Αυτά τα Χριστούγεννα, η Acer είναι σε θέση να προσφέρει δύο εξαιρετικές επιλογές laptop που καλύπτουν διαφορετικές ανάγκες και απαιτήσεις!
Ανδρέας Μπουντουβής: Στον τέως Πρύτανη του ΕΜΠ το βραβείο του ΙΤΕ
Ανδρέας Μπουντουβής: Στον τέως Πρύτανη του ΕΜΠ το βραβείο του ΙΤΕ
Με το Βραβείο Εξαίρετης Πανεπιστημιακής Διδασκαλίας του Ινστιτούτου Τεχνολογίας και Έρευνας (ΙΤΕ), τιμήθηκε από την Πρόεδρο της Δημοκρατίας ο τέως Πρύτανης του Εθνικού Μετσοβίου Πολυτεχνείου Ανδρέας Μπουντουβής
Σε ιδιαίτερα συγκινητική τελετή η οποία πραγματοποιήθηκε χθες το απόγευμα στην ιστορική αίθουσα της Παλαιάς Βουλής, απονεμήθηκε από την Πρόεδρο της Δημοκρατίας Κατερίνα Σακελλαροπούλου το Βραβείο Εξαίρετης Πανεπιστημιακής Διδασκαλίας του Ινστιτούτου Τεχνολογίας και Έρευνας (ΙΤΕ), εις μνήμην των Βασίλη Ξανθόπουλου και Στέφανου Πνευματικού, στον τέως Πρύτανη του ΕΜΠ Ανδρέα Μπουντουβή σε αναγνώριση της συνεισφοράς του στην ακαδημαϊκή κοινότητα και την υψηλής ποιότητας διδασκαλία του.
Για το έργο και τη συνεισφορά του τιμώμενου στην εκπαιδευτική διαδικασία μίλησε ο ομότιμος καθηγητής του ΕΜΠ Γιώργος Γκαζέτας, με αναφορές τόσο στο επιστημονικό του έργο στην Ελλάδα και εξωτερικό όσο και στην επιδράστικότητά του και τους δρόμους, επιστημονικούς και επαγγελματικούς στους νέους φοιτητές. Αυτό όμως που προκάλεσε ιδιαίτερη εντύπωση στο ακροατήριο ήταν οι 29 επιστολές φοιτητών του που πρότειναν τη βράβευσή του.
- «… Η διδασκαλία του μού πυροδότησε το πάθος για αναζήτηση νέας γνώσης…»
- «…Αξεπέραστος ο τρόπος που σε κρατά μαζί του. Δεν περισσεύει ούτε λέξη. Μεταφέρει με αφαιρετικό τρόπο έννοιες δύσκολες για τους φοιτητές του 4ου εξαμήνου. Οπαδός της κιμωλίας και του πίνακα για να εξηγήσει πολύπλοκες έννοιες.».
- «…Στους φοιτητές έδειχνε έμπρακτα ότι εμπιστευόταν τις δυνατότητές μας για τα δύσκολα και ήταν πάντα δίπλα μας, ακόμη και για να διαβάσει γραμμές του κώδικα πεπερασμένων στοιχείων που είχαμε γράψει...»
- «… Η διδασκαλία του στο αμφιθέατρο ήταν ανεπανάληπτη εμπειρία.…Πετύχαινε να μας «αποτοξινώσει» απ’ την φροντιστηριακή επιρροή της πρόσληψης γνώσεων μέσω «κονσερβοποιημένης» δοσολογίας. Συμμετείχαμε στην δημιουργία γνώσης, γινόμασταν κοινωνοί της δικής μας πνευματικής εξέλιξης... Μας έδινε αυτοπεποίθηση να κάνουμε ακόμη και κριτικές ερωτήσεις χωρίς φόβο, και να σκεφτόμαστε «έξω από το κουτί».»
