Ποιος φοβάται την Jenna Ortega;
Ποιος φοβάται την Jenna Ortega;
Ως Wednesday, είναι αντισυμβατική, αλλόκοτη και σχεδόν τρομακτική. Ρόλος που ταίριαξε γάντι στην 22χρονη σταρ που δεν μασάει τα λόγια της και είναι αποφασισμένη να θέτει τους δικούς της κανόνες
Η Τζένα Ορτέγα δεν δίνει σημασία στα κακόβουλα σχόλια και τους haters. Οχι επειδή τους θεωρεί ανάξιους για να ασχοληθεί μαζί τους -δεν είναι η κακομαθημένη σταρ, όπως πολλοί την κατηγορούν-, αλλά επειδή στα 22 της έχει προλάβει να συνειδητοποιήσει μια πολύ απλή αλήθεια για τη ζωή: «Ποτέ δεν θα μπορέσεις να ευχαριστήσεις όλο τον κόσμο. Και επειδή υπήρξα άνθρωπος που ήθελε να ευχαριστεί τους πάντες, μου ήταν πολύ δύσκολο να το καταλάβω.
Σε κάποιους πολύ απλά δεν αρέσεις και είμαι πλέον εντάξει με αυτό». Η Ορτέγα χρειάστηκε να κατέβει από το ροζ συννεφάκι της μάλλον απότομα, μετά τις συνέπειες της επιτυχίας του νετφλιξικού «Wednesday», όπου ενσαρκώνει την εκκεντρική και μυστήρια κόρη της οικογένειας Ανταμς - ρόλος που τελικά μοιάζει να ταιριάζει γάντι στην αντισυμβατική περσόνα της.
«Και ξαφνικά όλοι άρχισαν να ασχολούνται μαζί μου, με τη ζωή μου, με τα λόγια και τις πράξεις μου. Οπου κι αν κοιτούσα έβλεπα φωτογραφίες μου και άρθρα με αντικείμενο εμένα. Είχα βαρεθεί να με βλέπω και σίγουρα είχε βαρεθεί και ο κόσμος. Νιώθω ότι όταν ο κόσμος αναφέρει το όνομά μου είναι σαν να το στερούν από μένα», θα σχολίαζε η ίδια για τη διασημότητα που της έγινε στενός κορσές μετά την προβολή του πρώτου κύκλου της σειράς το 2022, αλλά και για το κύμα αντιπάθειας που ξεσηκώθηκε εναντίον της από όσους δεν τη θεωρούσαν και τόσο αξιαγάπητη.
Μέχρι να εισβάλει η Γουένσντεϊ στο ρεπερτόριο και τη ζωή της, η Ορτέγα ήταν άλλο ένα παιδί ηθοποιός που έπαιζε σε ταινίες και σειρές του Disney Channel, σε ρόλους αθώων εφήβων της διπλανής πόρτας (βλέπε «Η απίθανη Χάρλεϊ» και «Τζέιν η παρθένα») και απολάμβανε το δικό της μερίδιο δημοτικότητας στο παιδικό και προεφηβικό κοινό. Η αλλόκοτη απόγονος των Ανταμς ήταν στην ουσία η ευκαιρία που άδραξε από τις κοτσίδες για να δείξει τι έμαθε όλα αυτά τα χρόνια που είχε κάνει τα τηλεοπτικά σετ δεύτερο σπίτι της.
Η Ορτέγα δεν είναι πια -αν υπήρξε κιόλας ποτέ- το πειθήνιο κοριτσάκι που θα αποστηθίσει μέχρι και του τελευταίου κόμματος τις ατάκες της και θα ακολουθήσει με θρησκευτική ευλάβεια τις οδηγίες του σκηνοθέτη.
