Πού το πάει ο Elon Musk;
Τάκης Τρακουσέλλης
Πού το πάει ο Elon Musk;
Τελικά το παιδί… θαύμα τις αυτοκινητοβιομηχανίας ήρθε για να φύγει ή απλά μπλοφάρει μετοχικά;
Συνεχίζει να σοκάρει τους κατόχους Tesla ο Musk, αφού απαξιώνει την επιλογή και τα χρήματά τους ανακοινώνοντας συνεχώς μειώσεις στα αυτοκίνητα της αμερικανικής εταιρείας...
Σημειώστε πως από την αρχή της χρονιάς η Tesla έχει κάνει τέσσερις φορές μείωση στις τιμές πώλησης των νέων μοντέλων της.
Με τις συνεχείς μειώσεις, λοιπόν, η Tesla ρίχνει δραστικά το ποσοστό κερδοφορίας της αλλά σημειώνει ρεκόρ στις πωλήσεις και τις παραδόσεις, ενώ η τιμή της μετοχής της αυξάνεται σχεδόν κατά 140% φέτος.
Από την άλλη, η αποτυχία του gigafactory στο Βερολίνο πρέπει να διορθωθεί και να φτάσει τουλάχιστον στο 90% της παραγωγικής του ικανότητας ώστε να γίνει έστω οριακά κερδοφόρο.
Πρέπει λοιπόν να δημιουργηθεί ζήτηση, δηλαδή περισσότερες παραγγελίες, και για να γίνει αυτό πρέπει να μειωθούν οι τιμές, έστω και αν αυτό προδίδει ουσιαστικά την επιλογή των χιλιάδων κατόχων Tesla, που βλέπουν να εξανεμίζονται τα χρήματά τους από την υπολειμματική αξία του αυτοκινήτου που αγόρασαν.
Τι έρχεται όμως για τη μεγάλη Tesla;
Η εταιρεία-θαύμα της αυτοκινητοβιομηχανίας, που πέτυχε σε ελάχιστο χρόνο κάτι που προσπαθούν να πετύχουν κάποιες άλλες «παραδοσιακές» εταιρείες δεκαετίες τώρα, ήδη νιώθει τις επιπτώσεις της έντονης αλλά αναμενόμενης αντίδρασης του κλασικών αυτοκινητάδων. Δηλαδή των κολοσσών της αυτοκινητοβιομηχανίας που πλέον παράγουν ακόμα και καλύτερα από την Tesla ηλεκτρικά αυτοκίνητα, ενώ υπερέχουν πολύ στο after sale, αφού -απλά- την ξέρουν καλά αυτή τη δουλειά.
Η Tesla, λοιπόν, αφήνει το «μονογονεϊκό» μάρκετινγκ του Musk και ξεκινάει επένδυση σε διαφήμιση και στο άνοιγμα εκθέσεων. Οπως γίνεται παραδοσιακά.
Το «μπαμ», όμως, φαίνεται να έρχεται από τις κινήσεις των τελευταίων δύο ετών και κυρίως από την καθοδήγηση της μετοχής της εταιρείας μέσω της -χωρίς ουσιαστικό νόημα- αυξομείωσης των τιμών των αυτοκινήτων, με τις αντίστοιχες αυξομειώσεις της παραγωγής.
Με όλα τα παραπάνω, αναλυτές τονίζουν ότι ο Elon Musk ετοιμάζει το έδαφος για νέο επενδυτή. Με λίγα λόγια, να πουλήσει μεγάλο μέρος ή και εξ ολοκλήρου της μετοχές του στην εταιρεία που δημιούργησε.
Και ο επενδυτής αυτός είναι από την υπάρχουσα αγορά της αυτοκινητοβιομηχανίας...
Σημειώστε πως από την αρχή της χρονιάς η Tesla έχει κάνει τέσσερις φορές μείωση στις τιμές πώλησης των νέων μοντέλων της.
Με τις συνεχείς μειώσεις, λοιπόν, η Tesla ρίχνει δραστικά το ποσοστό κερδοφορίας της αλλά σημειώνει ρεκόρ στις πωλήσεις και τις παραδόσεις, ενώ η τιμή της μετοχής της αυξάνεται σχεδόν κατά 140% φέτος.
Από την άλλη, η αποτυχία του gigafactory στο Βερολίνο πρέπει να διορθωθεί και να φτάσει τουλάχιστον στο 90% της παραγωγικής του ικανότητας ώστε να γίνει έστω οριακά κερδοφόρο.
Πρέπει λοιπόν να δημιουργηθεί ζήτηση, δηλαδή περισσότερες παραγγελίες, και για να γίνει αυτό πρέπει να μειωθούν οι τιμές, έστω και αν αυτό προδίδει ουσιαστικά την επιλογή των χιλιάδων κατόχων Tesla, που βλέπουν να εξανεμίζονται τα χρήματά τους από την υπολειμματική αξία του αυτοκινήτου που αγόρασαν.
Τι έρχεται όμως για τη μεγάλη Tesla;
Η εταιρεία-θαύμα της αυτοκινητοβιομηχανίας, που πέτυχε σε ελάχιστο χρόνο κάτι που προσπαθούν να πετύχουν κάποιες άλλες «παραδοσιακές» εταιρείες δεκαετίες τώρα, ήδη νιώθει τις επιπτώσεις της έντονης αλλά αναμενόμενης αντίδρασης του κλασικών αυτοκινητάδων. Δηλαδή των κολοσσών της αυτοκινητοβιομηχανίας που πλέον παράγουν ακόμα και καλύτερα από την Tesla ηλεκτρικά αυτοκίνητα, ενώ υπερέχουν πολύ στο after sale, αφού -απλά- την ξέρουν καλά αυτή τη δουλειά.
Η Tesla, λοιπόν, αφήνει το «μονογονεϊκό» μάρκετινγκ του Musk και ξεκινάει επένδυση σε διαφήμιση και στο άνοιγμα εκθέσεων. Οπως γίνεται παραδοσιακά.
Το «μπαμ», όμως, φαίνεται να έρχεται από τις κινήσεις των τελευταίων δύο ετών και κυρίως από την καθοδήγηση της μετοχής της εταιρείας μέσω της -χωρίς ουσιαστικό νόημα- αυξομείωσης των τιμών των αυτοκινήτων, με τις αντίστοιχες αυξομειώσεις της παραγωγής.
Με όλα τα παραπάνω, αναλυτές τονίζουν ότι ο Elon Musk ετοιμάζει το έδαφος για νέο επενδυτή. Με λίγα λόγια, να πουλήσει μεγάλο μέρος ή και εξ ολοκλήρου της μετοχές του στην εταιρεία που δημιούργησε.
Και ο επενδυτής αυτός είναι από την υπάρχουσα αγορά της αυτοκινητοβιομηχανίας...
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
Ειδήσεις
Δημοφιλή
Σχολιασμένα