Κωνσταντίνος Βασιλακόπουλος: «Θέλω να κάνω θέατρο που σε βάζει σε σκέψη»

Κωνσταντίνος Βασιλακόπουλος: «Θέλω να κάνω θέατρο που σε βάζει σε σκέψη»

Ξεκινώντας από την Ολλανδία με πρωτοποριακές παραστάσεις, ο ταλαντούχος σκηνοθέτης παρουσιάζει πρώτη φορά τη δουλειά του στο ελληνικό κοινό αντλώντας έμπνευση από προσωπικές εμπειρίες και διασκευάζοντας κλασικά θεατρικά κείμενα

Απαγορεύεται από το δίκαιο της Πνευμ. Ιδιοκτησίας η καθ΄οιονδήποτε τρόπο παράνομη χρήση/ιδιοποίηση του παρόντος, με βαρύτατες αστικές και ποινικές κυρώσεις για τον παραβάτη
arthrou-vasilakopoulos
Ο Κωνσταντίνος Βασιλακόπουλος έδειξε από παιδί την κλίση του προς τις τέχνες: «Δεν μου άρεσαν τα αθλήματα, από μικρός έκανα μαθήματα ζωγραφικής, χορού και μουσικής». Οι πρώτες του καλλιτεχνικές απόπειρες ξεκίνησαν με σκετς που έγραφε και παρουσίαζε με την οικογένειά του, ενώ σύντομα έφτιαξε τον δικό του θίασο με συμμαθητές του και ανέβαζε παραστάσεις στο δημοτικό θέατρο της επαρχίας όπου μεγάλωνε προϊδεάζοντας για τη μετέπειτα πορεία του στο θέατρο. Παρά την απόφασή του να σπουδάσει Ψυχολογία στην Αθήνα, η έλξη προς τη σκηνή ήταν καθοριστική. Ακολούθησε το ένστικτό του και μετακόμισε στην Ολλανδία για να σπουδάσει Σκηνοθεσία στο Αμστερνταμ, εμπειρία που τον βοήθησε να διαμορφώσει την προσωπική του καλλιτεχνική ταυτότητα. Τώρα, επιστρέφει στην Ελλάδα σκηνοθετώντας το θεατρικό «Outro» -σημαίνει το τέλος ενός κομματιού, ενός βιβλίου, μιας συζήτησης, ο επίλογος-, που θα παίζεται μέχρι τέλος Οκτωβρίου στον χώρο του ΠΛΥΦΑ, στον Βοτανικό.

vasilakopoulos__2_
Τζάκετ και T-Shirt Les Deux, Sport & Fashion Freedom


Το «Outro» αποτελεί διασκευή του έργου του Ζαν-Λικ Λαγκάρς, το οποίο ο Βασιλακόπουλος μετέφερε στο σύγχρονο ελληνικό πλαίσιο. «Το έργο μιλά για την επιστροφή ενός καλλιτέχνη στον τόπο του και την προσπάθεια επανασύνδεσης με την οικογένειά του», λέει ο σκηνοθέτης και η επιλογή να επιστρέψει ο ίδιος στην Ελλάδα με αυτό το θεατρικό δεν ήταν τυχαία. «Μεγαλώνοντας σε μια κλειστή κοινωνία της ελληνικής επαρχίας τη δεκαετία του ’90, ξέρω πολύ καλά τι σημαίνει να ονειρεύεσαι ότι δραπετεύεις από το περιβάλλον στο οποίο ζεις. Ενα περιβάλλον χωρίς καμία ανοχή στη διαφορετικότητα, που προσπαθεί να καταστείλει όλες τις φυσικές σου τάσεις και τις ξεπερνά με επιλεκτική άγνοια. Με βουλιάζει η στασιμότητα», λέει, περιγράφοντας την ανάγκη του να εξερευνά διαφορετικές κουλτούρες και να αντλεί έμπνευση από τις εμπειρίες του.