Εχει άποψη για τον εκάστοτε ρόλο της, που συχνά είναι και εκ διαμέτρου αντίθετη με εκείνη των σεναριογράφων. Η συνήθειά της να αλλάζει τις ατάκες της Γουένσντεϊ στη διάρκεια του γυρίσματος, επειδή θεωρούσε ότι δεν ταίριαζαν στον χαρακτήρα της ηρωίδας της -και ενδεχομένως να είχε δίκιο, αλλά αυτή είναι άλλη ιστορία-, διαδόθηκε στα Μέσα και κατακρίθηκε από μεγάλη μερίδα σχολιαστών του X που κατέληξαν να τη χαρακτηρίζουν «τοξική» και «αναρμόδια να διορθώνει τους επαγγελματίες». Ηταν, μάλιστα, τέτοιο το μένος εναντίον της, που στη διάρκεια της πολύμηνης απεργίας των σεναριογράφων στο Χόλιγουντ, οι επικριτές της σχολίαζαν χαιρέκακα:
«Και τώρα ποιους θα γρονθοκοπεί η Ορτέγα;».
«Είναι απίστευτη η διάσταση που πήραν όλα όσα έχω πει. Ακόμα και σε μένα φαίνονται δυστοπικά. Με έκαναν να μοιάζω σαν καρικατούρα του εαυτού μου», παραπονέθηκε η σταρ στη συνέντευξη μετά εξωφύλλου που έδωσε πριν από λίγες μέρες στο «Vanity Fair». «Εχει γίνει πολύς λόγος για την ενδυνάμωση των γυναικών, ωστόσο νιώθω ότι θα πρέπει να προσπαθήσουμε λίγο περισσότερο για να κάνουμε πράξεις όσα κηρύττουμε. Οι γυναίκες πρέπει να είναι πριγκίπισσες - κομψές, προσεγμένες και καθωσπρέπει. Αν όμως είναι ειλικρινείς και λένε αυτό που πιστεύουν, τότε δεν αρέσουν σε κανέναν».
Ενδεχομένως η αντισυμβατική Γουένσντεϊ να ξύπνησε την κοιμισμένη επαναστατικότητα της Ορτέγα. Ή πολύ απλά, η έφηβη μεγάλωσε πλέον και είναι έτοιμη να περάσει στην ενηλικίωση. Και αυτό δεν αφορά μόνο τη στάση της απέναντι στη ζωή, αλλά και τις επαγγελματικές επιλογές της.
Την περασμένη άνοιξη έριξε λίγο ακόμα λάδι στη φωτιά με τον ρόλο μιας φοιτήτριας που ερωτεύεται τον πολύ μεγαλύτερο καθηγητή της -τον υποδύεται ο Μάρτιν Φρίμαν- στην ταινία «Η ευνοούμενη του Μίλερ» (Miller's Girl), που διανθίζεται και με μια σκηνή σεξ πολύ τολμηρή για τον καθωσπρεπισμό των σχολιαστών στο X, που έσπευσαν να στηλιτεύσουν την εμφανή διαφορά ηλικίας των δύο εραστών.
«Ο σκοπός της ταινίας δεν ήταν να κάνει τον θεατή να νιώσει άνετα. Καμιά φορά μπορεί να τον κάνει να νιώσει και απαίσια. Η τέχνη δεν έχει πάντα στόχο να είναι ευχάριστη ή χαρούμενη και όλοι να χαζεύουν το ηλιοβασίλεμα στο τέλος. Ολοι έχουμε τραυματικές εμπειρίες με τον έναν ή τον άλλο τρόπο», δήλωσε η Ορτέγα για να υπερασπιστεί την ηρωίδα της και να προλειάνει το έδαφος για τις μελλοντικές επιλογές της, που ενδεχομένως θα φλερτάρουν περισσότερο με τη θλιβερή πραγματικότητα και λιγότερο με τα ξέγνοιαστα ηλιοβασιλέματα.