- «… Είναι εντυπωσιακή η άνεσή του ως ομιλητή και η σωστή χρήση της Ελληνικής γλώσσας (ακόμα και στον πρώτο χρόνο επιστροφής του από την Αμερική), σε συνδυασμό με την ακριβολογία αλλά κυρίως το πάθος της επικοινωνίας με το ακροατήριο ….».
Αυτές είναι οι αναφορές παλαιών και νέων φοιτητών που γνώρισαν τόσο ως δάσκαλο αλλά και ως συνεργάτη τον καθηγητή Ανδρέα Μπουντουβή. Ακόμη, ο ομιλητής αναφέρθηκε και στην εισαγωγή της διδασκαλίας της Τεχνητής Νοημοσύνης στους φοιτητές του ΕΜΠ: «Αξιοσημείωτη ήταν η επιτυχής προσπάθεια του Α. Μπουντουβή, για την εισαγωγή διδασκαλίας της Τεχνητής Νοημοσύνης στους φοιτητές όλων ανεξαιρέτως των Σχολών του ΕΜΠ, η οποία έλαβε σάρκα και οστά πέρυσι με απόφαση της Συγκλήτου». Και κατέληξε:
«Με την άδειά σας, τελειώνοντας, δεν θα μπορούσα να παραλείψω (και προσωπικά ως μέλος της ακαδημαϊκής κοινότητας του ΕΜΠ), την ικανοποίηση και θαυμασμό μας προς τον Πρύτανη Μπουντουβή που αντιστάθηκε με στιβαρότητα στις προκλητικές επιθέσεις των γνωστών-«αγνώστων», προασπίζοντας την ακαδημαϊκή ελευθερία του Ιδρύματος «με αρετή και τόλμη» που θέλει ο ποιητής. Αυτόν τον Δάσκαλο τιμούμε απόψε Εξοχοτάτη Κυρία Πρόεδρε της Ελληνικής Δημοκρατίας».
Διαβάστε ολόκληρη την ομιλία του εισηγητή ομότιμου καθηγητή Γεωργίου Γκαζέτα εδώ
Στη συνέχεια ο λόγος δόθηκε στον τιμώμενο καθηγητή ο οποίος αφού ευχαρίστησε το ΙΤΕ για το βραβείο, αναφέρθηκε στους σταθμούς της πολυετούς διαδρομής του στον ακαδημαϊκό χώρο. Μεταξύ άλλων επισήμανε: «Η χαρά μου γι’ αυτό το Βραβείο είναι αναπόσπαστη από την ικανοποίηση να βλέπω τους φοιτητές συνεργάτες μου να εξερευνούν και να αξιοποιούν στο έπακρο τις δυνατότητές τους, να πετούν ψηλά και να ξεπερνούν τον δάσκαλό τους προσφέροντάς μου έτσι ένα «ελιξίριο» επιστημονικής νεότητας».
