Τα κολονάκια που σώζουν ζωές...
Ηλίας Κ. Μάτσικας
Τα κολονάκια που σώζουν ζωές...
Είχα σβήσει από τον οδικό χάρτη μου τη διαδρομή Πάτρα-Πύργος. Τη διαδρομή στην οποία κάθε χρόνο περισσότεροι από 10 άνθρωποι άφηναν την τελευταία τους πνοή
Αυτόν τον δρόμο καρμανιόλα Πάτρα-Πύργος, στον οποίο επί δεκαετίες καμία κυβέρνηση, Κράτος, Τροχαία δεν έκανε τίποτε άλλο από εξορκισμό της κατάστασης, αναθεματισμό των απρόσεκτων οδηγών, δεν λάμβανε κανένα μέτρο, παρά έκανε μόνον προτάσεις και σχέδια για τον μεγάλο αυτοκινητόδρομο.
Εναν αυτοκινητόδρομο που τώρα σχεδιάζεται, τώρα προκηρύσσεται ο διαγωνισμός, τώρα εγκαθίσταται ο εργολάβος, δυστυχώς ο εργολάβος κηρύχτηκε έκπτωτος (περίπτωση Καλογρίτσα) και πάλι από την αρχή....
Μέχρι που πριν από μερικές εβδομάδες, αναγκάστηκα να διασχίσω τμήμα του δρόμου, μέχρι τη διασταύρωση για Κυλλήνη, όπου με μεγάλη έκπληξη διαπίστωσα πώς με ένα (προσωρινό) έργο σώζονται ήδη ανθρώπινες ζωές.... Ένα έργο, που σε κάνει να σκέφτεσαι ότι ενδεχομένως αν είχε εφαρμοστεί να ήταν λιγότερα τα καντήλια που συναντάς από τη μία και την άλλη πλευρά του δρόμου και να ζούσε και ο δικός σου άνθρωπος.
Αυτό δε που εκπλήσσει τον οδηγό είναι ότι με την εφαρμογή αυτής της σήμανσης και οι προσπεράσεις γίνονται με ασφάλεια, αφού ανά τακτά διαστήματα οι λωρίδες εναλλάσσονται από μία σε δύο, οπότε αποφεύγεται η μονοτονία της ουράς.
Και αυτό οφείλεται, σε απόφαση του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών του 2020 που αποφάσισε παράλληλα με τον νέο οδικό άξονα, που, επιτέλους, προχωράει με ταχείς ρυθμούς, να σώσει μερικές δεκάδες ανθρώπινες ζωές.
Πώς έγινε αυτό κατορθωτό; Μα με κοινό νου: Με 10 παρεμβάσεις αναβάθμισης της οδικής ασφάλειας που χρηματοδότησε με 30 εκατ. Ευρώ στον πιο επικίνδυνο οδικό άξονα της χώρας.
Τι περιλαμβάνει το έργο;
Για πρώτη φορά λοιπόν οδήγησα με ασφάλεια σε αυτήν την «τέως καρμανιόλα» χωρίς τον εφιάλτη να συναντήσω κάποιον βιαστικό οδηγό ξαφνικά μπροστά μου. Και ανατρέχοντας στα στοιχεία διαπίστωσα με ικανοποίηση ότι το πρώτο τετράμηνο δεν έχει καταγραφεί στο συγκεκριμένο τμήμα θανατηφόρο τροχαίο. Και 2 που συνέβησαν έγιναν σε περιοχές που δεν έχει προχωρήσει αντίστοιχο έργο.
Να, λοιπόν, που μέχρι να ολοκληρωθούν μεγαλόπνοα έργα, υπάρχουν κάποια άλλα μικρά που μπορούν να βελτιώσουν την ασφαλέστερη κίνηση των οχημάτων στους δρόμους. Αυτό που κάποιοι συγκοινωνιολόγοι θα μπορούσαν ήδη να είχαν προτείνει και να έχουν σωθεί εκατοντάδες ανθρώπινες ζωές....
--------------------------------------------------------------------------------
* Ο Ηλίας Μάτσικας (imatsikas@gmail.com) είναι δημοσιογράφος
Εναν αυτοκινητόδρομο που τώρα σχεδιάζεται, τώρα προκηρύσσεται ο διαγωνισμός, τώρα εγκαθίσταται ο εργολάβος, δυστυχώς ο εργολάβος κηρύχτηκε έκπτωτος (περίπτωση Καλογρίτσα) και πάλι από την αρχή....
