Χατζηδάκης: Η εκπαίδευση σε θέματα οικονομίας, είναι σύμμαχος των πολιτών στις επιλογές τους
Χατζηδάκης: Η εκπαίδευση σε θέματα οικονομίας, είναι σύμμαχος των πολιτών στις επιλογές τους
«Πρέπει να εστιάσουμε, μέσω της κατάρτισης και της εκπαίδευσης, προκειμένου οι πολίτες να αποκτήσουν κάποιες βασικές γνώσεις και να παίρνουν τις αντίστοιχες αποφάσεις» υποστηρίζει
Η εκπαίδευση σε θέματα οικονομίας είναι σύμμαχος των πολιτών στις επιλογές τους, ανέφερε ο υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Κωστής Χατζηδάκης, κατά την ομιλία του στην εκδήλωση για την παρουσίαση της «Εθνικής Στρατηγικής για την Χρηματοοικονομική Εκπαίδευση», που διοργάνωσε η γενική γραμματεία Χρηματοπιστωτικού Τομέα και Διαχείρισης Ιδιωτικού Χρέους, σε συνεργασία με τον ΟΟΣΑ και την Ευρωπαϊκή Επιτροπή.
«Ορισμένα τμήματα της κοινωνίας δεν είναι εξοικειωμένα με τις συχνά πολύπλοκες εξελίξεις στην οικονομία και τους χρηματοοικονομικούς όρους. Γι' αυτό και πρέπει να εστιάσουμε, μέσω της κατάρτισης και της εκπαίδευσης, προκειμένου οι πολίτες να αποκτήσουν κάποιες βασικές γνώσεις και να παίρνουν τις αντίστοιχες αποφάσεις. Η οικονομική εξοικείωση αφορά τους μαθητές, τους φοιτητές, τους συμπολίτες μας με χαμηλά εισοδήματα, τους μικροεπιχειρηματίες, τους ηλικιωμένους, τους πάντες», σημείωσε ο υπουργός.
Ανέφερε παράλληλα, ότι η διάδοση της χρηματοοικονομικής γνώσης δεν είναι προσπάθεια μόνο της ελληνικής κυβέρνησης. Είναι προσπάθεια πολλών και διαφορετικών κυβερνήσεων στην Ευρώπη και διεθνώς. «Είναι ενδεικτικό ότι σήμερα 24 κράτη μέλη της ΕΕ και 80 παγκοσμίως, έχουν υιοθετήσει συντονισμένες κινήσεις και στρατηγικές προσεγγίσεις για την χρηματοοικονομική εξοικείωση», πρόσθεσε.
Εξήγησε δε, πως στην Ελλάδα αυτό επιβάλλεται από τουλάχιστον δύο παράγοντες. «Πρώτον, ο κόσμος γίνεται πιο περίπλοκος, η εξέλιξη των τεχνολογιών, η παγκοσμιοποίηση κάνει και τη διαχείριση της οικονομίας σχετικά πιο πολύπλοκη τόσο κεντρικά όσο και από τον ίδιο τον πολίτη σε σχέση με το νοικοκυριό του, τις αποφάσεις της καθημερινότητας, τις προοπτικές της οικογένειάς του.
Δεύτερον, στην εκπαίδευση στη χώρα μας διαχρονικά δεν δίνουμε έμφαση σε μαθήματα για την οικονομία, παρά μόνο στο τέλος και για όσους είναι να πάνε να σπουδάσουν οικονομικά, όχι για τους υπόλοιπους. Αλλά οι υπόλοιποι έχουν να πάρουν μια σειρά από αποφάσεις στη ζωή τους, στην καθημερινότητα, αλλά και σε σχέση με το πού πορεύεται η χώρα, χωρίς να κατανοούν ορισμένα βασικά μεγέθη και βασικούς όρους.
Για παράδειγμα, σήμερα υπάρχει μια πληθώρα δανειακών και επενδυτικών προϊόντων που προσφέρονται από τις τράπεζες και την αγορά εν γένει. Όλα αυτά τα προϊόντα έχουν και τα σχετικά ρίσκα. Πόσο εξοικειωμένος είναι ο μικροεπενδυτής για να χειριστεί τα συγκεκριμένα προϊόντα και την επίπτωση που θα έχουν στην τσέπη του;».
