Στυλιανίδης: Πεδίο δόξης λαμπρό για την ελληνική ναυτιλία να φτάσει ακόμα ψηλότερα
Στυλιανίδης: Πεδίο δόξης λαμπρό για την ελληνική ναυτιλία να φτάσει ακόμα ψηλότερα
Η χώρα μας όπως είπε κατέχει το 61% του ευρωπαϊκού στόλου
Εντυπωσιασμένος και πολύ περήφανος ως Έλληνας, που η Ελλάδα απέδειξε ότι μπορεί να κάνει μία από τις μεγαλύτερες ναυτιλιακές εκθέσεις του κόσμου, αλλά και ένα από τα μεγαλύτερα events για την παγκόσμια ναυτιλιακή κοινότητα, δήλωσε ο Χρήστος Στυλιανίδης, υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, μιλώντας για τα Ποσειδώνια 2024, στη συνέντευξη που παραχώρησε στο Πρώτο Πρόγραμμα.
«Είχαμε 40.000 συμμετέχοντες. (…) Δεν ήταν απλώς μία έκθεση στην οποία είχαμε deals μεταξύ διαφόρων παραγόντων της ναυτιλίας. Καταρχήν ήταν όλη η παγκόσμια ναυτιλία εδώ. Όλα όσα αφορούν τη ναυτιλία, από τους πλοιοκτήτες μέχρι τους τελευταίους επιχειρηματίες, οι οποίοι φτιάχνουν μικρά πράγματα για τα καράβια τους. (…) Ήταν εντυπωσιακό για κάποιον που το ζούσε. Όταν πήγαινες μέσα στην έκθεση δεν μπορούσες να περπατήσεις, ήταν τόσος πολύς κόσμος. Ήταν πάρα πολύ ωραίο, γιατί ήταν, περίπου ένα brain storming σε ό,τι αφορά το μέλλον της ναυτιλίας, σε ό,τι αφορά το πράσινο μέλλον της ναυτιλίας, σε ό,τι αφορά όλα τα θέματα που αφορούν τη ναυτιλία. Με μια τέτοια επιτυχία των Ποσειδωνίων φέτος, είναι κάτι που δημιουργεί ένα φοβερό προηγούμενο για μας, δεν ξέρω πού μπορεί να φτάσει ως επιτυχία αυτό το παγκόσμιο γεγονός, αλλά θέλω να δώσω συγχαρητήρια σε όσους συμμετείχαν σε αυτή τη μεγάλη προσπάθεια. Ήταν υπό την αιγίδα του υπουργείου αλλά ήταν πάρα πολλοί άνθρωποι οι οποίοι έδωσαν ψυχή για να γίνει αυτό το γεγονός, τόσο σημαντικό» ανέφερε χαρακτηριστικά ο υπουργός.
Μιλώντας συνολικά για την ελληνική ναυτιλία, ο κ. Στυλιανίδης, επισήμανε πως η χώρα μας κατέχει το 61% του ευρωπαϊκού στόλου, μια μεγάλη δύναμη, την οποία διαπιστώνει και στην πράξη. «Ως Επίτροπος, που είχα έναν σημαντικό ρόλο στα ευρωπαϊκά πράγματα και στα παγκόσμια, ως ανθρωπιστικής βοήθειας και crisis management, δεν ένιωσα ποτέ τόσο δυνατός στη διαπραγμάτευση όσο νιώθω τώρα ως υπουργός της ελληνικής ναυτιλίας. Είναι τόσο σημαντικό».
Όμως δεν είναι μόνο η πλοιοκτησία, ανέφερε ο υπουργός.