Ούτως ή άλλως, ο ρομαντισμός και οι έρωτες δεν έχουν θέση στη -δημόσια τουλάχιστον- ζωή της Ορτέγα. Παρότι τα Μέσα επιμένουν να της χρεώνουν σχέσεις με διάφορους συμπρωταγωνιστές της όλα αυτά τα χρόνια, η ίδια δεν έχει κάνει τον κόπο ούτε καν να τις διαψεύσει. «Δεν σκοπεύω να μιλήσω δημοσίως για την προσωπική μου ζωή, γιατί είναι δική μου. Οταν γνωρίζεις πάρα πολλά για την προσωπική ζωή ενός ηθοποιού, τότε στις ταινίες του δεν βλέπεις τον χαρακτήρα που υποδύεται αλλά τον ίδιο. Και δεν υπάρχει χειρότερο πράγμα», εξήγησε η ίδια τη σιγή ιχθύος που επιμένει να τηρεί για την ερωτική ζωή της.
Μισή Μεξικανή και μισή Πορτορικανή, γεννημένη και μεγαλωμένη όμως στην Κοατσέλα της Καλιφόρνια, η Ορτέγα δεν χάνει ευκαιρία να αναφέρει πόσο περήφανη νιώθει ως Λατίνα ηθοποιός που βρήκε μια θέση κάτω από τον ήλιο του Χόλιγουντ.
Ωστόσο, ακόμα κι αυτή η περηφάνια για την καταγωγή της έχει αμφισβητηθεί. Τον περασμένο Σεπτέμβριο, στη διάρκεια ενός fashion show στο Παρίσι, η Ανια Τέιλορ-Τζόι είχε τη φαεινή ιδέα να συστήσει τον σύζυγό της Μάλκολμ ΜακΡάε στην Ορτέγα και στην Ισπανίδα τραγουδίστρια Ροζάλια μιλώντας τους ισπανικά. Η Ορτέγα απάντησε στα αγγλικά, γιατί, όπως θα εξηγούσε αργότερα, δεν γνωρίζει ούτε λέξη από τη γλώσσα των προγόνων της.
Αυτό στάθηκε αρκετό για να ξεσπάσει νέο κύμα αντιδράσεων από τους επικριτές της -που μάλλον ζουν και αναπνέουν για να την κατακρίνουν- οι οποίοι την αποκάλεσαν «ψευτοΛατίνα». «Το ότι γεννήθηκα σε μη ισπανόφωνη χώρα καταλαβαίνω ότι δυσκολεύει άλλους Λατίνους να συνδεθούν μαζί μου. Ούτε ο πατέρας μου μιλάει καλά ισπανικά. Για τη μητέρα μου, όμως, ήταν η μητρική γλώσσα της και είναι αλήθεια ότι μερικές φορές ζηλεύω όταν την ακούω να μιλάει ισπανικά.
Νομίζω ότι ένα κομμάτι μου νιώθει ντροπή που δεν μιλάω αυτή τη γλώσσα. Αλλά νιώθω και πολύ άσχημα που δεν με θεωρούν άξια να εκπροσωπώ την κοινότητα των Λατίνων, μόνο και μόνο επειδή δεν μιλάω τη γλώσσα τους», ήταν η δική της -όχι και τόσο λακωνική- απάντηση.
Ωστόσο δεν τα έχουν βάλει όλοι με την Ορτέγα. Στον αντίποδα των επικριτών της, υπάρχουν κι εκείνοι που δηλώνουν φανατικοί θαυμαστές της, όπως ο Τιμ Μπάρτον, ένας εκ των παραγωγών της «Wednesday» -της οποίας ο δεύτερος κύκλος θα είναι διαθέσιμος στο νετφλιξικό σύμπαν στις αρχές του 2025- και σκηνοθέτης της νέας ταινίας της 22χρονης σταρ «Beetlejuice Beetlejuice», που θα προβληθεί στις αίθουσες τον Σεπτέμβριο. «Η Τζένα είναι πολύ ευθύς τύπος και θέλει τα πράγματα που κάνει να έχουν λογική, κάτι που θεωρώ πολύ αναζωογονητικό, ωραίο και καλλιτεχνικό.