Στην ομιλία του περιέλαβε και κριτική για την κατάσταση που επικρατεί στο χώρο της Παιδείας, αναφέροντας: «Όλοι οι φοιτητές αξίζουν την καλύτερη δυνατή μεταχείριση γιατί έχουν δουλέψει για να βρίσκονται εκεί, και οι οικογένειες τους έχουν ξοδευτεί για να βρίσκονται εκεί και βρίσκονται εκεί για να χτίσουν το μέλλον τους και να ικανοποιήσουν τις προσδοκίες τους. Αυτή η εξισορρόπηση όμως δεν μπορεί να αδικεί τους πολύ καλούς φοιτητές. Οι συνταγές από τους δασκάλους μου με έχουν βοηθήσει πολύ σε αυτό μαζί με τους δικούς μου πειραματισμούς όλα αυτά τα χρόνια. Μέσα σε αυτούς τους πειραματισμούς υπεισέρχονται μερικές σκληρές παράμετροι: Οι φοιτητές μας έχουν μάθει να μαθαίνουν με τρόπο που βάζει τη γνώση σε κουτάκια – αυτό είναι επικίνδυνο παραπροϊόν της μετάβασης από τη δευτεροβάθμια στην τριτοβάθμια με το ισχύον σύστημα εισόδου στα πανεπιστήμια. Αυτό όμως υπονομεύει τη μάθηση γιατί δεν επικοινωνούν τα κουτιά. Αν ένας καθηγητής κάνει φροντιστηριακού τύπου μάθημα, θα φέρει πολύ περισσότερο κόσμο στο αμφιθέατρο από έναν άλλον που προσπαθεί να κάνει πανεπιστημιακή διάλεξη. Και οι πολλοί φοιτητές που πάνε στο μάθημα – όπου οι παρακολουθήσεις δεν είναι κατά κανόνα υποχρεωτικές – το κάνουν επιλεκτικά και με βασικό ωφελιμιστικό κριτήριο να περάσουν το μάθημα – και είναι εύλογο αυτό. Η πρόκληση για τον καθηγητή είναι να μη χαθεί για τους πολλούς η δυνατότητα να ανοίξουν τα μάτια τους, να διεγερθούν οι κεραίες τους, να δουν πέρα από την εξεταστέα ύλη – ας σημειωθεί ότι δεν είναι λίγοι και αυτοί που κυνηγούν τον υψηλό βαθμό – και να τα πετύχουν αυτά οργανώνοντας τη δουλειά τους. Όσοι είμαστε μάχιμοι δάσκαλοι ζούμε την επικίνδυνη διολίσθηση των πανεπιστημίων μας σε εξεταστικά κέντρα. Οι εξετάσεις είναι πολλές και παίρνουν πολύ χρόνο μέσα στο ακαδημαϊκό έτος και είναι μεγάλο το ποσοστό των φοιτητών που είναι εκεί για να δίνουν εξετάσεις και όχι για να διδάσκονται. Είναι και αυτό όπως και άλλα μια από τις παγκόσμιες πρωτοτυπίες της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης στην Ελλάδα, η οποία προστίθεται σε άλλες όπως τις επί πολλές δεκαετίες ειδικές «παροχές» της ατέρμονης φοίτησης και της άνευ ορίων και προϋποθέσεων συμμετοχή στις εξετάσεις».
Διαβάστε ολόκληρη την ομιλία του τέως πρύτανη του ΕΜΠ Ανδρέα Μπουντουβή εδώ
Η σημασία του Βραβείου
Το Ίδρυμα Τεχνολογίας και Έρευνας (ΙΤΕ) θέσπισε αυτό το Βραβείο για να τιμήσει τη μνήμη των ερευνητών του και καθηγητών του Πανεπιστημίου Κρήτης, Βασίλη Ξανθόπουλου και Στέφανου Πνευματικού. Και οι δύο τους υπήρξαν λαμπροί επιστήμονες με διεθνή αναγνώριση, που χάθηκαν άδικα το 1990 όταν δολοφονήθηκαν το βράδυ της 27ης Νοεμβρίου 1990, την ώρα που δίδασκαν ένα προχωρημένο μεταπτυχιακό σεμινάριο.
Τριάντα τέσσερα χρόνια μετά τη θέσπιση του Βραβείου Εξαίρετης Πανεπιστημιακής Διδασκαλίας, παραμένει ο μοναδικός θεσμός στην Ελλάδα που επιβραβεύει κάθε χρόνο την αριστεία και την αφοσίωση ακαδημαϊκών δασκάλων στην Πανεπιστημιακή Διδασκαλία.
