Υγραέριο αγάπη μου...

Υγραέριο αγάπη μου...

Η Subaru είναι η πρώτη εταιρεία που επίσημα διαθέτει κιτ υγραεριοκίνησης. Το υγραέριο είναι το Μάννα εξ’ ουρανού στην υπέρογκη τιμή της βενζίνης;

Υγραέριο αγάπη μου...
Η τιμή της βενζίνης αλλά και οι δυσοίωνες προβλέψεις για περαιτέρω αύξηση από τον χειμώνα έχουν οδηγήσει πολλούς κατόχους αυτοκινήτων -κυρίως 2.000 cc και πάνω- στο να εγκαταστήσουν σύστημα υγραεριοκίνησης στο αυτοκίνητό τους. Μάλιστα πολλοί αντιπρόσωποι εταιρειών πήραν την πρωτοβουλία να προσφέρουν αυτή τη δυνατότητα, έστω και αν οι περισσότεροι δεν καλύπτονται από τις εγγυήσεις της εισαγωγικής εταιρείας. Βέβαια, οι ίδιοι δηλώνουν ότι θα καλύπτουν τις εγγυήσεις, εφόσον η οποιαδήποτε επισκευή γίνει στα συνεργία τους. Αυτή τη στιγμή η αναμονή για εγκατάσταση συστήματος υγραερίου στα συνεργεία, φτάνει στην καλύτερη περίπτωση και τους έξι μήνες…

Η Subaru, βλέποντας, αυτή την τάση είναι η πρώτη ελληνική αντιπροσωπία που με την πλήρη κάλυψη του εργοστασίου ξεκινάει -από τις αρχές Σεπτεμβρίου- την τοποθέτηση ενός κιτ υγραεριοκίνησης για όλες τις εκδόσεις του Subaru Forester 2.0 lt βενζίνης. Πιο συγκεκριμένα, θα δίνεται η δυνατότητα προς τους αγοραστές το Forester 2.0 βενζίνης, να το τοποθετούν δωρεάν εφόσον πληρώσουν το αυτοκίνητο μετρητοίς, ενώ όσοι αποκτήσουν το αυτοκίνητο κάνοντας χρήση κάποιου χρηματοδοτικού προγράμματος (άτοκου ή μη) θα μπορούν να τοποθετήσουν το σύστημα με μειωμένη τιμή. Παράλληλα, όλοι οι κάτοχοι του Forester 2.0 lt βενζίνης θα μπορούν να τοποθετήσουν το σύστημα στην τιμή των 2.000 ευρώ.

Κλείσιμο
Σύμφωνα με την εταιρεία, επιλέχτηκε το σύστημα υγραεριοκίνησης LPfi (light propane flex injection) ως την καλύτερη και πιο τεχνολογικά προηγμένη λύση για την αξιοποίηση της στο Forester και βέβαια ισχύουν όλες οι εγγυήσεις της Subaru. Σε ό,τι αφορά την εγκατάσταση, το σύστημα υγραεριοκίνησης τοποθετείται εντός του χώρου που καταλαμβάνει ο εφεδρικός τροχός ανάγκης, ο οποίος αντικαθίσταται με ειδικό κιτ επισκευής ελαστικών. Ο τρόπος τοποθέτησης δεν μεταβάλλει τη χωρητικότητα του χώρου αποσκευών, ενώ το συνολικό σύστημα είναι αθέατο, αφού καλύπτεται από το δάπεδο-κάλυμμα της ρεζέρβας. Σημειώστε βέβαια πως δεν επηρεάζεται και η φυσιολογική λειτουργία του κινητήρα με τη βενζίνη. Απλώς, ο οδηγός με τη χρήση ενός διακόπτη θα μπορεί να επιλέγει το καύσιμο που θέλει να καταναλώσει, οποιαδήποτε στιγμή.

Τα συν της υγραεριοκίνησης
Κατ’ αρχάς να διευκρινίσουμε ότι η υγραεριοκίνηση επιτρέπεται στην Ελλάδα σε όλα τα οχήματα από το 1999. Το κόστος χρήσης του είναι σημαντικά χαμηλότερο με αυτό της βενζίνης, με τη μέση τιμή του λίτρου να διαμορφώνεται σήμερα στα 0,67 ευρώ. Για παράδειγμα, το 2λιτρο Forester, του οποίου η μέση τιμή κατανάλωσης βενζίνης είναι στα 11 λίτρα (από τη δοκιμή διαρκείας του «C+S»), τα 100 km στοιχίζουν στον οδηγό 16,6 ευρώ σε βενζίνη (με μέση τιμή τα 1,5 €/lt). Με τη χρήση υγραερίου και με λίγο υψηλότερη κατανάλωση (λόγω διαφορετικού καυσίμου), το κόστος των 100 km μετά βίας θα φτάσει τα 7,5 €!
Από εκεί και πέρα σημειώστε πως οι επιδόσεις δεν επηρεάζονται, ενώ εκπέμπει σαφώς λιγότερους ρύπους απ’ ό,τι η βενζίνη και το πετρέλαιο.
Το σίγουρο είναι ότι έπειτα από αυτή την κίνηση της Subaru θα ακολουθήσουν και άλλες εισαγωγικές εταιρείες, ενώ σύντομα θα έχουμε στα χέρια μας το υγραεριοκίνητο Forester για ένα εκτενές Test Drive.


Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Ειδήσεις Δημοφιλή Σχολιασμένα
ΔΕΙΤΕ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ

Δείτε Επίσης