους, επίσης, μας άκουσαν.
Οσοι μας άκουσαν, δικαιώθηκαν!
* Αντιπρόεδρος ΣΕΛΠΕ
UPD:
2
ΣΧΟΛΙΑ
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
Ειδήσεις
Δημοφιλή
Σχολιασμένα