Η επιλογή του βραβευόμενου γίνεται από επιτροπή διακεκριμένων ακαδημαϊκών δασκάλων, που αντιπροσωπεύουν όλες τις κύριες γνωστικές περιοχές της Επιστήμης. Ο κάθε βραβευόμενος, μετά την επιλογή του, γίνεται αυτόματα και μέλος της Επιτροπής. Να σημειωθεί, ότι την υποψηφιότητα του Καθηγητή εισηγήθηκαν παλαιότεροι φοιτητές του μέσω επιστολών στις οποίες αιτιολογούν την πρότασή τους. Ο καθηγητής Μπουντουβής δηλώνει «εξαιρετικά συγκινημένος», από τη στιγμή, που ενημερώθηκε για την υποψηφιότητά του και διάβασε τις επιστολές των «παιδιών» του.
Ποιος είναι ο Ανδρέας Γ. Μπουντουβής
Από τον Πύργο Ηλείας, που γεννήθηκε το 1959, ολοκληρώνει τη φοίτηση στο εξατάξιο γυμνάσιο Αρρένων και διακρίνεται με το πρώτο Πανελλήνιο Βραβείο στο διαγωνισμό της Ελληνικής Μαθηματικής Εταιρείας. Η επιτυχία για ένα μαθητή επαρχιακού σχολείου, ο οποίος στάθηκε επάξια απέναντι σε συνυποψηφίους του τότε από πρότυπα σχολεία της Αθήνας, όπως το Βαρβάκειο ή η Ιωνίδειος, ήταν το εφαλτήριο μιας εξαιρετικά επιτυχημένης σταδιοδρομίας. Μετά τις σπουδές του στη Σχολή Χημικών Μηχανικών του Εθνικού Μετσοβίου Πολυτεχνείου, γίνεται κάτοχος διδακτορικού διπλώματος (PhD) από το Πανεπιστήμιο της Minnesota των ΗΠΑ (1987). Η απόφαση να επιστρέψει στην Ελλάδα για να υπηρετήσει αρχικά ως Καθηγητής στη Σχολή Χημικών Μηχανικών του ΕΜΠ, δεν ήταν απλή καθώς έπρεπε να αντιπαλέψει τις αντιξοότητες αλλά και μία εντελώς διαφορετική ακαδημαϊκή πραγματικότητα. Διετέλεσε Κοσμήτορας την περίοδο 2013-2016 και από τον Οκτώβριο 2019 έως τον Νοέμβριο 2023 ήταν Πρύτανης του ΕΜΠ.
Διδάσκει προπτυχιακά και μεταπτυχιακά μαθήματα σε Φαινόμενα Μεταφοράς και σε Υπολογιστικές Μεθόδους. Τα ερευνητικά του ενδιαφέροντα είναι στις περιοχές των διεπιφανειακών φαινομένων και της υπολογιστικής ανάλυσης διεργασιών. Έχει επιβλέψει την εκπόνηση 130 προπτυχιακών διπλωματικών εργασιών καθώς και, με επίβλεψη ή συν-επίβλεψη, την εκπόνηση 50 μεταπτυχιακών εργασιών και 24 διδακτορικών διατριβών.
Για το έργο και τη συνεισφορά του τιμώμενου στην εκπαιδευτική διαδικασία μίλησε ο ομότιμος καθηγητής του ΕΜΠ Γιώργος Γκαζέτας, με αναφορές τόσο στο επιστημονικό του έργο στην Ελλάδα και εξωτερικό όσο και στην επιδράστικότητά του και τους δρόμους, επιστημονικούς και επαγγελματικούς στους νέους φοιτητές. Αυτό όμως που προκάλεσε ιδιαίτερη εντύπωση στο ακροατήριο ήταν οι 29 επιστολές φοιτητών του που πρότειναν τη βράβευσή του.
- «… Η διδασκαλία του μού πυροδότησε το πάθος για αναζήτηση νέας γνώσης…»
- «…Αξεπέραστος ο τρόπος που σε κρατά μαζί του. Δεν περισσεύει ούτε λέξη. Μεταφέρει με αφαιρετικό τρόπο έννοιες δύσκολες για τους φοιτητές του 4ου εξαμήνου. Οπαδός της κιμωλίας και του πίνακα για να εξηγήσει πολύπλοκες έννοιες.».
