
Βακάκης εναντίον Λαγκάρντ (και κερδοσκόπων) για τις τιμές
Η ακρίβεια αποτελεί το πιο σημαντικό πρόβλημα των νοικοκυριών καθώς εξανεμίζει το μηνιαίο εισόδημα και στερεί πολλές οικογένειες ακόμη και από βασικά καταναλωτικά αγαθά
Αν συγκρίνει όμως κάποιος τις τιμές του σούπερ μάρκετ στην Ελλάδα και στην Ιταλία, θα διαπιστώσει ότι εκεί οι τιμές είναι πολύ χαμηλότερες. Και αυτό αποδεικνύει ότι οι Έλληνες επιχειρηματίες εκμεταλλεύονται την έλλειψη ανταγωνισμού και αισχροκερδούν εις βάρος των καταναλωτών. Υποτίθεται ότι η αύξηση των τιμών οφείλεται στον πληθωρισμό. Όμως ο πληθωρισμός στην Ελλάδα είναι χαμηλότερος από ότι σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες συνεπώς στις τιμές υπάρχει ένα σημαντικό ποσό επιπλέον του δικαιολογημένου.
Όλοι θεωρούν - εκ πείρας - ότι όταν ανεβαίνουν οι τιμές, δεν θα ξαναπέσουν. Αυτό το επιβεβαίωσε και η Πρόεδρος της ΕΚΤ Κριστίν Λαγκάρντ η οποία δήλωσε ότι οι τιμές δεν θα κινηθούν πτωτικά ακόμη κι αν υποχωρήσει ο πληθωρισμός. Στο “θεωρητικό” επίπεδο με το οποίο βλέπει τα πράγματα η Λαγκάρντ, αυτό ευσταθεί λογικά, αφού πληθωρισμός είναι η αύξηση των τιμών από μήνα σε μήνα. Συνεπώς ακόμη κι αν ο πληθωρισμός είναι 2% όπως είναι ο στόχος της ΕΚΤ οι τιμές θα ανεβαίνουν 2%. Σε καμία περίπτωση δεν θα πέφτουν. Συνεπώς θεωρητικά η Λαγκάρντ έχει δίκιο.
Έλα όμως που εμφανίζεται ο Βακάκης, των Jumbo και δηλώνει το αντίθετο. Τα Jumbo στηρίζουν την επιτυχία τους στα ιδιαιτέρως φτηνά προϊόντα που εισάγουν. Ξεκίνησαν πουλώντας παιχνίδια, αλλά σήμερα πουλάνε κυριολεκτικά τα πάντα, εκτός από τρόφιμα. Και τα πουλάνε σε τιμές πάρα πολύ χαμηλότερες από το φθηνότερο σούπερ μάρκετ.
Τι είπε λοιπόν ο Βακάκης; Είπε ότι προβλέπει αποπληθωρισμό και μείωση τιμών επειδή το εισόδημα των καταναλωτών δεν μπορεί να καλύψει τις ανάγκες τους. Δήλωσε ότι στην εταιρία του μειώνει τις τιμές σε 100 με 150 κωδικούς καθημερινά και επεσήμανε ότι το πρόβλημα προέρχεται από τις τιμές των τροφίμων υπονοώντας - όπως έχει κάνει και στο παρελθόν - ότι πολλές εταιρίες λειτουργούν ως καρτέλ και συντονίζονται για να ανεβάζουν τις τιμές.
Είπε επίσης ότι δεν υπάρχει σεβασμός στα λεφτά του καταναλωτή και ότι οι επιχειρηματίες προεξοφλούν άνοδο του ενεργειακού κόστους και την περνάνε στις τιμές χωρίς να έχει ακόμη συμβεί. «Αν γενικευτεί ο πόλεμος και πάνε τα καύσιμα στα 300 ευρώ αυτό είναι μια άλλη παράμετρος. Σήμερα είναι στα 85 δολάρια το βαρέλι και η πρόβλεψη για 300 ευρώ είναι ανέντιμο να υπολογίζεται σήμερα. Βγήκα και παρότρυνα τον κόσμο να κατεβάσει τιμές. Δεν μπορείτε να κρατάτε τις τιμές ψηλά αφού διάφοροι παράμετροι κόστους έχουν πέσει. Δεν είναι θαρραλέοι, φοβούνται το μέλλον και δεν κατεβάζουν τις τιμές. Αν όντως ακριβύνει το πετρέλαιο θα ανεβάσεις τις τιμές. Δεν είμαστε φιλάνθρωποι αλλά πάει στον καταναλωτή η ισοπαλία» πρόσθεσε.
«Αντί σύνεσης επικρατεί στην αγορά το ποιος πρώτος θα πάρει τα λεφτά του καταναλωτή», δήλωσε. Η Jumbo έχει ρίξει φέτος τις τιμές των προϊόντων σε αρκετούς κωδικούς και όπως επισήμανε ο Απόστολος Βακάκης, η μείωση για τα συγκεκριμένα προϊόντα ξεπερνά το 10% σε σχέση με πέρσι σε μια προσπάθεια της εταιρείας να διατηρήσει ή και να αυξήσει τα μερίδια αγοράς.