Με βαθιά ευρωπαϊκές επιρροές, ο Βασιλακόπουλος έχει δεχτεί επιρροές από μεγάλους σκηνοθέτες (Βαρλικόφσκι, Χόφε, Γκόσελιν κ.ά) και έχει τον Πάολο Σορεντίνο ως σημείο αναφοράς. «Ο Σορεντίνο παίζει πολύ με την αίσθηση της φθοράς και της παρακμής», σημειώνει ο Βασιλακόπουλος. Η ευρωπαϊκή θεατρική σκηνή και ιδιαίτερα η Ολλανδία, όπου σπούδασε, εστιάζει στον κοινωνικό ρόλο του θεάτρου. Ακολουθώντας την ίδια προσέγγιση, ο ίδιος προσπαθεί να φέρει το κοινό του αντιμέτωπο με θέματα που προκαλούν σκέψη και διάλογο: «Θέλω να κάνω θέατρο που να βάζει τον θεατή σε σκέψη».

vasilakopoulos__1_
Πουκάμισο και παντελόνι, Replay. Μαντίλι, Thalassa Collection. Sneakers Converse, Sport & Fashion Freedom
Κλείσιμο


Επιστρέφοντας στην Ελλάδα, προσπαθεί να συνδέσει τις διεθνείς επιρροές του με τις ελληνικές ρίζες του. Κεντρικό θέμα του «Outro», εξάλλου, είναι οι οικογενειακές σχέσεις και οι νευρώσεις, θέματα που αγγίζουν ιδιαίτερα τον Βασιλακόπουλο. «Το έργο εξερευνά τη δυσκολία της επικοινωνίας. Μιλάμε χωρίς ουσία για να αποφύγουμε την επαφή», λέει χαρακτηριστικά καθώς το θεατρικό εστιάζει στην οικογένεια του κεντρικού ήρωα, όπου οι διαμάχες και η απομόνωση κυριαρχούν. Ο Βασιλακόπουλος βρίσκει κοινά σημεία ανάμεσα στους χαρακτήρες του έργου και στην ελληνική κοινωνία, ειδικά έξω από τις μεγαλουπόλεις. «Στην επαρχία ζεις για τα πρέπει, δεν υπάρχει θέλω. Οποιαδήποτε κοινωνική απόκλιση δεν γίνεται εύκολα αποδεκτή. Εχω βάλει βιώματά μου μέσα στο έργο. Εχω βάλει στους χαρακτήρες λόγια που έχω ακούσει ή μου έχουν πει. Ζούμε για την κοινωνική αποδοχή και όχι για την αγάπη», λέει, τονίζοντας την ανάγκη για πιο ουσιαστική επικοινωνία.

Στην πρώτη του επαγγελματική απόπειρα στην Ελλάδα ως σκηνοθέτης, ο Κωνσταντίνος Βασιλακόπουλος συνεργάζεται με δύο καταξιωμένους ηθοποιούς, τη Γιώτα Φέστα και τον Γιώργο Καραμίχο. «Η επιλογή έγινε μαγικά. Από ένστικτο», αναφέρει ο σκηνοθέτης, υπογραμμίζοντας πόσο τυχερός νιώθει που έχει δίπλα του τόσο σπουδαίους καλλιτέχνες. Και διευκρινίζει πως δεν βλέπει το θέατρο απλώς ως τέχνη, αλλά ως μέσο για αλλαγή. Μέσα από το «Outro» θέλει να θίξει θέματα που μας απασχολούν καθημερινά αλλά συχνά αποφεύγουμε να αντιμετωπίσουμε. «Θέλω να κάνω θέατρο γιατί πιστεύω ότι μπορώ να αλλάξω τα πράγματα», δηλώνει, ελπίζοντας πως το κοινό θα βγει από την παράσταση με περισσότερη διάθεση για ειλικρινή έκφραση. Το «Outro» υπόσχεται όχι μόνο να προβληματίσει, αλλά και να εμπνεύσει .


info
«Outro»: ΠΛΥΦΑ, Κτίριο 7Α, Κορυτσάς 39, Αθήνα, 5-30 Οκτωβρίου

Grooming: Ελευθερία Σαββοπούλου Βοηθός Styling: Στάθης Δημαράς Βοηθός Φωτογράφου: Γιώργος Καπράνος
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Ειδήσεις Δημοφιλή Σχολιασμένα
ΔΕΙΤΕ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ

Δείτε Επίσης