- «…Στους φοιτητές έδειχνε έμπρακτα ότι εμπιστευόταν τις δυνατότητές μας για τα δύσκολα και ήταν πάντα δίπλα μας, ακόμη και για να διαβάσει γραμμές του κώδικα πεπερασμένων στοιχείων που είχαμε γράψει...»
- «… Η διδασκαλία του στο αμφιθέατρο ήταν ανεπανάληπτη εμπειρία.…Πετύχαινε να μας «αποτοξινώσει» απ’ την φροντιστηριακή επιρροή της πρόσληψης γνώσεων μέσω «κονσερβοποιημένης» δοσολογίας. Συμμετείχαμε στην δημιουργία γνώσης, γινόμασταν κοινωνοί της δικής μας πνευματικής εξέλιξης... Μας έδινε αυτοπεποίθηση να κάνουμε ακόμη και κριτικές ερωτήσεις χωρίς φόβο, και να σκεφτόμαστε «έξω από το κουτί».»
- «… Είναι εντυπωσιακή η άνεσή του ως ομιλητή και η σωστή χρήση της Ελληνικής γλώσσας (ακόμα και στον πρώτο χρόνο επιστροφής του από την Αμερική), σε συνδυασμό με την ακριβολογία αλλά κυρίως το πάθος της επικοινωνίας με το ακροατήριο ….».
Αυτές είναι οι αναφορές παλαιών και νέων φοιτητών που γνώρισαν τόσο ως δάσκαλο αλλά και ως συνεργάτη τον καθηγητή Ανδρέα Μπουντουβή. Ακόμη, ο ομιλητής αναφέρθηκε και στην εισαγωγή της διδασκαλίας της Τεχνητής Νοημοσύνης στους φοιτητές του ΕΜΠ: «Αξιοσημείωτη ήταν η επιτυχής προσπάθεια του Α. Μπουντουβή, για την εισαγωγή διδασκαλίας της Τεχνητής Νοημοσύνης στους φοιτητές όλων ανεξαιρέτως των Σχολών του ΕΜΠ, η οποία έλαβε σάρκα και οστά πέρυσι με απόφαση της Συγκλήτου». Και κατέληξε:
«Με την άδειά σας, τελειώνοντας, δεν θα μπορούσα να παραλείψω (και προσωπικά ως μέλος της ακαδημαϊκής κοινότητας του ΕΜΠ), την ικανοποίηση και θαυμασμό μας προς τον Πρύτανη Μπουντουβή που αντιστάθηκε με στιβαρότητα στις προκλητικές επιθέσεις των γνωστών-«αγνώστων», προασπίζοντας την ακαδημαϊκή ελευθερία του Ιδρύματος «με αρετή και τόλμη» που θέλει ο ποιητής. Αυτόν τον Δάσκαλο τιμούμε απόψε Εξοχοτάτη Κυρία Πρόεδρε της Ελληνικής Δημοκρατίας».
Διαβάστε ολόκληρη την ομιλία του εισηγητή ομότιμου καθηγητή Γεωργίου Γκαζέτα εδώ
Στη συνέχεια ο λόγος δόθηκε στον τιμώμενο καθηγητή ο οποίος αφού ευχαρίστησε το ΙΤΕ για το βραβείο, αναφέρθηκε στους σταθμούς της πολυετούς διαδρομής του στον ακαδημαϊκό χώρο. Μεταξύ άλλων επισήμανε: «Η χαρά μου γι’ αυτό το Βραβείο είναι αναπόσπαστη από την ικανοποίηση να βλέπω τους φοιτητές συνεργάτες μου να εξερευνούν και να αξιοποιούν στο έπακρο τις δυνατότητές τους, να πετούν ψηλά και να ξεπερνούν τον δάσκαλό τους προσφέροντάς μου έτσι ένα «ελιξίριο» επιστημονικής νεότητας».