Με λίγα λόγια, ο Βακάκης διαψεύδει τη Λαγκάρντ έχοντας γνώση του τρόπου λειτουργίας της αγοράς, βάζοντας μέσα στην εξίσωση των τιμών τον ανταγωνισμό μεταξύ των επιχειρήσεων. Δυστυχώς όμως , όπως επισημαίνει και ο Βακάκης, ενώ ο ανταγωνισμός λειτουργεί σε μερικούς κλάδους και ρίχνει τις τιμές, στον πιο καθοριστικό κλάδο που είναι τα τρόφιμα, δεν λειτουργεί. Και για αυτό έχει ευθύνη η Επιτροπή Ανταγωνισμού και η κυβέρνηση που αφήνουν όλα - τα πάρα πολλά - καρτέλ που υπάρχουν στην Ελλάδα, ατιμώρητα, να συντονίζονται εις βάρος του καταναλωτή.
Όλοι θεωρούν - εκ πείρας - ότι όταν ανεβαίνουν οι τιμές, δεν θα ξαναπέσουν. Αυτό το επιβεβαίωσε και η Πρόεδρος της ΕΚΤ Κριστίν Λαγκάρντ η οποία δήλωσε ότι οι τιμές δεν θα κινηθούν πτωτικά ακόμη κι αν υποχωρήσει ο πληθωρισμός. Στο “θεωρητικό” επίπεδο με το οποίο βλέπει τα πράγματα η Λαγκάρντ, αυτό ευσταθεί λογικά, αφού πληθωρισμός είναι η αύξηση των τιμών από μήνα σε μήνα. Συνεπώς ακόμη κι αν ο πληθωρισμός είναι 2% όπως είναι ο στόχος της ΕΚΤ οι τιμές θα ανεβαίνουν 2%. Σε καμία περίπτωση δεν θα πέφτουν. Συνεπώς θεωρητικά η Λαγκάρντ έχει δίκιο.
Έλα όμως που εμφανίζεται ο Βακάκης, των Jumbo και δηλώνει το αντίθετο. Τα Jumbo στηρίζουν την επιτυχία τους στα ιδιαιτέρως φτηνά προϊόντα που εισάγουν. Ξεκίνησαν πουλώντας παιχνίδια, αλλά σήμερα πουλάνε κυριολεκτικά τα πάντα, εκτός από τρόφιμα. Και τα πουλάνε σε τιμές πάρα πολύ χαμηλότερες από το φθηνότερο σούπερ μάρκετ.
Τι είπε λοιπόν ο Βακάκης; Είπε ότι προβλέπει αποπληθωρισμό και μείωση τιμών επειδή το εισόδημα των καταναλωτών δεν μπορεί να καλύψει τις ανάγκες τους. Δήλωσε ότι στην εταιρία του μειώνει τις τιμές σε 100 με 150 κωδικούς καθημερινά και επεσήμανε ότι το πρόβλημα προέρχεται από τις τιμές των τροφίμων υπονοώντας - όπως έχει κάνει και στο παρελθόν - ότι πολλές εταιρίες λειτουργούν ως καρτέλ και συντονίζονται για να ανεβάζουν τις τιμές.
Είπε επίσης ότι δεν υπάρχει σεβασμός στα λεφτά του καταναλωτή και ότι οι επιχειρηματίες προεξοφλούν άνοδο του ενεργειακού κόστους και την περνάνε στις τιμές χωρίς να έχει ακόμη συμβεί. «Αν γενικευτεί ο πόλεμος και πάνε τα καύσιμα στα 300 ευρώ αυτό είναι μια άλλη παράμετρος. Σήμερα είναι στα 85 δολάρια το βαρέλι και η πρόβλεψη για 300 ευρώ είναι ανέντιμο να υπολογίζεται σήμερα. Βγήκα και παρότρυνα τον κόσμο να κατεβάσει τιμές. Δεν μπορείτε να κρατάτε τις τιμές ψηλά αφού διάφοροι παράμετροι κόστους έχουν πέσει. Δεν είναι θαρραλέοι, φοβούνται το μέλλον και δεν κατεβάζουν τις τιμές. Αν όντως ακριβύνει το πετρέλαιο θα ανεβάσεις τις τιμές. Δεν είμαστε φιλάνθρωποι αλλά πάει στον καταναλωτή η ισοπαλία» πρόσθεσε.
«Αντί σύνεσης επικρατεί στην αγορά το ποιος πρώτος θα πάρει τα λεφτά του καταναλωτή», δήλωσε. Η Jumbo έχει ρίξει φέτος τις τιμές των προϊόντων σε αρκετούς κωδικούς και όπως επισήμανε ο Απόστολος Βακάκης, η μείωση για τα συγκεκριμένα προϊόντα ξεπερνά το 10% σε σχέση με πέρσι σε μια προσπάθεια της εταιρείας να διατηρήσει ή και να αυξήσει τα μερίδια αγοράς.
Με λίγα λόγια, ο Βακάκης διαψεύδει τη Λαγκάρντ έχοντας γνώση του τρόπου λειτουργίας της αγοράς, βάζοντας μέσα στην εξίσωση των τιμών τον ανταγωνισμό μεταξύ των επιχειρήσεων. Δυστυχώς όμως , όπως επισημαίνει και ο Βακάκης, ενώ ο ανταγωνισμός λειτουργεί σε μερικούς κλάδους και ρίχνει τις τιμές, στον πιο καθοριστικό κλάδο που είναι τα τρόφιμα, δεν λειτουργεί. Και για αυτό έχει ευθύνη η Επιτροπή Ανταγωνισμού και η κυβέρνηση που αφήνουν όλα - τα πάρα πολλά - καρτέλ που υπάρχουν στην Ελλάδα, ατιμώρητα, να συντονίζονται εις βάρος του καταναλωτή.
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
Ειδήσεις
Δημοφιλή
Σχολιασμένα