Ισραήλ, Ρωσία και Τουρκία, οι νέες αγορές-στόχοι για τον ελληνικό τουρισμό

Ισραήλ, Ρωσία και Τουρκία, οι νέες αγορές-στόχοι για τον ελληνικό τουρισμό

Φέτος ο τουρισμός ήταν ίσως το μόνο που πήγε καλά και έφερε έσοδα στα ταμεία του κράτους και στην κοινωνία. Όμως για να διατηρήσει τα κεκτημένα του...

Ισραήλ, Ρωσία και Τουρκία, οι νέες αγορές-στόχοι για τον ελληνικό τουρισμό
Φέτος ο τουρισμός ήταν ίσως το μόνο που πήγε καλά και έφερε έσοδα στα ταμεία του κράτους και στην κοινωνία. Όμως για να διατηρήσει τα κεκτημένα του, πρέπει να περάσει από συμπληγάδες την επόμενη τουριστική χρονιά, λόγω ανάκαμψης των αγορών της Β. Αφρικής. Αυτό απαιτεί από την ελληνική πολιτική ηγεσία του τουρισμού, όσο και από τους εμπλεκομένους φορείς, εγρήγορση και ουσιαστικές κινήσεις.

Ο πρόεδρος των εν Ελλάδι τουριστικών πρακτόρων, Γιώργος Τελώνης, υποστήριξε ότι «δεν πρέπει να εφησυχάζουμε και να επαναπαυόμαστε στις δάφνες του 2011, αλλά όλοι μαζί να δώσουμε τη μάχη για το 2012», όσον αφορά τη στρατηγική της επόμενης ημέρας. Ειδικά, προσέθεσε ο κ. Τελώνης, όταν η εφετινή αύξηση τουριστικού ρεύματος στην Ελλάδα, οφείλεται στα προβλήματα που ενέσκηψαν στη Λεκάνη της Μεσογείου.

Η διατήρηση των 16,5 εκατομμυρίων τουριστών δεν είναι εύκολος στόχος, αναφέρει ο κ. Τελώνης, υπογραμμίζοντας ταυτόχρονα ότι από τώρα το υπουργείο Πολιτισμού και Τουρισμού θα πρέπει να στοχεύσει σε νέες αγορές, καθώς τα μηνύματα από τους διεθνείς τουριστικούς πράκτορες ομιλούν για ανάκαμψη των προορισμών της Βορείου Αφρικής. Οι αγορές του Ισραήλ, της Ρωσίας, αλλά και της Τουρκίας αποτελούν, κατά τον κ. Τελώνη τις κύριες αγορές-στόχους και δικαίως αφού εφέτος κινήθηκαν με σημαντικά ποσοστά ανόδου. Τα περιθώρια είναι πολλά για τις εν λόγω αγορές και η στρατηγική ενίσχυση αυτών περνάει μόνο μέσα από την διευκόλυνση στις άδειες εισόδου.

 Αναφερόμενος στα πεπραγμένα της εφετινής τουριστικής χρονιάς, ο κ. Τελώνης τονίζει ότι τα 16,5 εκατομμύρια τουρίστες φανερώνουν τη δυναμική με την οποία μπορεί να κινηθεί ο ελληνικός τουρισμός, σε μια περίοδο που τα τουριστικά έσοδα για την ελληνική οικονομία είναι ζωτικής σημασίας. Παράλληλα αναφέρει ότι τα νούμερα που πέτυχε η Ελλάδα το 2011 θα ήταν ακόμα μεγαλύτερα, εάν δεν συνέβαιναν όλα αυτά τα αρνητικά γεγονότα εν μέσω της τουριστικής περιόδου, που έκαναν το γύρο του κόσμου, μέσω των ΜΜΕ.

Την ίδια στιγμή ο εγχώριος τουρισμός μπορεί να μην ακολούθησε το διψήφιο ποσοστό ανόδου των αφίξεων και των εσόδων του εισερχόμενου τουρισμού, ωστόσο δεν κατρακύλησε όπως αρχικά είχε εκτιμηθεί, με τον κ. Τελώνη να τονίζει ότι έκλεισε με απώλειες 10% σε σχέση με πέρυσι. Σημειώνεται ότι οι εκτιμήσεις στην αρχή της τουριστικής περιόδου έκαναν λόγο για πτώση του εγχώριου τουρισμού πάνω από 20%. Ωστόσο όπως αναφέρει ο κ. Τελώνης ακόμα και το -10% του εγχώριου τουρισμού είναι πλήγμα για τα έσοδα των τουριστικών επιχειρήσεων, καθώς ο Έλληνας είναι «καλός» πελάτης για την τουριστική βιομηχανία.
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Ειδήσεις Δημοφιλή Σχολιασμένα
δειτε ολες τις ειδησεις

Best of Network

Δείτε Επίσης