Στην ομιλία του περιέλαβε και κριτική για την κατάσταση που επικρατεί στο χώρο της Παιδείας, αναφέροντας: «Όλοι οι φοιτητές αξίζουν την καλύτερη δυνατή μεταχείριση γιατί έχουν δουλέψει για να βρίσκονται εκεί, και οι οικογένειες τους έχουν ξοδευτεί για να βρίσκονται εκεί και βρίσκονται εκεί για να χτίσουν το μέλλον τους και να ικανοποιήσουν τις προσδοκίες τους. Αυτή η εξισορρόπηση όμως δεν μπορεί να αδικεί τους πολύ καλούς φοιτητές. Οι συνταγές από τους δασκάλους μου με έχουν βοηθήσει πολύ σε αυτό μαζί με τους δικούς μου πειραματισμούς όλα αυτά τα χρόνια. Μέσα σε αυτούς τους πειραματισμούς υπεισέρχονται μερικές σκληρές παράμετροι: Οι φοιτητές μας έχουν μάθει να μαθαίνουν με τρόπο που βάζει τη γνώση σε κουτάκια – αυτό είναι επικίνδυνο παραπροϊόν της μετάβασης από τη δευτεροβάθμια στην τριτοβάθμια με το ισχύον σύστημα εισόδου στα πανεπιστήμια. Αυτό όμως υπονομεύει τη μάθηση γιατί δεν επικοινωνούν τα κουτιά. Αν ένας καθηγητής κάνει φροντιστηριακού τύπου μάθημα, θα φέρει πολύ περισσότερο κόσμο στο αμφιθέατρο από έναν άλλον που προσπαθεί να κάνει πανεπιστημιακή διάλεξη. Και οι πολλοί φοιτητές που πάνε στο μάθημα – όπου οι παρακολουθήσεις δεν είναι κατά κανόνα υποχρεωτικές – το κάνουν επιλεκτικά και με βασικό ωφελιμιστικό κριτήριο να περάσουν το μάθημα – και είναι εύλογο αυτό. Η πρόκληση για τον καθηγητή είναι να μη χαθεί για τους πολλούς η δυνατότητα να ανοίξουν τα μάτια τους, να διεγερθούν οι κεραίες τους, να δουν πέρα από την εξεταστέα ύλη – ας σημειωθεί ότι δεν είναι λίγοι και αυτοί που κυνηγούν τον υψηλό βαθμό – και να τα πετύχουν αυτά οργανώνοντας τη δουλειά τους. Όσοι είμαστε μάχιμοι δάσκαλοι ζούμε την επικίνδυνη διολίσθηση των πανεπιστημίων μας σε εξεταστικά κέντρα. Οι εξετάσεις είναι πολλές και παίρνουν πολύ χρόνο μέσα στο ακαδημαϊκό έτος και είναι μεγάλο το ποσοστό των φοιτητών που είναι εκεί για να δίνουν εξετάσεις και όχι για να διδάσκονται. Είναι και αυτό όπως και άλλα μια από τις παγκόσμιες πρωτοτυπίες της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης στην Ελλάδα, η οποία προστίθεται σε άλλες όπως τις επί πολλές δεκαετίες ειδικές «παροχές» της ατέρμονης φοίτησης και της άνευ ορίων και προϋποθέσεων συμμετοχή στις εξετάσεις».
Διαβάστε ολόκληρη την ομιλία του τέως πρύτανη του ΕΜΠ Ανδρέα Μπουντουβή εδώ
Η σημασία του Βραβείου
Το Ίδρυμα Τεχνολογίας και Έρευνας (ΙΤΕ) θέσπισε αυτό το Βραβείο για να τιμήσει τη μνήμη των ερευνητών του και καθηγητών του Πανεπιστημίου Κρήτης, Βασίλη Ξανθόπουλου και Στέφανου Πνευματικού. Και οι δύο τους υπήρξαν λαμπροί επιστήμονες με διεθνή αναγνώριση, που χάθηκαν άδικα το 1990 όταν δολοφονήθηκαν το βράδυ της 27ης Νοεμβρίου 1990, την ώρα που δίδασκαν ένα προχωρημένο μεταπτυχιακό σεμινάριο.