Ισως θα ήταν καλό να σκηνοθετήσει και κάποια επεισόδια της “Wednesday”. Μερικές φορές η ματιά της είναι πιο ενδιαφέρουσα και από τη δική μου». Μετά τους σεναριογράφους της σειράς που ένιωσαν να κακοποιείται η δουλειά τους από τις παρεμβάσεις της Ορτέγα, τώρα θα τρέμει και η καρέκλα του σκηνοθέτη. Ποιος δεν φοβάται τελικά την ατρόμητη Τζένα;
Σε κάποιους πολύ απλά δεν αρέσεις και είμαι πλέον εντάξει με αυτό». Η Ορτέγα χρειάστηκε να κατέβει από το ροζ συννεφάκι της μάλλον απότομα, μετά τις συνέπειες της επιτυχίας του νετφλιξικού «Wednesday», όπου ενσαρκώνει την εκκεντρική και μυστήρια κόρη της οικογένειας Ανταμς - ρόλος που τελικά μοιάζει να ταιριάζει γάντι στην αντισυμβατική περσόνα της.
«Και ξαφνικά όλοι άρχισαν να ασχολούνται μαζί μου, με τη ζωή μου, με τα λόγια και τις πράξεις μου. Οπου κι αν κοιτούσα έβλεπα φωτογραφίες μου και άρθρα με αντικείμενο εμένα. Είχα βαρεθεί να με βλέπω και σίγουρα είχε βαρεθεί και ο κόσμος. Νιώθω ότι όταν ο κόσμος αναφέρει το όνομά μου είναι σαν να το στερούν από μένα», θα σχολίαζε η ίδια για τη διασημότητα που της έγινε στενός κορσές μετά την προβολή του πρώτου κύκλου της σειράς το 2022, αλλά και για το κύμα αντιπάθειας που ξεσηκώθηκε εναντίον της από όσους δεν τη θεωρούσαν και τόσο αξιαγάπητη.
Μέχρι να εισβάλει η Γουένσντεϊ στο ρεπερτόριο και τη ζωή της, η Ορτέγα ήταν άλλο ένα παιδί ηθοποιός που έπαιζε σε ταινίες και σειρές του Disney Channel, σε ρόλους αθώων εφήβων της διπλανής πόρτας (βλέπε «Η απίθανη Χάρλεϊ» και «Τζέιν η παρθένα») και απολάμβανε το δικό της μερίδιο δημοτικότητας στο παιδικό και προεφηβικό κοινό. Η αλλόκοτη απόγονος των Ανταμς ήταν στην ουσία η ευκαιρία που άδραξε από τις κοτσίδες για να δείξει τι έμαθε όλα αυτά τα χρόνια που είχε κάνει τα τηλεοπτικά σετ δεύτερο σπίτι της.
Η Ορτέγα δεν είναι πια -αν υπήρξε κιόλας ποτέ- το πειθήνιο κοριτσάκι που θα αποστηθίσει μέχρι και του τελευταίου κόμματος τις ατάκες της και θα ακολουθήσει με θρησκευτική ευλάβεια τις οδηγίες του σκηνοθέτη.
Εχει άποψη για τον εκάστοτε ρόλο της, που συχνά είναι και εκ διαμέτρου αντίθετη με εκείνη των σεναριογράφων. Η συνήθειά της να αλλάζει τις ατάκες της Γουένσντεϊ στη διάρκεια του γυρίσματος, επειδή θεωρούσε ότι δεν ταίριαζαν στον χαρακτήρα της ηρωίδας της -και ενδεχομένως να είχε δίκιο, αλλά αυτή είναι άλλη ιστορία-, διαδόθηκε στα Μέσα και κατακρίθηκε από μεγάλη μερίδα σχολιαστών του X που κατέληξαν να τη χαρακτηρίζουν «τοξική» και «αναρμόδια να διορθώνει τους επαγγελματίες». Ηταν, μάλιστα, τέτοιο το μένος εναντίον της, που στη διάρκεια της πολύμηνης απεργίας των σεναριογράφων στο Χόλιγουντ, οι επικριτές της σχολίαζαν χαιρέκακα:
«Και τώρα ποιους θα γρονθοκοπεί η Ορτέγα;».
«Είναι απίστευτη η διάσταση που πήραν όλα όσα έχω πει. Ακόμα και σε μένα φαίνονται δυστοπικά. Με έκαναν να μοιάζω σαν καρικατούρα του εαυτού μου», παραπονέθηκε η σταρ στη συνέντευξη μετά εξωφύλλου που έδωσε πριν από λίγες μέρες στο «Vanity Fair». «Εχει γίνει πολύς λόγος για την ενδυνάμωση των γυναικών, ωστόσο νιώθω ότι θα πρέπει να προσπαθήσουμε λίγο περισσότερο για να κάνουμε πράξεις όσα κηρύττουμε. Οι γυναίκες πρέπει να είναι πριγκίπισσες - κομψές, προσεγμένες και καθωσπρέπει. Αν όμως είναι ειλικρινείς και λένε αυτό που πιστεύουν, τότε δεν αρέσουν σε κανέναν».
Ενδεχομένως η αντισυμβατική Γουένσντεϊ να ξύπνησε την κοιμισμένη επαναστατικότητα της Ορτέγα. Ή πολύ απλά, η έφηβη μεγάλωσε πλέον και είναι έτοιμη να περάσει στην ενηλικίωση. Και αυτό δεν αφορά μόνο τη στάση της απέναντι στη ζωή, αλλά και τις επαγγελματικές επιλογές της.
Την περασμένη άνοιξη έριξε λίγο ακόμα λάδι στη φωτιά με τον ρόλο μιας φοιτήτριας που ερωτεύεται τον πολύ μεγαλύτερο καθηγητή της -τον υποδύεται ο Μάρτιν Φρίμαν- στην ταινία «Η ευνοούμενη του Μίλερ» (Miller's Girl), που διανθίζεται και με μια σκηνή σεξ πολύ τολμηρή για τον καθωσπρεπισμό των σχολιαστών στο X, που έσπευσαν να στηλιτεύσουν την εμφανή διαφορά ηλικίας των δύο εραστών.
«Ο σκοπός της ταινίας δεν ήταν να κάνει τον θεατή να νιώσει άνετα. Καμιά φορά μπορεί να τον κάνει να νιώσει και απαίσια. Η τέχνη δεν έχει πάντα στόχο να είναι ευχάριστη ή χαρούμενη και όλοι να χαζεύουν το ηλιοβασίλεμα στο τέλος. Ολοι έχουμε τραυματικές εμπειρίες με τον έναν ή τον άλλο τρόπο», δήλωσε η Ορτέγα για να υπερασπιστεί την ηρωίδα της και να προλειάνει το έδαφος για τις μελλοντικές επιλογές της, που ενδεχομένως θα φλερτάρουν περισσότερο με τη θλιβερή πραγματικότητα και λιγότερο με τα ξέγνοιαστα ηλιοβασιλέματα.
Ούτως ή άλλως, ο ρομαντισμός και οι έρωτες δεν έχουν θέση στη -δημόσια τουλάχιστον- ζωή της Ορτέγα. Παρότι τα Μέσα επιμένουν να της χρεώνουν σχέσεις με διάφορους συμπρωταγωνιστές της όλα αυτά τα χρόνια, η ίδια δεν έχει κάνει τον κόπο ούτε καν να τις διαψεύσει. «Δεν σκοπεύω να μιλήσω δημοσίως για την προσωπική μου ζωή, γιατί είναι δική μου. Οταν γνωρίζεις πάρα πολλά για την προσωπική ζωή ενός ηθοποιού, τότε στις ταινίες του δεν βλέπεις τον χαρακτήρα που υποδύεται αλλά τον ίδιο. Και δεν υπάρχει χειρότερο πράγμα», εξήγησε η ίδια τη σιγή ιχθύος που επιμένει να τηρεί για την ερωτική ζωή της.
