GP Βρετανίας: Στο αεροδρόμιο του Σίλβερστον!

GP Βρετανίας: Στο αεροδρόμιο του Σίλβερστον!

Όπως ίσως γνωρίζετε η πίστα του Σίλβερστον είναι ένα παλιό στρατιωτικό αεροδρόμιο του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου στο οποίο διοργανώθηκε ο πρώτος αγώνας F1 στην σύγχρονη ιστορία του θεσμού το 1950 με νικητή το Νίνο Φαρίνα με Alfa Romeo.

GP Βρετανίας: Στο αεροδρόμιο του Σίλβερστον!
GP Βρετανίας: Στο αεροδρόμιο του Σίλβερστον!
Όπως ίσως γνωρίζετε η πίστα του Σίλβερστον είναι ένα παλιό στρατιωτικό αεροδρόμιο του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου στο οποίο διοργανώθηκε ο πρώτος αγώνας F1 στην σύγχρονη ιστορία του θεσμού το 1950 με νικητή το Νίνο Φαρίνα με Alfa Romeo.

Από τότε η ιστορική πίστα έχει φιλοξενήσει 45 από τα 62 Βρετανικά GP ενώ βρίσκεται ανελλιπώς στο καλεντάρι από το 1987. Το Βρετανικό GP είναι ο μοναδικός αγώνας που δεν έχει λείψει ποτέ από το πρόγραμμα της F1. Μαζί με τα GP Mονακό, Ιταλίας και Βελγίου αποτελούν την ιστορική 4αδα της F1 που υπάρχει από το 1950.

Αυτή την Κυριακή θα διεξαχθεί το 63ο Βρετανικό GP (απευθείας Alpha, 14:00).

Κλείσιμο
Όπως είναι λογικό η φυσιολογική φθορά ανάγκασε τους Βρετανούς να προχωρήσουν σε μια σημαντική επένδυση τη διετία 2010 – 2011 της τάξεως των 28 εκ. στερλινών ώστε να αναβαθμίσουν τις εγκαταστάσεις. Αυτό οδήγησε στην σύναψη νέου πολυετούς συμβολαίου για την οργάνωση του αγώνα με τη FOM. Σήμα κατατεθέν της ανανεωμένης πίστας του Σίλβερστον τα νέα πιτ και πάντοκ, με την ονομασία Silverstone Wing. Πέρυσι οι οδηγοί αγωνίστηκαν για πρώτη φορά με νέα είσοδο – έξοδο των πιτ και την ευθεία εκκίνησης τερματισμού σε διαφορετική θέση. Όλες αυτές οι αλλαγές ήρθαν να ολοκληρώσουν το έργο που είχε ξεκινήσει το 2010 με την Arena.  

Από τους 24 πιλότους που θα πάρουν εκκίνηση, πολυνίκης είναι ο Μ.Σουμάχερ με 3 νίκες (1998, 2002,2004). Ακολουθεί ο Αλόνσο με δυο (2006,2011) ενώ από μια εκτός του Χάμιλτον, έχουν οι Φέτελ (2009) , Γουέμπερ (2010), Ράικονεν (2007).

Μιλώντας για τον αγώνα της πατρίδας του, ο Τζένσον Μπάτον που δεν έχει καταφέρει να ανέβει στο βάθρο εκεί, τόνισε μεταξύ άλλων: «Πάντα απολαμβάνω τον εθνικό μας αγώνα γιατί η ατμόσφαιρα είναι ακαταμάχητη. Παρότι δεν έχω καταφέρει να διακριθώ, χαίρω της υποστήριξης χιλιάδων Βρετανών φιλάθλων. Έχουμε σημειώσει αξιόλογη πρόοδο σε συγκεκριμένους τομείς αλλά δε φάνηκε αυτό στο αποτέλεσμα στη Βαλένθια. Ελπίζω να φανεί σ' αυτό τον αγώνα».

Οι απαιτήσεις της ανανεωμένης πίστας του Σίλβερστον διαφέρουν σημαντικά απ’ αυτές των τριών τελευταίων αγώνων. Υπάρχουν πολύ γρήγορες καμπές, σε επτά απ’ αυτές η ταχύτητα διέλευσης ξεπερνά τα 250km/h. Καθοριστικό ρόλο παίζουν η αεροδυναμική απόδοση του μονοθεσίου αλλά και το ζύγισμα του, ώστε να αλλάζει με ακρίβεια, κατεύθυνση. Δεν υπάρχουν μεγάλες ευθείες γι’ αυτό οι μηχανικοί επιλέγουν μεγάλη κλίση στα στοιχεία της πίσω αεροτομής, μεγιστοποιώντας την κάθετη δύναμη. Το DRS θα χρησιμοποιείται στο ίδιο σημείο με πέρυσι και τα οφέλη από τη χρήση του αναμένονται περιορισμένα στον αγώνα, λόγω του μικρού μήκους της ευθείας.

Κοντά στην πίστα του Σίλβερστον έχουν την έδρα τους οι οχτώ από τις δώδεκα ομάδες του φετινού πρωταθλήματος. Ο λόγος για τις Force India, Lotus, McLaren, Mercedes, Red Bull Racing, Caterham, Marussia και Williams.

Η Pirelli έχει στη διάθεση των ομάδων δυο γόμες την σκληρή και τη μαλακή. Η Ιταλική εταιρεία κατασκευής ελαστικών έχει το κέντρο logistics & διανομής των ελαστικών της F1, στο Ντίτκοτ, περίπου μισή ώρα από το Silverstone.

Ο αγώνας των 52 γύρων με τις γρήγορες καμπές και τις ευμετάβλητες καιρικές συνθήκες της Βρετανίας, με πιθανότητα δυο ή και τριών pit stop, δημιουργεί υψηλές προκλήσεις για ελαστικά και πιλότους.
 

Μικρά με ενδιαφέρον
•    Οι κλίσεις στις αεροτομές είναι αρκετά μεγάλες ώστε να παράγεται μεγάλη κάθετη δύναμη, απαραίτητη για το κράτημα στις γρήγορες στροφές στο πρώτο μισό του γύρου.
•    Η επίπεδη και γρήγορη διάταξη της πίστας οφείλεται στο ότι παλιότερα ήταν στρατιωτικό αεροδρόμιο.
•    Αυτό την κάνει ευάλωτη στον άνεμο που μπορεί να επηρεάσει την αεροδυναμική ισορροπία και φθορά των ελαστικών.
•    Η κατασκευή των νέων εγκαταστάσεων των pit που έχουν μεταφερθεί στην ευθεία μεταξύ των στροφών Club και Abbey διήρκεσε 54 εβδομάδες, ενώ καταναλώθηκαν 260.000 εργατοώρες και χρειάστηκαν 575 φορτία μπετόν. Υπάρχουν 41 γκαράζ και ένα νέο κέντρο Τύπου, εμβαδού  2.780 τετραγωνικών μέτρων.

GP Βρετανίας, 9ος γύρος

Σίλβερστον

 

Μήκος πίστας: 5.891km

Ρεκόρ γύρου:1:30.874 (Αλόνσο, Ferrari, 2010)

Γύροι αγώνα: 52

Απόσταση: 306.277 km

Αριθμός στροφών: 18( 8 αριστερές και 10 δεξιές)

Τέρμα γκάζι: 69% του γύρου

Μεγαλύτερο χρονικό διάστημα με το γκάζι ανοικτό: 13.7sec

Αλλαγές σχέσεων: 43 ανά γύρο

Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Ειδήσεις Δημοφιλή Σχολιασμένα
δειτε ολες τις ειδησεις

Best of Network

Δείτε Επίσης