Τριάντα τέσσερα χρόνια μετά τη θέσπιση του Βραβείου Εξαίρετης Πανεπιστημιακής Διδασκαλίας, παραμένει ο μοναδικός θεσμός στην Ελλάδα που επιβραβεύει κάθε χρόνο την αριστεία και την αφοσίωση ακαδημαϊκών δασκάλων στην Πανεπιστημιακή Διδασκαλία.
Η επιλογή του βραβευόμενου γίνεται από επιτροπή διακεκριμένων ακαδημαϊκών δασκάλων, που αντιπροσωπεύουν όλες τις κύριες γνωστικές περιοχές της Επιστήμης. Ο κάθε βραβευόμενος, μετά την επιλογή του, γίνεται αυτόματα και μέλος της Επιτροπής. Να σημειωθεί, ότι την υποψηφιότητα του Καθηγητή εισηγήθηκαν παλαιότεροι φοιτητές του μέσω επιστολών στις οποίες αιτιολογούν την πρότασή τους. Ο καθηγητής Μπουντουβής δηλώνει «εξαιρετικά συγκινημένος», από τη στιγμή, που ενημερώθηκε για την υποψηφιότητά του και διάβασε τις επιστολές των «παιδιών» του.
Ποιος είναι ο Ανδρέας Γ. Μπουντουβής
Από τον Πύργο Ηλείας, που γεννήθηκε το 1959, ολοκληρώνει τη φοίτηση στο εξατάξιο γυμνάσιο Αρρένων και διακρίνεται με το πρώτο Πανελλήνιο Βραβείο στο διαγωνισμό της Ελληνικής Μαθηματικής Εταιρείας. Η επιτυχία για ένα μαθητή επαρχιακού σχολείου, ο οποίος στάθηκε επάξια απέναντι σε συνυποψηφίους του τότε από πρότυπα σχολεία της Αθήνας, όπως το Βαρβάκειο ή η Ιωνίδειος, ήταν το εφαλτήριο μιας εξαιρετικά επιτυχημένης σταδιοδρομίας. Μετά τις σπουδές του στη Σχολή Χημικών Μηχανικών του Εθνικού Μετσοβίου Πολυτεχνείου, γίνεται κάτοχος διδακτορικού διπλώματος (PhD) από το Πανεπιστήμιο της Minnesota των ΗΠΑ (1987). Η απόφαση να επιστρέψει στην Ελλάδα για να υπηρετήσει αρχικά ως Καθηγητής στη Σχολή Χημικών Μηχανικών του ΕΜΠ, δεν ήταν απλή καθώς έπρεπε να αντιπαλέψει τις αντιξοότητες αλλά και μία εντελώς διαφορετική ακαδημαϊκή πραγματικότητα. Διετέλεσε Κοσμήτορας την περίοδο 2013-2016 και από τον Οκτώβριο 2019 έως τον Νοέμβριο 2023 ήταν Πρύτανης του ΕΜΠ.
Διδάσκει προπτυχιακά και μεταπτυχιακά μαθήματα σε Φαινόμενα Μεταφοράς και σε Υπολογιστικές Μεθόδους. Τα ερευνητικά του ενδιαφέροντα είναι στις περιοχές των διεπιφανειακών φαινομένων και της υπολογιστικής ανάλυσης διεργασιών. Έχει επιβλέψει την εκπόνηση 130 προπτυχιακών διπλωματικών εργασιών καθώς και, με επίβλεψη ή συν-επίβλεψη, την εκπόνηση 50 μεταπτυχιακών εργασιών και 24 διδακτορικών διατριβών.
