Μπαγιάτικες κουβέντες
Γιάννης Κεσσόπουλος
Μπαγιάτικες κουβέντες
Όταν το 1988 ήρθα στη Θεσσαλονίκη ως φοιτητής, ήταν σε ένταση το θέμα του μετρό λόγω της περίφημης «τρύπας του Κούβελα». Μετά από 34 χρόνια ακόμη συζητάμε για τη βασική γραμμή... Αυτό το γεγονός θα έπρεπε να προβληματίζει τους πάντες ώστε να δοθεί ένα τέλος στις αέναες συζητήσεις και κόντρες και να επιδιώξουμε το αποτέλεσμα. Μόνο το αποτέλεσμα. Παραδόξως, στη Θεσσαλονίκη όλες οι συζητήσεις είναι... παλιές, αφορούν δηλαδή θέματα που έπρεπε να έχουν λυθεί πριν από πολλά χρόνια. Και τα έργα δεν ολοκληρώνονται.
Ας τα πάρουμε ένα ένα:
Η συζήτηση για το μετρό ξεκίνησε από το 1918. Κοντεύει να τελειώσει. Το σύνολο των εκπροσώπων της πόλης θέλουν να τελειώσει, κάποιοι κοντράρουν για τα αρχαία της Βενιζέλου.
Για το αεροδρόμιο έπρεπε να περάσουν 73 χρόνια από την έναρξη λειτουργίας του για τον ουσιαστικό εκσυγχρονισμό του -έπρεπε να το πάρουν οι ξένοι...
Η συζήτηση για τη θαλάσσια συγκοινωνία ξεκίνησε το 1984. Δε φαίνεται ούτε πανί στον ορίζοντα.
Τραμ: η πρώτη μελέτη έγινε από το ΑΠΘ το 1986. Ακόμη στο... πουθενά.
Για την ανάπλαση της ΔΕΘ η πρώτη «κρούση» έγινε πριν από 20 χρόνια με μια «Έρευνα εναλλακτικών δυνατοτήτων αναδιάρθρωσης λειτουργιών και χώρου της ΔΕΘ» από το Πανεπιστήμιο. Σήμερα πάλι κάποιοι θέλουν να προχωρήσει και να ολοκληρωθεί, κάποιοι άλλοι κοντράρουν επαναφέροντας παλιές ιδέες.
Η υποθαλάσσια αρτηρία που είχε προταθεί το 2007 ήταν μια συζήτηση που ξεκίνησε το 1968 και βασιζόταν σε σχέδιο του 1985. Σήμερα δεν υπάρχει καν συζήτηση.
Η συζήτηση της αξιοποίησης του παλιού εργοστασίου της ΥΦΑΝΕΤ ξεκίνησε στα μέσα της δεκαετίας του ’80. Ακόμη κουφάρι...
Η 6η προβλήτα ξεκίνησε το 1972 με την έναρξη κατασκευής. Σήμερα, 49 χρόνια μετά, ακόμη δεν έχει ολοκληρωθεί το έργο λειτουργικά.
Ο σχεδιασμός της εσωτερικής περιφερειακής οδού ξεκίνησε το 1975, αλλά ο δρόμος κατασκευάστηκε στη δεκαετία του 1990, αναβαθμίστηκε αναγκαστικά σε μεγάλο τμήμα του το 2005 αλλά τα τελευταία έργα να αναμένονται να ολοκληρωθούν το 2020.
Η συζήτηση για το μετρό ξεκίνησε από το 1918. Κοντεύει να τελειώσει. Το σύνολο των εκπροσώπων της πόλης θέλουν να τελειώσει, κάποιοι κοντράρουν για τα αρχαία της Βενιζέλου.
Για το αεροδρόμιο έπρεπε να περάσουν 73 χρόνια από την έναρξη λειτουργίας του για τον ουσιαστικό εκσυγχρονισμό του -έπρεπε να το πάρουν οι ξένοι...
Η συζήτηση για τη θαλάσσια συγκοινωνία ξεκίνησε το 1984. Δε φαίνεται ούτε πανί στον ορίζοντα.
Τραμ: η πρώτη μελέτη έγινε από το ΑΠΘ το 1986. Ακόμη στο... πουθενά.
Για την ανάπλαση της ΔΕΘ η πρώτη «κρούση» έγινε πριν από 20 χρόνια με μια «Έρευνα εναλλακτικών δυνατοτήτων αναδιάρθρωσης λειτουργιών και χώρου της ΔΕΘ» από το Πανεπιστήμιο. Σήμερα πάλι κάποιοι θέλουν να προχωρήσει και να ολοκληρωθεί, κάποιοι άλλοι κοντράρουν επαναφέροντας παλιές ιδέες.