Μέχρι που πριν από μερικές εβδομάδες, αναγκάστηκα να διασχίσω τμήμα του δρόμου, μέχρι τη διασταύρωση για Κυλλήνη, όπου με μεγάλη έκπληξη διαπίστωσα πώς με ένα (προσωρινό) έργο σώζονται ήδη ανθρώπινες ζωές.... Ένα έργο, που σε κάνει να σκέφτεσαι ότι ενδεχομένως αν είχε εφαρμοστεί να ήταν λιγότερα τα καντήλια που συναντάς από τη μία και την άλλη πλευρά του δρόμου και να ζούσε και ο δικός σου άνθρωπος.
Αυτό δε που εκπλήσσει τον οδηγό είναι ότι με την εφαρμογή αυτής της σήμανσης και οι προσπεράσεις γίνονται με ασφάλεια, αφού ανά τακτά διαστήματα οι λωρίδες εναλλάσσονται από μία σε δύο, οπότε αποφεύγεται η μονοτονία της ουράς.
Και αυτό οφείλεται, σε απόφαση του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών του 2020 που αποφάσισε παράλληλα με τον νέο οδικό άξονα, που, επιτέλους, προχωράει με ταχείς ρυθμούς, να σώσει μερικές δεκάδες ανθρώπινες ζωές.
Πώς έγινε αυτό κατορθωτό; Μα με κοινό νου: Με 10 παρεμβάσεις αναβάθμισης της οδικής ασφάλειας που χρηματοδότησε με 30 εκατ. Ευρώ στον πιο επικίνδυνο οδικό άξονα της χώρας.
Τι περιλαμβάνει το έργο;
- Διαχωρισμό των κατευθύνσεων κυκλοφορίας με εύκαμπτα πλαστικά κολωνάκια σήμανσης
- Διευθέτηση των ανεξέλεγκτων προσβάσεων με την απαγόρευση αριστερών στροφών και τη διαμόρφωση εισόδων-εξόδων
- Ενδιάμεση εναλλασσόμενη λωρίδα στις δύο κατευθύνσεις κυκλοφορίας για ασφαλείς προσπεράσεις
- Αντιολισθηρή στρώση κυκλοφορίας σε όλο το μήκος της οδού και αποκατάσταση του ασφαλτοτάπητα
- Διαγράμμιση σε όλο το μήκος της οδού
- Φωτεινή Σηματοδότηση σε 18 κόμβους, κατασκευή οδοφωτισμού σε 7 κόμβους καθώς και 5 νέες σηματοδοτούμενες διαβάσεις πεζών
- Ειδική διαμόρφωση στις εισόδους των οικισμών – οικιστικών πυκνώσεων, με πρόσθετα μέτρα προειδοποίησης και περιορισμού της ταχύτητας
- Βελτίωση της κατακόρυφης σήμανσης
- Τοποθέτηση νέων στηθαίων ασφαλείας και
- Κλαδοκοπές και φυτοκοπές της παράπλευρης βλάστησης και καθαρισμός των τάφρων
Για πρώτη φορά λοιπόν οδήγησα με ασφάλεια σε αυτήν την «τέως καρμανιόλα» χωρίς τον εφιάλτη να συναντήσω κάποιον βιαστικό οδηγό ξαφνικά μπροστά μου. Και ανατρέχοντας στα στοιχεία διαπίστωσα με ικανοποίηση ότι το πρώτο τετράμηνο δεν έχει καταγραφεί στο συγκεκριμένο τμήμα θανατηφόρο τροχαίο. Και 2 που συνέβησαν έγιναν σε περιοχές που δεν έχει προχωρήσει αντίστοιχο έργο.
Να, λοιπόν, που μέχρι να ολοκληρωθούν μεγαλόπνοα έργα, υπάρχουν κάποια άλλα μικρά που μπορούν να βελτιώσουν την ασφαλέστερη κίνηση των οχημάτων στους δρόμους. Αυτό που κάποιοι συγκοινωνιολόγοι θα μπορούσαν ήδη να είχαν προτείνει και να έχουν σωθεί εκατοντάδες ανθρώπινες ζωές....
--------------------------------------------------------------------------------
* Ο Ηλίας Μάτσικας (imatsikas@gmail.com) είναι δημοσιογράφος
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
Ειδήσεις
Δημοφιλή
Σχολιασμένα