Την τελετή της Βράβευσης άνοιξε η Καθηγήτρια Μαρία Ευθυμίου, Πρόεδρος της Επιτροπής Βραβείου, ακολούθησε η ομιλία του Προέδρου του Δ.Σ. του ΙΤΕ, Καθηγητή Νεκτάριου Ταβερναράκη σχετικά με το ιστορικό του Βραβείου. Την παρουσίαση του έργου του τιμώμενου ανέλαβε ο Καθηγητής του ΕΜΠ, Γεώργιος Γκαζέτας ενώ ακολούθησε ομιλία του βραβευόμενου Καθηγητή Ανδρέα Μπουντουβή με θέμα: «Εμπειρίες διδασκαλίας και μαθητείας».
Στην τελετή, την κυβέρνηση εκπροσώπησε ο Γενικός Γραμματέας Ανώτατης Εκπαίδευσης, Νίκος Παπαϊωάννου, και τον ΣΥΡΙΖΑ ο Βουλευτής και Γραμματέας της Κ.Ο., Διονύσιος Καλαματιανός. Μεταξύ άλλων, στην τελετή παρευρέθησαν ο Βουλευτής της ΝΔ και Μέλος της Ειδικής Μόνιμης Επιτροπής Έρευνας και Τεχνολογίας της Βουλής, Ευστράτιος Σιμόπουλος, ο Βουλευτής της ΝΔ, Μάξιμος Σενετάκης, Ακαδημαϊκοί, πλήθος Πρυτάνεων, Προέδρων Ερευνητικών Κέντρων, Πανεπιστημιακών, καθώς και πολλοί
πολλοί συνάδελφοι και φοιτητές του Ανδρέα Μπουντουβή.
Ειδήσεις σήμερα:
Κρήτη: Έξι φορές σε έναν χρόνο είχε συλληφθεί ο Γάλλος - Από αιμοκάθαρση γύριζε η 36χρονη όταν την παρέσυρε
Παύλος και Νικόλαος κατέθεσαν αίτηση για ιθαγένεια στο Ληξιαρχείο Αθηνών - «Ντε Γκρες» το επώνυμο που διάλεξαν
Δημήτρης Ήμελλος: Συγκίνηση στην κηδεία του αγαπημένου ηθοποιού
Στην τελετή, την κυβέρνηση εκπροσώπησε ο Γενικός Γραμματέας Ανώτατης Εκπαίδευσης, Νίκος Παπαϊωάννου, και τον ΣΥΡΙΖΑ ο Βουλευτής και Γραμματέας της Κ.Ο., Διονύσιος Καλαματιανός. Μεταξύ άλλων, στην τελετή παρευρέθησαν ο Βουλευτής της ΝΔ και Μέλος της Ειδικής Μόνιμης Επιτροπής Έρευνας και Τεχνολογίας της Βουλής, Ευστράτιος Σιμόπουλος, ο Βουλευτής της ΝΔ, Μάξιμος Σενετάκης, Ακαδημαϊκοί, πλήθος Πρυτάνεων, Προέδρων Ερευνητικών Κέντρων, Πανεπιστημιακών, καθώς και πολλοί
πολλοί συνάδελφοι και φοιτητές του Ανδρέα Μπουντουβή.
Ειδήσεις σήμερα:
Κρήτη: Έξι φορές σε έναν χρόνο είχε συλληφθεί ο Γάλλος - Από αιμοκάθαρση γύριζε η 36χρονη όταν την παρέσυρε
Παύλος και Νικόλαος κατέθεσαν αίτηση για ιθαγένεια στο Ληξιαρχείο Αθηνών - «Ντε Γκρες» το επώνυμο που διάλεξαν
Δημήτρης Ήμελλος: Συγκίνηση στην κηδεία του αγαπημένου ηθοποιού
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
Ειδήσεις
Δημοφιλή
Σχολιασμένα