Οι πολυάριθμες διακρίσεις καταδεικνύουν την προσήλωσή της εταιρείας στη βιώσιμη ανάπτυξη, την καινοτομία και την παροχή αξίας στους καταναλωτές, τους εργαζομένους και την κοινωνία.
GP Ουγγαρίας: Μυθική νίκη Ρικιάρντο (upd)!
Βροχή, συγκρούσεις, αυτοκίνητο ασφαλείας μάχες ρόδα με ρόδα, ευφάνταστες στρατηγικές και ανατροπή στους τελευταίους γύρους με μάχη για την 1η θέση ανάμεσα σε Αλόνσο, Χάμιλτον και Ρικιάρντο.
Ο Ρικιάρντο πήρε τη 2η νίκη της καριέρας του με πειστικό τρόπο όμως λόγους να πανηγυρίζουν έχουν και οι άλλοι δυο πιλότοι που βρέθηκαν στο βάθρο. Ο Αλόνσο πήρε ένα αποτέλεσμα πάνω από τις δυνατότητες της Ferrari, ο Χάμιλτον εκκινούσε τελευταίος και κατάφερε να τερματίσει μπροστά από το Ρόσμπεργκ μειώνοντας τη διαφορά στους 11 βαθμούς.
Προτού ακόμη σβήσουν τα κόκκινα φώτα η βροχή έδωσε δραματικό τόνο στην εκκίνηση όλοι έβαλαν ενδιάμεσα ελαστικά. Ο Ρόσμπεργκ κράτησε το προβάδισμα αλλά όχι για πολύ. Ο Έρικσον έχασε τον έλεγχο της Caterham ο αλυτάρχης έβγαλε το αυτοκίνητο ασφαλείας και ο Γερμανός με τη Mercedes βρέθηκε στο λάθος σημείο ακριβώς μετά την είσοδο των πιτ. Έτσι καθυστέρησε ένα γύρο την αλλαγή ελαστικών με αποτέλεσμα να χάσει αρκετές θέσεις. Επικεφαλής βρέθηκε ο Ρικιάρντο που ακολούθησε στρατηγική 3 πιτ στοπ για να πάρει στο τέλος μια απίστευτη νίκη προσπερνώντας Χάμιλτον και Αλόνσο. Ο Ισπανός πρωταθλητής της Ferrari προσπάθησε να φτάσει ως το τέλος χρησιμοποιώντας τα ίδια λάστιχα για 31 γύρους. Με απίθανο τρόπο κρατούσε πίσω του τη Mercedes του Χάμιλτον παρά τη διαφορά στην τελική ταχύτητα που είχαν. Όμως ο Βρετανός δεν μπόρεσε να κρατήσει πίσω του το Ρικιάρντο, ο Αυστραλός τον πέρασε, μάζεψε τη διαφορά από τον Αλόνσο πολύ γρήγορα και τελικά πήρε το προβάδισμα και τη νίκη.
Ο Χάμιλτον εκκινούσε τελευταίος και κατόρθωσε να ανέβει στο βάθρο. Ο Βρετανός ακολούθησε στρατηγική δυο πιτ στοπ έναντι τριών του Ρόσμπεργκ και σε μια φάση βρέθηκε να τον βραδύνει καθότι είχε τη πιο αργή γόμα.Ο Βρετανός δεν υπάκουσε σε εντολή της ομάδας να αφήσει το Ρόσμπεργκ να περάσει, καθότι ο Γερμανός είχε άλλη στρατηγική.
Απίστευτα τυχερός στάθηκε ο Φέτελ που γλύτωσε τα χειρότερα σε μια εντυπωσιακή περιστροφή στην ευθεία εκκίνησης τερματισμού. Ο Γερμανός που σε εκείνο το σημείο πίεζε το Χάμιλτον για τη 2η θέση πάτησε στο βρεγμένο και βρέθηκε να περιστρέφεται ανεξέλεγκτα.
Χάρη σε μια απίθανη εύνοια της τύχης κατάφερε να γλυτώσει την καταστροφή, ξύνοντας απλά τον τοίχο.
Μιλώντας μετά το τέλος του αγώνα ο πρωταθλητής δεν έκρυψε την απογοήτευσή του: «Δεν ήταν και ο καλύτερος αγώνας για εμένα. Είχα ένα τετ α κε που προήλθε από δικό μου λάθος. Νωρίτερα ήμουν άτυχος με την είσοδο του αυτοκινήτου ασφαλείας. Η στιγμή που αυτό μπήκε στην πίστα, είχε ως αποτέλεσμα τα πρώτα τέσσερα μονοθέσια να χάσουμε πολλές θέσεις. Δυστυχώς, στη συνέχεια είχαμε λάθος ρυθμίσεις για την επανεκκίνηση, με αποτέλεσμα να χάσω δύο θέσεις. Ήταν μία σημαντική νίκη για τον Ντάνιελ σήμερα, χαίρομαι γι' αυτόν».