Για τον συγκεκριμένο λόγο, είναι σημαντικό τα συναρμόδια υπουργεία Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, Εργασίας και Παιδείας να συνεργαστούν και να κινηθούν ορθολογικά, ώστε αυτή η στρατηγική να έχει αντανάκλαση στο Ταμείο Ανάκαμψης, στα προγράμματα κατάρτισης και τα εκπαιδευτικά προγράμματα.
«Είναι ένα θέμα που δεν εντοπίζεται πρώτη φορά, αλλά πρέπει να επιδιώξουμε για πρώτη φορά να το αντιμετωπίσουμε και όχι να μείνουμε σε ευχολόγια. Με αφετηρία τη σημερινή ημερίδα να δούμε τι θα κάνουμε, έτσι ώστε το ζήτημα της χρηματοοικονομικής ενημέρωσης να μην είναι απλώς ένα αντικείμενο παρατήρησης και διαπιστώσεων. Πώς συγκεκριμένα θα αξιοποιήσουμε κονδύλια και ποια κονδύλια από το Ταμείο Ανάκαμψης; Πότε θα αλλάξουν τα σχολικά προγράμματα; Τι θα κάνουμε στο πλαίσιο της κατάρτισης εργαζομένων και ανέργων, έτσι ώστε μέσα στα προγράμματα κατάρτισης, να υπάρχουν και τέτοιου είδους πληροφορίες;», υπογράμμισε ο κ. Χατζηδάκης.
Ο υπουργός σημείωσε επίσης πως πρέπει «να δεσμευτούμε σε επίπεδο κυβερνητικό να κάνουμε μια μόνιμη επιτροπή με συγκεκριμένους στόχους και συγκεριμένα χρονοδιαγράμματα, για να μην είμαστε στο επίπεδο των ευχών, προκειμένου όποτε ξανασυζητήσουμε σε αυτό το επίπεδο το θέμα, να έχουμε και αντίστοιχα αποτελέσματα. Και δεσμεύομαι να πάμε ένα βήμα παρακάτω».
Τέλος, ευχαρίστησε την DG- REFORM για την υποστήριξη, τον ΟΟΣΑ για την εξαιρετική δουλειά που έκανε, τη γενική γραμματέα Θεώνη Αλαμπάση που συντόνισε το έργο, και όλους όσοι ενεπλάκησαν στην επιτυχή υλοποίηση της Εθνικής Στρατηγικής.
«Ορισμένα τμήματα της κοινωνίας δεν είναι εξοικειωμένα με τις συχνά πολύπλοκες εξελίξεις στην οικονομία και τους χρηματοοικονομικούς όρους. Γι' αυτό και πρέπει να εστιάσουμε, μέσω της κατάρτισης και της εκπαίδευσης, προκειμένου οι πολίτες να αποκτήσουν κάποιες βασικές γνώσεις και να παίρνουν τις αντίστοιχες αποφάσεις. Η οικονομική εξοικείωση αφορά τους μαθητές, τους φοιτητές, τους συμπολίτες μας με χαμηλά εισοδήματα, τους μικροεπιχειρηματίες, τους ηλικιωμένους, τους πάντες», σημείωσε ο υπουργός.
Ανέφερε παράλληλα, ότι η διάδοση της χρηματοοικονομικής γνώσης δεν είναι προσπάθεια μόνο της ελληνικής κυβέρνησης. Είναι προσπάθεια πολλών και διαφορετικών κυβερνήσεων στην Ευρώπη και διεθνώς. «Είναι ενδεικτικό ότι σήμερα 24 κράτη μέλη της ΕΕ και 80 παγκοσμίως, έχουν υιοθετήσει συντονισμένες κινήσεις και στρατηγικές προσεγγίσεις για την χρηματοοικονομική εξοικείωση», πρόσθεσε.
