Τελικά κοιμόμαστε όρθιοι…
Τάκης Τρακουσέλλης
Τελικά κοιμόμαστε όρθιοι…
Τα πάνω κάτω έρχονται στην ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία, με τους Κινέζους να ξαναμοιράζουν την αυτοκινητική τράπουλα. Και η Ελλάδα κοιμάται
Θα το γράφω και θα το φωνάζω συνέχεια. Μπας και…
Ολα αλλάζουν σε έναν από τους μεγαλύτερους κλάδους της παγκόσμιας οικονομίας. Το αυτοκίνητο για πολλές χώρες είναι ένας από τους βασικούς πυλώνες της οικονομίας τους.
Η δυναμική ανακατανομή που γίνεται πλέον, στο όνομα της κλιματικής κρίσης κ.λπ., ανοίγει τεράστιες ευκαιρίες σε χώρες που είναι εκτός να μπουν στο παιχνίδι, με απίστευτα οφέλη για το ΑΕΠ τους.
Δηλαδή, θα μας χάλαγε να κατασκευάζαμε και να εξάγαμε τα αυτοκίνητα των άλλων;
Αυτή την ώρα που εμείς τα γράφουμε, πολλές ευρωπαϊκές κυβερνήσεις έρχονται σε διαπραγματεύσεις με κινεζικούς αυτοκινητικούς κολοσσούς προσφέροντάς τους «γη και ύδωρ» για να επενδύσουν στα εδάφη τους τα δισεκατομμύρια που είναι έτοιμοι να ρίξουν για παραγωγή είτε οχημάτων είτε μπαταριών.
Πρόσφατα η ουγγρική κυβέρνηση «άρπαξε» τα δισεκατομμύρια της BYD, η οποία θα φτιάξει εκεί μια μεγάλη μονάδα παραγωγής.
Σημειώστε πως και η Τουρκία είναι στην πρώτη πεντάδα των χωρών στην παραγωγή και συναρμολόγηση οχημάτων στην Ευρώπη.
Οι γείτονές μας Ιταλοί τα... χτυπάνε όλα. Τόσο την BYD όσο και την Chery.
Την Ελλάδα ωστόσο δείχνει να μην την ενδιαφέρει η αυτοκίνηση. Μετά την αποτυχημένη προσπάθεια της e.Go, που αποδείχτηκε μια ευρωπαϊκή φωτοβολίδα, η χώρα μας δεν δείχνει να έχει εκφράσει καν την επιθυμία τέτοιων μεγάλων επενδύσεων στα εδάφη της.
Η φούσκα της e.Go δείχνει να πλήγωσε, με τις προσπάθειες να έχουν ατονήσει, όταν εταιρείες κατασκευής ηλεκτρικών οχημάτων ψάχνουν να επενδύσουν πολλά χρήματα με χιλιάδες καλές θέσεις εργασίας.
Σημειώστε πως η φούσκα της e.Go θα έπρεπε να είχε πληγώσει και τις κυβερνήσεις της Γερμανίας, της Σερβίας, της Βουλγαρίας, της Γαλλίας… Μιλάμε για απίθανους τύπους!
Ομως η BYD, η Chery (και όχι μόνον αυτές) δεν είναι e.GO, σε καμία περίπτωση. Πλέον όλες οι ευρωπαϊκές κυβερνήσεις, πληγωμένες ή μη, «ορμάνε» και προτείνουν.
Ολα αλλάζουν σε έναν από τους μεγαλύτερους κλάδους της παγκόσμιας οικονομίας. Το αυτοκίνητο για πολλές χώρες είναι ένας από τους βασικούς πυλώνες της οικονομίας τους.
Η δυναμική ανακατανομή που γίνεται πλέον, στο όνομα της κλιματικής κρίσης κ.λπ., ανοίγει τεράστιες ευκαιρίες σε χώρες που είναι εκτός να μπουν στο παιχνίδι, με απίστευτα οφέλη για το ΑΕΠ τους.
Δηλαδή, θα μας χάλαγε να κατασκευάζαμε και να εξάγαμε τα αυτοκίνητα των άλλων;
Αυτή την ώρα που εμείς τα γράφουμε, πολλές ευρωπαϊκές κυβερνήσεις έρχονται σε διαπραγματεύσεις με κινεζικούς αυτοκινητικούς κολοσσούς προσφέροντάς τους «γη και ύδωρ» για να επενδύσουν στα εδάφη τους τα δισεκατομμύρια που είναι έτοιμοι να ρίξουν για παραγωγή είτε οχημάτων είτε μπαταριών.
Πρόσφατα η ουγγρική κυβέρνηση «άρπαξε» τα δισεκατομμύρια της BYD, η οποία θα φτιάξει εκεί μια μεγάλη μονάδα παραγωγής.
Σημειώστε πως και η Τουρκία είναι στην πρώτη πεντάδα των χωρών στην παραγωγή και συναρμολόγηση οχημάτων στην Ευρώπη.
Οι γείτονές μας Ιταλοί τα... χτυπάνε όλα. Τόσο την BYD όσο και την Chery.
Την Ελλάδα ωστόσο δείχνει να μην την ενδιαφέρει η αυτοκίνηση. Μετά την αποτυχημένη προσπάθεια της e.Go, που αποδείχτηκε μια ευρωπαϊκή φωτοβολίδα, η χώρα μας δεν δείχνει να έχει εκφράσει καν την επιθυμία τέτοιων μεγάλων επενδύσεων στα εδάφη της.
Η φούσκα της e.Go δείχνει να πλήγωσε, με τις προσπάθειες να έχουν ατονήσει, όταν εταιρείες κατασκευής ηλεκτρικών οχημάτων ψάχνουν να επενδύσουν πολλά χρήματα με χιλιάδες καλές θέσεις εργασίας.
Σημειώστε πως η φούσκα της e.Go θα έπρεπε να είχε πληγώσει και τις κυβερνήσεις της Γερμανίας, της Σερβίας, της Βουλγαρίας, της Γαλλίας… Μιλάμε για απίθανους τύπους!
Ομως η BYD, η Chery (και όχι μόνον αυτές) δεν είναι e.GO, σε καμία περίπτωση. Πλέον όλες οι ευρωπαϊκές κυβερνήσεις, πληγωμένες ή μη, «ορμάνε» και προτείνουν.
Διαβάζουμε στο newsauto.gr ότι οι Ιταλοί βρίσκονται σε συνομιλίες με την Chery, με την προοπτική δημιουργίας ή ανακαίνισης μιας ήδη υπάρχουσας μονάδας παραγωγής από την κινεζική αυτοκινητοβιομηχανία.
Η Ρώμη θέλει να αυξήσει την εθνική παραγωγή αυτοκινήτων της Ιταλίας σε 1,3 εκατομμύρια οχήματα ετησίως από περίπου 800.000 το 2023 και βρίσκεται ήδη σε συζητήσεις με τη Stellantis -τη μοναδική μεγάλη αυτοκινητοβιομηχανία της χώρας- για να αυξήσει την παραγωγή του ομίλου ένα εκατομμύριο μονάδες ετησίως, έως το τέλος της δεκαετίας.
Ο υπουργός Βιομηχανίας, Αντόλφο Ούρζο, δήλωσε ότι: «η Ιταλία θέλει έναν δεύτερο κατασκευαστή να προσθέσει περίπου 300.000 οχήματα στην εθνική παραγωγή».
Οι κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες, συμπεριλαμβανομένων των ανταγωνιστών της Chery, BYD και MG Motor, στοχεύουν στην Ευρώπη με τα ηλεκτρικά τους οχήματα που έχουν συχνά καλύτερες αυτονομίες και τεχνολογία λογισμικού από μοντέλα Ευρωπαίων κατασκευαστών.
Ας αφήσουμε λοιπόν τις όποιες πικρίες και τις απογοητεύσεις και ας το τολμήσουμε. Τώρα είναι η ευκαιρία και δεν θα είναι εκεί για πάντα…
Η Ρώμη θέλει να αυξήσει την εθνική παραγωγή αυτοκινήτων της Ιταλίας σε 1,3 εκατομμύρια οχήματα ετησίως από περίπου 800.000 το 2023 και βρίσκεται ήδη σε συζητήσεις με τη Stellantis -τη μοναδική μεγάλη αυτοκινητοβιομηχανία της χώρας- για να αυξήσει την παραγωγή του ομίλου ένα εκατομμύριο μονάδες ετησίως, έως το τέλος της δεκαετίας.
Ο υπουργός Βιομηχανίας, Αντόλφο Ούρζο, δήλωσε ότι: «η Ιταλία θέλει έναν δεύτερο κατασκευαστή να προσθέσει περίπου 300.000 οχήματα στην εθνική παραγωγή».
Οι κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες, συμπεριλαμβανομένων των ανταγωνιστών της Chery, BYD και MG Motor, στοχεύουν στην Ευρώπη με τα ηλεκτρικά τους οχήματα που έχουν συχνά καλύτερες αυτονομίες και τεχνολογία λογισμικού από μοντέλα Ευρωπαίων κατασκευαστών.
Ας αφήσουμε λοιπόν τις όποιες πικρίες και τις απογοητεύσεις και ας το τολμήσουμε. Τώρα είναι η ευκαιρία και δεν θα είναι εκεί για πάντα…
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
Ειδήσεις
Δημοφιλή
Σχολιασμένα