Ο Ρόσμπεργκ διατηρεί προβάδισμα 11 βαθμών έναντι του Χάμιλτον ενώ απομένουν 8 αγώνες ακόμη αρχής γενομένης από το Βελγικό GP στις 24 Αυγούστου.
Ο Ρικιάρντο πανηγύρισε έξαλλα την 2η νίκη της καριέρας του
Όπως αποκάλυψε μετά το τέλος του αγώνα ο νικητής, Ντάνιελ Ρικιάρντο ο αγώνας του δεν ήταν ανέφελος: «Τα χρειάστηκα κάποια στιγμή στο μέσο του αγώνα. Για κάποιους γύρους υπήρχαν θέματα και δεν είχα διαθέσιμη όλη τη δύναμη και με έπιασε τρέλα με τους διακόπτες. Οπότε θα μπορούσε ο αγώνας μου να έχει τελειώσει εκεί, ευτυχώς ξεπεράσαμε αυτή τη φάση. Στο τέλος έπρεπε να προσπεράσω για να κερδίσω είχαμε πιο φρέσκα ελαστικά αλλά ήξερα πως θα είναι συναρπαστικό το φινάλε. Προσπάθησα να περάσω το Λιούις στη στροφή 2 και τα κατάφερα με την πρώτη φορά. Μετά ήξερα πως πρέπει να επιτεθώ στο Φερνάντο καθώς ο Λιούις πίσω μου είχε DRS. Όταν πήρα το προβάδισμα άρχισα να αισθάνομαι ωραία καθώς ήξερα ότι απέμενα μόνο 2 γύροι για το πέσιμο της καρό σημαίας».
Από την πλευρά του ο Χάμιλτον που δεν υπάκουσε σε εντολές της ομάδας ν’ αφήσει το Ρόσμπεργκ να περάσει μετέπειτα δήλωσε σοκαρισμένος: «Προφανώς γνώριζα ότι μονομαχούμε για θέση, ανεξάρτητα αν ήταν σε στρατηγική εντός πιτ στοπ παραπάνω. Αν τον άφηνα να περάσει θα κέρδισε έδαφος και θα με έφτανε πιο εύκολα μετά τα πιτ. Σοκαρίστηκα όταν από την ομάδα μου ζήτησαν να τον αφήσω. Δεν ήταν αρκετά κοντά για να με προσπεράσει και δεν είχα σκοπό ν’ αφήσω γκάζι γιατί θα έχανα την επαφή με Αλόνσο και Ρικιάρντο. Όλο αυτό ήταν περίεργο. Ξεκίνησα προσπαθώντας να ελαχιστοποιήσω τις απώλειες στον αγώνα. Πίεζα όσο πιο σκληρά μπορούσα για να βρεθώ όσο πιο ψηλά μπορώ. Τα προβλήματα που είχα τώρα τελευταία ήταν πολύ επίπονα. Είναι δύσκολο να το καταπιείς και να επιστρέψεις επιθετικά την επόμενη μέρα. Πιέζεις πολύ περισσότερο απ’ ότι όταν βρίσκεσαι στην pole. Ήταν μεγάλη ικανοποίηση ότι βρέθηκα να μάχομαι για τη νίκη».
Ο Ρόσμπεργκ που εκκινούσε από την pole και τελικά τερμάτισε 4ος σίγουρα δεν είναι ευχαριστημένος. Προσπάθησε μάλιστα να απεμπλακεί τελείως από τη διένεξη με το Χάμιλτον. Ο Γερμανός ακούστηκε να ρωτάει την ομάδα γιατί δεν κάνει στην άκρη ο Χάμιλτον: Η εξήγησή του όμως δίνει άλλη διάσταση: «Δε ζήτησα εγώ να κάνει στην άκρη. Από την ομάδα με ενημέρωσαν πως θα με άφηνε να περάσω οπότε ρώτησα γιατί δεν το κάνει. Αυτό ήταν, δεν ξέρω μετά τι έγινε. Θα πρέπει να το συζητήσουμε εσωτερικά. Δεν θέλω να μιλήσω γι’ αυτό τώρα, ούτε να τοποθετηθώ θεωρητικά για το τι μπορεί να συνέβη. Είναι καλύτερα να το συζητήσουμε ως ομάδα να είναι και ο Λιούις μπροστά και να δούμε τι θα μάθουμε από τη σημερινή μέρα. Έφτασα πάλι στο τέλος το Χάμιλτον και τον Αλόνσο αλλά δεν μπόρεσα να περάσω. Εκεί ενοχλήθηκα πραγματικά πολύ στον τελευταίο γύρο είχα ευκαιρία αλλά δεν μπόρεσα να την αξιοποιήσω. Είμαι απογοητευμένος που δεν τα κατάφερα, κρίμα. Προφανώς υπάρχουν και θετικά από την κούρσα αλλά εγώ τώρα έχω κολλήσει στον τελευταίο γύρο».