Εξήγησε δε, πως στην Ελλάδα αυτό επιβάλλεται από τουλάχιστον δύο παράγοντες. «Πρώτον, ο κόσμος γίνεται πιο περίπλοκος, η εξέλιξη των τεχνολογιών, η παγκοσμιοποίηση κάνει και τη διαχείριση της οικονομίας σχετικά πιο πολύπλοκη τόσο κεντρικά όσο και από τον ίδιο τον πολίτη σε σχέση με το νοικοκυριό του, τις αποφάσεις της καθημερινότητας, τις προοπτικές της οικογένειάς του.
Δεύτερον, στην εκπαίδευση στη χώρα μας διαχρονικά δεν δίνουμε έμφαση σε μαθήματα για την οικονομία, παρά μόνο στο τέλος και για όσους είναι να πάνε να σπουδάσουν οικονομικά, όχι για τους υπόλοιπους. Αλλά οι υπόλοιποι έχουν να πάρουν μια σειρά από αποφάσεις στη ζωή τους, στην καθημερινότητα, αλλά και σε σχέση με το πού πορεύεται η χώρα, χωρίς να κατανοούν ορισμένα βασικά μεγέθη και βασικούς όρους.
Για παράδειγμα, σήμερα υπάρχει μια πληθώρα δανειακών και επενδυτικών προϊόντων που προσφέρονται από τις τράπεζες και την αγορά εν γένει. Όλα αυτά τα προϊόντα έχουν και τα σχετικά ρίσκα. Πόσο εξοικειωμένος είναι ο μικροεπενδυτής για να χειριστεί τα συγκεκριμένα προϊόντα και την επίπτωση που θα έχουν στην τσέπη του;».
Για τον συγκεκριμένο λόγο, είναι σημαντικό τα συναρμόδια υπουργεία Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, Εργασίας και Παιδείας να συνεργαστούν και να κινηθούν ορθολογικά, ώστε αυτή η στρατηγική να έχει αντανάκλαση στο Ταμείο Ανάκαμψης, στα προγράμματα κατάρτισης και τα εκπαιδευτικά προγράμματα.
«Είναι ένα θέμα που δεν εντοπίζεται πρώτη φορά, αλλά πρέπει να επιδιώξουμε για πρώτη φορά να το αντιμετωπίσουμε και όχι να μείνουμε σε ευχολόγια. Με αφετηρία τη σημερινή ημερίδα να δούμε τι θα κάνουμε, έτσι ώστε το ζήτημα της χρηματοοικονομικής ενημέρωσης να μην είναι απλώς ένα αντικείμενο παρατήρησης και διαπιστώσεων. Πώς συγκεκριμένα θα αξιοποιήσουμε κονδύλια και ποια κονδύλια από το Ταμείο Ανάκαμψης; Πότε θα αλλάξουν τα σχολικά προγράμματα; Τι θα κάνουμε στο πλαίσιο της κατάρτισης εργαζομένων και ανέργων, έτσι ώστε μέσα στα προγράμματα κατάρτισης, να υπάρχουν και τέτοιου είδους πληροφορίες;», υπογράμμισε ο κ. Χατζηδάκης.
Ο υπουργός σημείωσε επίσης πως πρέπει «να δεσμευτούμε σε επίπεδο κυβερνητικό να κάνουμε μια μόνιμη επιτροπή με συγκεκριμένους στόχους και συγκεριμένα χρονοδιαγράμματα, για να μην είμαστε στο επίπεδο των ευχών, προκειμένου όποτε ξανασυζητήσουμε σε αυτό το επίπεδο το θέμα, να έχουμε και αντίστοιχα αποτελέσματα. Και δεσμεύομαι να πάμε ένα βήμα παρακάτω».
Τέλος, ευχαρίστησε την DG- REFORM για την υποστήριξη, τον ΟΟΣΑ για την εξαιρετική δουλειά που έκανε, τη γενική γραμματέα Θεώνη Αλαμπάση που συντόνισε το έργο, και όλους όσοι ενεπλάκησαν στην επιτυχή υλοποίηση της Εθνικής Στρατηγικής.
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
Ειδήσεις
Δημοφιλή
Σχολιασμένα