Η υποθαλάσσια αρτηρία που είχε προταθεί το 2007 ήταν μια συζήτηση που ξεκίνησε το 1968 και βασιζόταν σε σχέδιο του 1985. Σήμερα δεν υπάρχει καν συζήτηση.
Η συζήτηση της αξιοποίησης του παλιού εργοστασίου της ΥΦΑΝΕΤ ξεκίνησε στα μέσα της δεκαετίας του ’80. Ακόμη κουφάρι...
Η 6η προβλήτα ξεκίνησε το 1972 με την έναρξη κατασκευής. Σήμερα, 49 χρόνια μετά, ακόμη δεν έχει ολοκληρωθεί το έργο λειτουργικά.
Ο σχεδιασμός της εσωτερικής περιφερειακής οδού ξεκίνησε το 1975, αλλά ο δρόμος κατασκευάστηκε στη δεκαετία του 1990, αναβαθμίστηκε αναγκαστικά σε μεγάλο τμήμα του το 2005 αλλά τα τελευταία έργα να αναμένονται να ολοκληρωθούν το 2020.
Η πρώτη συζήτηση για την απόδοση των στρατοπέδων της Θεσσαλονίκης στους Δήμους, ξεκίνησε στα μέσα της δεκαετίας του ’90. Ακόμη το θέμα είναι σε εκκρεμότητα...
Άνθρωποι έχασαν περιουσίες και ζωές προσδοκώντας να δουν κάτι από τα παραπάνω να ολοκληρώνονται... Είμαστε πλέον στην εποχή που τα θέματα μπαγιάτεψαν, πρέπει μόνο να ολοκληρωθούν, τίποτε άλλο. Να συζητάμε πλέον άλλα πράγματα, καινούρια, του μέλλοντος. Γιατί δε νοείται ανάπτυξη για τη Θεσσαλονίκη, προσέλκυση επενδύσεων και ποιοτικού τουρισμού, χωρίς βασικές υποδομές. Κι αυτό είναι ένα πεδίο που πρέπει να ενώνει όλες τις δυνάμεις της πόλης -δημάρχους, βουλευτές, υπουργούς- προκειμένου να υπηρετηθεί μια ατζέντα Θεσσαλονίκης με σαφή χρονικό ορίζοντα υλοποίησης.
Φυσικά, η υπερδεκαετής αυτή ολιγωρία δεν αφορά μόνο τη δική μας πόλη, αλλά μάλλον όλη την ελληνική επαρχία. Διακόσια χρόνια από την ελληνική επανάσταση του 1821, ας σκεφτούν όλοι, αρμόδιοι και προσφεύγοντες, σε Αθήνα κυρίως αλλά και στη Θεσσαλονίκη, ότι χρειάστηκαν μόνο 9 χρόνια για να γίνει η Ελλάδα ανεξάρτητο κράτος! Σήμερα ούτε τούβλο δεν βάζουμε σε τόσο λίγα χρόνια...
Άνθρωποι έχασαν περιουσίες και ζωές προσδοκώντας να δουν κάτι από τα παραπάνω να ολοκληρώνονται... Είμαστε πλέον στην εποχή που τα θέματα μπαγιάτεψαν, πρέπει μόνο να ολοκληρωθούν, τίποτε άλλο. Να συζητάμε πλέον άλλα πράγματα, καινούρια, του μέλλοντος. Γιατί δε νοείται ανάπτυξη για τη Θεσσαλονίκη, προσέλκυση επενδύσεων και ποιοτικού τουρισμού, χωρίς βασικές υποδομές. Κι αυτό είναι ένα πεδίο που πρέπει να ενώνει όλες τις δυνάμεις της πόλης -δημάρχους, βουλευτές, υπουργούς- προκειμένου να υπηρετηθεί μια ατζέντα Θεσσαλονίκης με σαφή χρονικό ορίζοντα υλοποίησης.
Φυσικά, η υπερδεκαετής αυτή ολιγωρία δεν αφορά μόνο τη δική μας πόλη, αλλά μάλλον όλη την ελληνική επαρχία. Διακόσια χρόνια από την ελληνική επανάσταση του 1821, ας σκεφτούν όλοι, αρμόδιοι και προσφεύγοντες, σε Αθήνα κυρίως αλλά και στη Θεσσαλονίκη, ότι χρειάστηκαν μόνο 9 χρόνια για να γίνει η Ελλάδα ανεξάρτητο κράτος! Σήμερα ούτε τούβλο δεν βάζουμε σε τόσο λίγα χρόνια...
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
Ειδήσεις
Δημοφιλή
Σχολιασμένα