Τρακάρουμε παντού και συνέχεια!

Σάββατο, ξημερώματα, σε πόλη, από υπερβολικό τρέξιμο και με οδηγό 26-36 ετών το μέσο τρακάρισμα...

Ακριβός παραμένει ο φόρος αίματος στην άσφαλτο καθώς παρά την μείωση  κατά 14,3% των τροχαίων ατυχημάτων, στα ύψη εκτινάσσονται τα ατυχήματα στην κατοικημένες περιοχές.

Σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία της Τροχαίας το διάστημα μεταξύ  εννεαμήνου 2009-2010, παρατηρήθηκε αύξηση κρουσμάτων κατά 67% όταν στην εθνική οδό και το επαρχιακό οδικό δίκτυο οι αντίστοιχοι δείκτες παρουσίασαν μείωση 2% και 15% αντίστοιχα.     

Τα στοιχεία έδωσε την Τετάρτη στη δημοσιότητα το υπουργείο Υποδομών με αφορμή την παγκόσμια ημέρα οδικής ασφάλειας και την κατάθεση του νομοσχεδίου στη βουλή του νομοσχεδίου για την οδική ασφάλεια.  

Οι κυριότερες αιτίες για την αύξηση των τροχαίων είναι η  επικίνδυνη οδηγική συμπεριφορά, η υπερβολική ταχύτητα και η οδήγηση χωρίς σύνεση και προσοχή (επιθετική οδήγηση), ενώ υψηλό είναι το ποσοστό εμπλοκής των δικύκλων (36%) σε θανατηφόρα τροχαία ατυχήματα.

Στο σύνολο των ατυχημάτων κυρίαρχη θέση κατέχει η απόσπαση της προσοχής του οδηγού (1.502) για την οποία ενοχοποιείται κυρίως η χρήση του κινητού και ακολουθούν η οδήγηση σε κατάσταση μέθης (1.148) και η παραβίαση της προτεραιότητας (1.319).

Oπως επισημαίνει ο υπουργός Υποδομών κ. Δημήτρης Ρέππας το ποσοστό τροχαίων στις κατοικημένες περιοχές είναι πολύ υψηλός στην χώρα μας που επιβάλλει την εκστρατείες ενημέρωσης του κοινού και την δημιουργία Master Plan Αστικής Οδικής Ασφάλειας.

Δεν έχει περάσει  ΚΤΕΟ το 40% των οχημάτων

Το απόγευμα της Τετάρτης, κατατέθηκε στη Βουλή το νομοσχέδιο για την οδική ασφάλεια.

Μεταξύ άλλων, το νομοσχέδιο περιλαμβάνει πολλά νέα μέτρα όπως θέσπιση ελεγκτικού μηχανισμού για τη σωστή λειτουργία των ΚΤΕΟ, καθιέρωση Κάρτας Ελέγχου Θορύβου για τα δίκυκλα, σύνδεση της ανανέωσης του ασφαλιστηρίου με την επίδειξη της κάρτας του ΚΤΕΟ, αλλά και σαφάρι της τροχαίας για τον εντοπισμό των οχημάτων που δεν έχουν περάσει τεχνικό έλεγχο.

Σύμφωνα με τον αρμόδιο υπουργό, Δημήτρη Ρέππα, περίπου το 40% των οχημάτων, δηλαδή 2,7 εκατομμύρια αυτοκίνητα δεν έχουν περάσει από ΚΤΕΟ, με αποτέλεσμα, εκτός των άλλων το δημόσιο να ζημιώνεται περίπου 14 εκατομμύρια ευρώ, αν υπολογίσει κανείς το παράβολο των 40 ευρώ για τον έλεγχο και των 9 ευρώ για την κάρτα καυσαερίου.

Το νομοσχέδιο προβλέπει ακόμη ότι για την ανανέωση ή έκδοση του ασφαλιστηρίου ο ιδιοκτήτης είναι υποχρεωμένος να προσκομίσει την κάρτα Ελέγχου ΚΤΕΟ. Επίσης, για να περάσει ένα όχημα από ΚΤΕΟ, ο ιδιοκτήτης πρέπει να επιδείξει το ασφαλιστήριο.

Επίσης, μειώνεται από 400 σε 50 ευρώ το πρόστιμο για όσους δεν έχουν περάσει ΚΤΕΟ, στην περίπτωση που ο οδηγός εντός δεκαημέρου προσκομίσει δελτίο τεχνικού ελέγχου ενώ θεσπίζεται ελεγκτικός μηχανισμός που θα διασφαλίζει τη σωστή λειτουργία των ΚΤΕΟ με στόχο την τεχνική αρτιότητα των οχημάτων που κυκλοφορούν και τον καθορισμό κυρώσεων.

Το πολυνομοσχέδιο προβλέπει μάλιστα την απελευθέρωση της αγοράς των αερίων καυσίμων και απλοποίηση της διαδικασίας ίδρυσης και λειτουργίας πρατηρίων και συνεργείων υγραερίου και φυσικού αερίου και την μείωση της ελάχιστης απόστασης ασφαλείας μεταξύ των πρατηρίων υγρών καυσίμων από τα 200 στα 50 μέτρα, απόσταση που ενδέχεται όμως να αυξηθεί στα 70 μέτρα. Διατηρείται, ωστόσο η απόσταση των 50 μέτρων λειτουργίας τους από χώρους μαζικής προσέλευσης και συνάθροισης.

ΣΥΓΚΡΙΤΙΚΟΣ ΠΙΝΑΚΑΣ ΤΡΟΧΑΙΩΝ
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr