Οι «bad business» της Ευρώπης και το πορτοφόλι μας
Τάκης Τρακουσέλλης
Οι «bad business» της Ευρώπης και το πορτοφόλι μας
Χαμός στις εκθέσεις στην Ελλάδα, ακόμα και με ακριβότερα αυτοκίνητα, ενώ οι τιμές εξακολουθούν να ανεβαίνουν. Θα πέσουν ή θα αυξηθούν κι άλλο; Θα υπάρχουν φθηνά αυτοκίνητα;
Ας δούμε την εικόνα σήμερα που στην Ελλάδα οι πωλήσεις σημειώνουν σχεδόν 26% άνοδο σε σχέση με πέρσι. Ενα μικρό αυτοκίνητο, κατηγορίας VW Polo, Peugeot 208 κ.λπ., ήδη κοστίζει λίγο πάνω ή λίγο κάτω από 20.000 ευρώ.
Ακόμα και στις παραδοσιακά πιο οικονομικές αυτοκινητοβιομηχανίες, κάτω από 18.000 ευρώ δεν θα βρεις αντίστοιχης κατηγορίας αυτοκίνητο. Το καινούριο κοστίζει 10% με 15% περισσότερο από το μοντέλο που αντικαθιστά - και αυτό διότι στην ουσία πρόκειται για ένα εντελώς διαφορετικό αυτοκίνητο.
Διαθέτει πολύ πιο σύγχρονες τεχνολογίες συνδεσιμότητας, γιατί το προστάζουν οι καιροί και η… Tesla, ενώ έχουν εφαρμοστεί νέες τεχνολογίες για την ενεργητική ασφάλεια και τους ρύπους, διότι το προστάζουν οι προδιαγραφές της Ε.Ε. και οι πλατφόρμες του EuroNCAP, που δύσκολα δίνει τα πέντε αστέρια πια.
Ολα τα παραπάνω κοστίζουν πολλά στις εταιρείες, οπότε αυξάνονται και οι τιμές των νέων μοντέλων, ενώ πρέπει να ληφθεί υπόψη ότι οι αυτοκινητοβιομηχανίες δεν είναι φιλανθρωπικά ιδρύματα αλλά εμπορικές εταιρείες.
Πού θα σταματήσει αυτή η αύξηση κανένας δεν ξέρει. Μπορεί και να έχουν…. ταβανιάσει οι τιμές. Μπορεί να έχει κι άλλο.
Αναμφίβολα -όπως έχουμε ξαναγράψει- οι αυτοκινητοβιομηχανίες περιμένουν τις αποφάσεις της Ευρωπαϊκής Eνωσης, η οποία πλέον γίνεται ιδιαίτερα δυσάρεστη σε αυτές. Οριακά η Ε.Ε. τείνει να χαρακτηριστεί ως «bad business» από πολλές αγορές, μεταξύ των οποίων και του αυτοκινήτου, κάτι που επηρεάζει τους πάντες - και κυρίως τους κατοίκους της και τα οικονομικά τους.
Η πρόσφατη πρόταση του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου για χαλάρωση των αυστηρών προτύπων εκπομπών Euro 7 έριξε μια πιθανή σανίδα σωτηρίας στους κατασκευαστές μικρών αυτοκινήτων, οι οποίοι αντιμετώπιζαν το οικονομικό βάρος της συμμόρφωσης με τους προτεινόμενους κανονισμούς. Τα νέα αυτά πρότυπα αναμενόταν ότι θα απαιτούσαν δαπανηρή επανασχεδίαση των υφιστάμενων μοντέλων εσωτερικής καύσης, καθιστώντας όλο και πιο δύσκολο για τις αυτοκινητοβιομηχανίες να παράγουν κερδοφόρα μικρά αυτοκίνητα.
Η αναθεωρημένη πρόταση του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου διατηρεί ουσιαστικά τα ισχύοντα επίπεδα ρύπων για τα επιβατικά αυτοκίνητα, απαλλάσσοντας τους κατασκευαστές από το κόστος έγκρισης τύπου, που υπολογιζόταν σε βασική αύξηση 1.000 ευρώ ανά αυτοκίνητο!
Από την άλλη, οι υποστηρικτές του περιβάλλοντος, ιδίως το Transport & Environment, έχουν σημάνει συναγερμό, υποστηρίζοντας ότι η χαλάρωση των προτύπων θα μπορούσε να επηρεάσει αρνητικά την ποιότητα του αέρα μας…».
Μπρος γκρεμός και πίσω ρέμα δηλαδή;
Θα δείξει…
Ακόμα και στις παραδοσιακά πιο οικονομικές αυτοκινητοβιομηχανίες, κάτω από 18.000 ευρώ δεν θα βρεις αντίστοιχης κατηγορίας αυτοκίνητο. Το καινούριο κοστίζει 10% με 15% περισσότερο από το μοντέλο που αντικαθιστά - και αυτό διότι στην ουσία πρόκειται για ένα εντελώς διαφορετικό αυτοκίνητο.
Διαθέτει πολύ πιο σύγχρονες τεχνολογίες συνδεσιμότητας, γιατί το προστάζουν οι καιροί και η… Tesla, ενώ έχουν εφαρμοστεί νέες τεχνολογίες για την ενεργητική ασφάλεια και τους ρύπους, διότι το προστάζουν οι προδιαγραφές της Ε.Ε. και οι πλατφόρμες του EuroNCAP, που δύσκολα δίνει τα πέντε αστέρια πια.
Ολα τα παραπάνω κοστίζουν πολλά στις εταιρείες, οπότε αυξάνονται και οι τιμές των νέων μοντέλων, ενώ πρέπει να ληφθεί υπόψη ότι οι αυτοκινητοβιομηχανίες δεν είναι φιλανθρωπικά ιδρύματα αλλά εμπορικές εταιρείες.
Πού θα σταματήσει αυτή η αύξηση κανένας δεν ξέρει. Μπορεί και να έχουν…. ταβανιάσει οι τιμές. Μπορεί να έχει κι άλλο.
Αναμφίβολα -όπως έχουμε ξαναγράψει- οι αυτοκινητοβιομηχανίες περιμένουν τις αποφάσεις της Ευρωπαϊκής Eνωσης, η οποία πλέον γίνεται ιδιαίτερα δυσάρεστη σε αυτές. Οριακά η Ε.Ε. τείνει να χαρακτηριστεί ως «bad business» από πολλές αγορές, μεταξύ των οποίων και του αυτοκινήτου, κάτι που επηρεάζει τους πάντες - και κυρίως τους κατοίκους της και τα οικονομικά τους.
Η πρόσφατη πρόταση του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου για χαλάρωση των αυστηρών προτύπων εκπομπών Euro 7 έριξε μια πιθανή σανίδα σωτηρίας στους κατασκευαστές μικρών αυτοκινήτων, οι οποίοι αντιμετώπιζαν το οικονομικό βάρος της συμμόρφωσης με τους προτεινόμενους κανονισμούς. Τα νέα αυτά πρότυπα αναμενόταν ότι θα απαιτούσαν δαπανηρή επανασχεδίαση των υφιστάμενων μοντέλων εσωτερικής καύσης, καθιστώντας όλο και πιο δύσκολο για τις αυτοκινητοβιομηχανίες να παράγουν κερδοφόρα μικρά αυτοκίνητα.
Η αναθεωρημένη πρόταση του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου διατηρεί ουσιαστικά τα ισχύοντα επίπεδα ρύπων για τα επιβατικά αυτοκίνητα, απαλλάσσοντας τους κατασκευαστές από το κόστος έγκρισης τύπου, που υπολογιζόταν σε βασική αύξηση 1.000 ευρώ ανά αυτοκίνητο!
Από την άλλη, οι υποστηρικτές του περιβάλλοντος, ιδίως το Transport & Environment, έχουν σημάνει συναγερμό, υποστηρίζοντας ότι η χαλάρωση των προτύπων θα μπορούσε να επηρεάσει αρνητικά την ποιότητα του αέρα μας…».
Μπρος γκρεμός και πίσω ρέμα δηλαδή;
Θα δείξει…
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
Ειδήσεις
Δημοφιλή
Σχολιασμένα