Τέμπη: Το τρένο δεν φεύγει στις οκτώ
Φώφη Γιωτάκη

Φώφη Γιωτάκη

Τέμπη: Το τρένο δεν φεύγει στις οκτώ

Πολύ καλά έκανε ο κ. Μητσοτάκης όταν αποφάσισε την στροφή 180 μοιρών στην υπόθεση της τραγωδίας των Τεμπών: σχεδόν δύο χρόνια μετά από το πολύνεκρο δυστύχημα, η πολιτεία παίρνει αποστάσεις από τις υπουργικές αθλιότητες περί συγγενών που ψάχνουν πώς θα πάρουν παχυλές αποζημιώσεις για τα νεκρά παιδιά τους και δέχεται να συζητήσει ακόμα και τα πιο ευφάνταστα σενάρια για την σύγκρουση των αμαξοστοιχιών που κόστισε δεκάδες ζωές, κυρίως νέων ανθρώπων

Το θέμα όμως είναι πώς φτάσαμε σε αυτή την στροφή. Το ξανασκέφτηκε ο πρωθυπουργός ή απλώς μεσολάβησαν οι περίπου 180 συγκεντρώσεις ανά την Ελλάδα και τον υπόλοιπο κόσμο της περασμένης Κυριακής; Πιθανότατα, ήταν τα ογκώδη συλλαλητήρια που τον ώθησαν σε αυτή την κίνηση – και αυτό, αν ισχύει, δεν είναι τιμητικό για έναν πρωθυπουργό.

Ωστόσο, ακόμα κι έτσι αν είναι, προφανώς προσλαμβάνεται ως θετικό ότι ο κ. Μητσοτάκης έφτασε να κάνει κριτική στην στάση των βουλευτών του στην Εξεταστική Επιτροπή της Βουλής και να κάνει λόγο για στιγμές που «δεν ήταν και οι καλύτερες». Το ζήτημα όμως είναι τι θα κάνει από δω και πέρα.

Η χθεσινοβραδινή του εμφάνιση πρέπει να έχει συνέχεια – αν θέλει να είναι αξιόπιστος. Και πρέπει να έχει συνέχεια, τουλάχιστον σε δύο επίπεδα: πρώτον, τι θα κάνει για να τιμωρηθούν εκείνοι που έχουν την ευθύνη για τον χαμό 57 ανθρώπων, κυρίως νέων παιδιών που επέστρεφαν στις σπουδές τους και δεύτερον, τι θα κάνει για τους σιδηροδρόμους.

Για πολύ καιρό, η ευθύνη καταμεριζόταν μονομερώς στον μοιραίο σταθμάρχη, ο οποίος έχει την προφανή ευθύνη ότι έβαλε τα δύο τρένα στην ίδια γραμμή. Έχει αλλάξει κάτι εδώ τα δύο τελευταία χρόνια στην επιλογή τους; Όχι σε κάτι που να το γνωρίζουμε. Αντιθέτως, το προσωπικό του ΟΣΕ, που έχει την ευθύνη του δικτύου, έχει μειωθεί περαιτέρω, κατά περίπου 200 άτομα.

Επίσης, λόγω της κακοκαιρίας Daniel, που κατέστρεψε τη Θεσσαλία, το σιδηροδρομικό δίκτυο λειτουργεί πλέον σε μονή γραμμή για περίπου 90 χιλιόμετρα στη συγκεκριμένη περιοχή. Η εκτίμηση είναι ότι θα λειτουργήσει και πάλι η διπλή γραμμή από τον επόμενο μήνα, αλλά με ταχύτητες πολύ χαμηλότερες σε σχέση με το παρελθόν – θα χρειαστούν τρία ή και τέσσερα χρόνια για να επανέλθουμε στις συνθήκες προ της τραγωδίας των Τεμπών, που δεν ήμασταν και από τους καλύτερους στην Ευρώπη.

Και τι θα γίνει ως τότε; Η Ελλάδα χάνει το τρένο του Ταμείου Ανάκαμψης ως προς τον σιδηρόδρομο, αλλά χάνει και το τρένο γενικότερα: αυτό που είναι το κλειδί της ανάπτυξης για τις χώρες της κεντρικής Ευρώπης, για εμάς εξακολουθεί να είναι μια εταιρεία παρκαρίσματος κομματικών φίλων που παράγει μόνον ζημιές και δυστυχήματα.

Μπορεί να αλλάξει αυτό; Προφανώς και μπορεί – αρκεί να υπάρξει πολιτική βούληση. Ο κ. Μητσοτάκης με τη συνέντευξή του στον Alpha TV δεν έδωσε κάποιο σημάδι για τις προθέσεις του σχετικά με τον σιδηρόδρομο, άλλωστε δεν ήταν αυτό το πολιτικό ζητούμενο στην συγκεκριμένη συγκυρία. Όμως, μετά από μεγάλες τραγωδίες γίνονται οι πιο σοβαρές προσπάθειες για την ανάπτυξη των μέσων μεταφοράς – το παράδειγμα της βύθισης του «Ηράκλειου» είναι το πιο γνωστό, αλλά όχι το μοναδικό. Και εκεί, εκ του αποτελέσματος, κρίνονται τελικά οι πολιτικές εντυπώσεις – όχι από την δειλή αυτοκριτική σε μία τηλεοπτική συνέντευξη.
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Ειδήσεις Δημοφιλή Σχολιασμένα
δειτε ολες τις ειδησεις

Best of Network

Δείτε Επίσης

Συνεχίζοντας σε αυτό τον ιστότοπο αποδέχεστε την χρήση των cookies στη συσκευή σας όπως περιγράφεται στην πολιτική cookies

Μάθετε περισσότερα εδώ

Αποδοχή