Μισή Μεξικανή και μισή Πορτορικανή, γεννημένη και μεγαλωμένη όμως στην Κοατσέλα της Καλιφόρνια, η Ορτέγα δεν χάνει ευκαιρία να αναφέρει πόσο περήφανη νιώθει ως Λατίνα ηθοποιός που βρήκε μια θέση κάτω από τον ήλιο του Χόλιγουντ.
Ωστόσο, ακόμα κι αυτή η περηφάνια για την καταγωγή της έχει αμφισβητηθεί. Τον περασμένο Σεπτέμβριο, στη διάρκεια ενός fashion show στο Παρίσι, η Ανια Τέιλορ-Τζόι είχε τη φαεινή ιδέα να συστήσει τον σύζυγό της Μάλκολμ ΜακΡάε στην Ορτέγα και στην Ισπανίδα τραγουδίστρια Ροζάλια μιλώντας τους ισπανικά. Η Ορτέγα απάντησε στα αγγλικά, γιατί, όπως θα εξηγούσε αργότερα, δεν γνωρίζει ούτε λέξη από τη γλώσσα των προγόνων της.
Αυτό στάθηκε αρκετό για να ξεσπάσει νέο κύμα αντιδράσεων από τους επικριτές της -που μάλλον ζουν και αναπνέουν για να την κατακρίνουν- οι οποίοι την αποκάλεσαν «ψευτοΛατίνα». «Το ότι γεννήθηκα σε μη ισπανόφωνη χώρα καταλαβαίνω ότι δυσκολεύει άλλους Λατίνους να συνδεθούν μαζί μου. Ούτε ο πατέρας μου μιλάει καλά ισπανικά. Για τη μητέρα μου, όμως, ήταν η μητρική γλώσσα της και είναι αλήθεια ότι μερικές φορές ζηλεύω όταν την ακούω να μιλάει ισπανικά.
Νομίζω ότι ένα κομμάτι μου νιώθει ντροπή που δεν μιλάω αυτή τη γλώσσα. Αλλά νιώθω και πολύ άσχημα που δεν με θεωρούν άξια να εκπροσωπώ την κοινότητα των Λατίνων, μόνο και μόνο επειδή δεν μιλάω τη γλώσσα τους», ήταν η δική της -όχι και τόσο λακωνική- απάντηση.
Ωστόσο δεν τα έχουν βάλει όλοι με την Ορτέγα. Στον αντίποδα των επικριτών της, υπάρχουν κι εκείνοι που δηλώνουν φανατικοί θαυμαστές της, όπως ο Τιμ Μπάρτον, ένας εκ των παραγωγών της «Wednesday» -της οποίας ο δεύτερος κύκλος θα είναι διαθέσιμος στο νετφλιξικό σύμπαν στις αρχές του 2025- και σκηνοθέτης της νέας ταινίας της 22χρονης σταρ «Beetlejuice Beetlejuice», που θα προβληθεί στις αίθουσες τον Σεπτέμβριο. «Η Τζένα είναι πολύ ευθύς τύπος και θέλει τα πράγματα που κάνει να έχουν λογική, κάτι που θεωρώ πολύ αναζωογονητικό, ωραίο και καλλιτεχνικό.
Ισως θα ήταν καλό να σκηνοθετήσει και κάποια επεισόδια της “Wednesday”. Μερικές φορές η ματιά της είναι πιο ενδιαφέρουσα και από τη δική μου». Μετά τους σεναριογράφους της σειράς που ένιωσαν να κακοποιείται η δουλειά τους από τις παρεμβάσεις της Ορτέγα, τώρα θα τρέμει και η καρέκλα του σκηνοθέτη. Ποιος δεν φοβάται τελικά την ατρόμητη Τζένα;
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
Ειδήσεις
Δημοφιλή
Σχολιασμένα