O Ρόσμπεργκ δεν κατάφερε παρά την πίεση να περάσει το Χάμιλτον στον τελευταίο γύρο.
Η επίσημη θέση της ομάδας για το συγκεκριμένο συμβάν όπως την εξέφρασε ο Τότο Βολφ, διευθυντής αγωνιστικών δραστηριοτήτων της Mercedes, ήταν: «Είχαμε πάλι προβλήματα αξιοπιστίας στο μονοθέσιο του Χάμιλτον. Επίσης χρειάστηκε να πάρουμε μερικές δύσκολες αποφάσεις κατά τη διάρκεια του αγώνα. Προφανώς χρειάζεται να καθίσουμε και ν’ αναλύσουμε τη στιγμή που ζητήσαμε από το Λιούις ν’ αφήσει το Νίκο να περάσει. Θα το κάνουμε ήρεμα χωρίς εντάσεις και παρεξηγήσεις. Υπάρχουν πολλά πράγματα που διαμορφώνουν μια απόφαση και πρέπει να είμαστε σίγουροι πως είναι σωστή. Δεν είμαστε ικανοποιημένοι σήμερα με την 3η και 4η θέση θα δούμε όλα τα θέματα και θα προσπαθήσουμε να επανέλθουμε δριμύτεροι».
Συνολικά τα αποτελέσματα και η βαθμολογία διαμορφώθηκαν ως εξής:
Αποτελέσματα - 70 γύροι: |
|
Θέση Οδηγός Ομάδα Χρόνος/ Διαφορά |
1. Daniel Ricciardo Red Bull-Renault 1h53m05.058s |
2. Fernando Alonso Ferrari +5.225s |
3. Lewis Hamilton Mercedes +5.857s |
4. Nico Rosberg Mercedes +6.361s |
5. Felipe Massa Williams-Mercedes +29.841s |
6. Kimi Raikkonen Ferrari +31.491s |
7. Sebastian Vettel Red Bull-Renault +40.964s |
8. Valtteri Bottas Williams-Mercedes +41.344s |
9. Jean-Eric Vergne Toro Rosso-Renault +58.527s |
10. Jenson Button McLaren-Mercedes +1m07.280s |
11. Adrian Sutil Sauber-Ferrari +1m08.169s |
12. Kevin Magnussen McLaren-Mercedes +1m18.465s |
13. Pastor Maldonado Lotus-Renault +1m24.024s |
14. Daniil Kvyat Toro Rosso-Renault -1 γύρο |
15. Jules Bianchi Marussia-Ferrari -1 γύρο |
16. Max Chilton Marussia-Ferrari -1 γύρο |
|
Εγκατέλειψαν: |
|
Esteban Gutierrez Sauber-Ferrari 33 γύροι |
Kamui Kobayashi Caterham-Renault 25 γύροι |
Sergio Perez Force India-Mercedes 23 γύροι |
Nico Hulkenberg Force India-Mercedes 15 γύροι |
Romain Grosjean Lotus-Renault 11 γύροι |
Marcus Ericsson Caterham-Renault 8 γύροι |
Βαθμολογία οδηγών: |
1. Nico Rosberg 202 |
2. Lewis Hamilton 191 |
3. Daniel Ricciardo 131 |
4. Fernando Alonso 115 |
5. Valtteri Bottas 95 |
6. Sebastian Vettel 88 |
7. Nico Hulkenberg 69 |
8. Jenson Button 60 |
9. Felipe Massa 40 |
10. Kevin Magnussen 37 |
11. Sergio Perez 29 |
12. Kimi Raikkonen 27 |
13. Jean-Eric Vergne 11 |
14. Romain Grosjean 8 |
15. Daniil Kvyat 6 |
16. Jules Bianchi 2 |
17. Adrian Sutil 0 |
18. Marcus Ericsson 0 |
19. Pastor Maldonado 0 |
20. Esteban Gutierrez 0 |
21. Max Chilton 0 |
22. Kamui Kobayashi 0 |
|
Βαθμολογία κατασκευαστών: |
1. Mercedes 393 |
2. Red Bull-Renault 219 |
3. Ferrari 142 |
4. Williams-Mercedes 135 |
5. Force India-Mercedes 98 |
6. McLaren-Mercedes 97 |
7. Toro Rosso-Renault 17 |
8. Lotus-Renault 8 |
9. Marussia-Ferrari 2 |
10. Sauber-Ferrari 0 |
11. Caterham-Renault 0 |
Στην εκκίνηση το οδόστρωμα ήταν βρεγμένο και όλοι χρησιμοποίησαν ενδιάμεσα ελαστικά.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr