Πανικός και ανικανότητα
Τάκης Τρακουσέλλης

Τάκης Τρακουσέλλης

Πανικός και ανικανότητα

Και ο πιο ανίδεος ξαφνιάζεται από τις κινήσεις της Ευρωπαϊκής Ενωσης, οι αποφάσεις της οποίας δείχνουν πλήρη ανικανότητα των διοικούντων

Και εξηγούμαι…
Τα δεδομένα που έχουμε σήμερα είναι ότι η κλιματική αλλαγή δημιουργεί κρίσεις και απίστευτες χρηματικές ζημίες, οι οποίες μάλιστα δεν έχουν προϋπολογιστεί αφού κανένα κράτος δεν μπορεί να γνωρίζει τι το περιμένει μέσα στη χρονιά, σε ό,τι αφορά τα ακραία καιρικά φαινόμενα, τη λειψυδρία κ.λπ.

Πανικόβλητη, η Ε.Ε. αποφασίζει, μεταξύ άλλων, την πλήρη απαγόρευση των πωλήσεων αυτοκινήτων με συμβατικούς κινητήρες από το 2035 και μετά. Αυτό φυσικά θα επιφέρει και αντικίνητρα (συνήθως με τη μορφή «πράσινων φόρων») στη χρήση των αυτοκινήτων βενζίνης και ντίζελ.

Τα στοιχεία δείχνουν ότι οι μεταφορές ευθύνονται για περίπου το 24% των παγκόσμιων εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα. Από αυτό το ποσοστό, τα επιβατικά οχήματα ευθύνονται για το 45%.
Σημειώστε πως κάθε χρόνο οι εκπομπές ρύπων αυξάνονται παρά την εξάπλωση των ηλεκτρικών αυτοκινήτων, τόσο στην Ε.Ε. όσο και στον υπόλοιπο κόσμο - κι αυτό οφείλεται κυρίως στη ραγδαία αύξηση των πωλήσεων SUV. Το 2023 οι πωλήσεις αυτές αυξήθηκαν σημαντικά, καταλαμβάνοντας το 48% των παγκόσμιων πωλήσεων αυτοκινήτων.
Γνωρίζουμε ότι, παρά τις πολλές πράσινες τεχνολογίες που έχουν εφαρμοστεί, τα SUV λόγω του μεγαλύτερου βάρους, του μεγαλύτερου αεροδυναμικού συντελεστή και κατ’ επέκταση της αυξημένης κατανάλωσης καυσίμου, εκπέμπουν 20% περισσότερους ρύπους CO2 από τα μεσαίου μεγέθους αυτοκίνητα.

Οι ηγέτες της Ε.Ε., λοιπόν, αποφάσισαν το «0» στις εκπομπές ρύπων από το 2035 για κάθε καινούριο αυτοκίνητο που θα πωλείται. Ετσι, άνοιξε την πόρτα στους ορεξάτους Κινέζους οι οποίοι μπορεί να μην ήξεραν να κατασκευάζουν κινητήρες, ξέρουν όμως από ηλεκτρικές… συσκευές.

Οι ηγέτες της Ε.Ε., λοιπόν, βλέποντας το «ντου» που κάνουν οι Ασιάτες, αντί να εκπονήσουν ένα σαφές σχέδιο, βάζουν δασμούς στα εισαγόμενα ηλεκτρικά από την Κίνα για να προστατέψουν τις ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες, οι οποίες ωστόσο γίνονται έξαλλες από την απόφαση αυτή γιατί αφορά και τα δικά τους αυτοκίνητα. Χαρακτηριστικά, μόνο η BMW παράγει στην Κίνα και εξάγει πάνω από το 60% των ηλεκτρικών της μέσω της θυγατρικής της BMW Brilliance Automotive.
Οπότε τα… ξεφτέρια της Ε.Ε. αποφασίζουν ότι οι δασμοί των Ευρωπαίων που παράγουν στην Κίνα και εισάγουν από εκεί θα είναι χαμηλότεροι από το σχεδόν 37% των Κινέζων. Με λίγα λόγια, αθέμιτος ανταγωνισμός μέσω state aid εν όψει…

Κλείσιμο
Μετά τον σάλο που προκλήθηκε τόσο από κινεζικές όσο και από ευρωπαϊκές εταιρείες, η Ε.Ε. ανακοίνωσε ότι τα μέτρα αυτά θα είναι προσωρινά και θα αποφασίσει στις 5/11 αν θα ισχύουν για την επόμενη 5ετία.
Στο μεταξύ, η Κίνα των άνω των 1,4 δισεκατομμυρίων κατοίκων (οι απογραμμένοι μόνο) απειλεί ότι θα απαντήσει με τις εισαγωγές χοιρινού από τις χώρες της Ε.Ε. με δασμούς άνω του 30%. Καταλαβαίνουμε όλοι τις σημαίνει αυτό για τις οικονομίες των κρατών-μελών.

Και μέσα σε όλα αυτά οι κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες απαντούν ηχηρά με άμεση παραγωγή plug-in αυτοκινήτων, τα οποία είναι οικονομικότερα από τα ευρωπαϊκά, αφού όντως αυτές οι εταιρείες επιδοτούνται από το κινεζικό σοσιαλιστικό - κουμμουνιστικό κράτος-συνεταίρο τους.

Και στη μέση όλου αυτού του πινγκ πονγκ οι αγοραστές, οι οποίοι δεν ξέρουν τι θα γίνει αύριο. Το βλέπουμε και στα πολλά ερωτήματα που μας στέλνετε. Το σίγουρο είναι, πάντως, ότι οι σημερινές επιλογές μας ως καταναλωτών δεν μπορούν να επηρεαστούν από τις αυριανές αποφάσεις των κρατών και γι’ αυτό πλέον υπάρχουν σχετικοί διεθνείς νόμοι.
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Ειδήσεις Δημοφιλή Σχολιασμένα
δειτε ολες τις ειδησεις

Best of Network

Δείτε Επίσης