«Όλες αυτές οι ναυτιλιακές εταιρείες στον Πειραιά και αλλού είναι τόσο καλές και έχουν τόσο υψηλό επίπεδο, που θεωρώ ότι όσο προωθούμε το τι συμβαίνει στον Πειραιά και έχουμε ένα μεγάλο πρότζεκτ για ένα maritime cluster, εδώ στον Πειραιά που θα πάρουμε και ευρωπαϊκά λεφτά, θεωρώ ότι παρόλο που φτάσαμε τόσο ψηλά, είμαστε στην πρώτη θέση, υπάρχει πεδίο δόξης λαμπρό για να πάμε πιο ψηλά. Είναι στο DNA του Έλληνα η θάλασσα, η ναυτιλία, η πλοιοκτησία. Είναι τόσο ανθεκτική η ναυτιλία που πέρασε τόσες δυσκολίες και τώρα με φοβερές γεωπολιτικές αλλαγές, κρίση, πανδημία και όμως αντί να υποχωρήσει, σιγά σιγά ανεβαίνει κι άλλο. Και το έζησα, για να κλείσω αυτή την παρένθεση με την ελληνική ναυτιλία ως ηγέτιδα του ναυτιλιακού κόσμου, όταν καταφέραμε να έρθουμε πρώτοι στις εκλογές στην κατηγορία «Α» του ΙΜΟ, του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού. Δείχνει τη σημασία, την αξία και την επιρροή της ελληνικής ναυτιλίας στα παγκόσμια ναυτιλιακά δρώμενα» επισήμανε ο υπουργός.
«Ένας από τους στόχους μου ως Υπουργός Ναυτιλίας είναι πώς θα ανεβάσω περισσότερο τον αριθμό των πλοίων υπό ελληνική σημαία» τόνισε στη συνέχεια, ενώ αναφέρθηκε και στο έλλειμμα ελληνικού ναυτικού δυναμικού. «Γι’ αυτό έχουμε κηρύξει το 2024 και το 2025 ως έτη ναυτικής εκπαίδευσης. Υπάρχει ένα σοβαρό έλλειμμα, δεν είναι ελληνικό πρόβλημα, δεν είναι ευρωπαϊκό, είναι παγκόσμιο σε ό,τι αφορά τους ναυτικούς, αλλά εμείς εδώ πρέπει ακόμη περισσότερο ως η πρώτη ναυτιλία στον κόσμο, να προσπαθήσουμε να ξανακάνουμε ελκυστικό το ναυτικό επάγγελμα», τόνισε.
Σε ό,τι αφορά στην πράσινη μετάβαση, ο κ. Στυλιανίδης, έκανε λόγο για το «στοίχημα της ναυτιλίας» επισημαίνοντας παράλληλα ότι είναι κοστοβόρο. «Με την πρωτοποριακή της αντίληψη, η ελληνική ναυτιλία ήδη πρωτοπορεί. Χθες που είχαμε ένα event με τη Νότιο Κορέα, εκεί καταγράφηκε ότι ήδη χτίζονται πάνω από 200 πλοία ελληνικής ιδιοκτησίας. Ήδη τώρα που μιλάμε αντιλαμβάνεστε πόσα χτίζονται στην Κίνα, στην Ιαπωνία και αλλού. Λοιπόν, θεωρώ ότι ήδη η ελληνική ναυτιλία με την πρωτοποριακή της σκέψη, το ότι είναι έτοιμη να πάρει τα λελογισμένα ρίσκα και εδώ πρωτοπορεί και κάνει την πρόκληση ευκαιρία. Το πρόβλημά μας είναι η ακτοπλοΐα για να κάνουμε την πράσινη μετάβαση. Η ακτοπλοΐα, δηλαδή οι γραμμές μας στο Αιγαίο, στο Ιόνιο. Εκεί υπάρχει θέμα. Και γι’ αυτό από την αρχή που αναλάβαμε στο υπουργείο είδαμε το μεγάλο πρόβλημα ότι οι Έλληνες ακτοπλόοι δεν μπορούν να κάνουν την πράσινη μετάβαση μόνοι τους. Πρέπει να έχουν την συνδρομή του κράτους. Το κράτος δεν είχε λεφτά, απλά να τα πούμε και κατέληξα σ’ αυτό που ήξερα καλά, τους ευρωπαϊκούς διαδρόμους. Έχουμε ήδη πάρει ένα πολύ καλό έργο 80 εκατομμύρια, ως πιλοτικό πρόγραμμα για τα θέματα των άγονων γραμμών, να πρασινίσουμε τα πλοία των άγονων γραμμών, το οποίο μάλιστα θα γίνει με την επιλογή των ΣΔΙΤ» ανέφερε ο κ. Στυλιανίδης.
Στην εκπνοή της προεκλογικής περιόδου για τις Ευρωεκλογές 2024, ο υπουργός και πρώην Επίτροπος της ΕΕ, ανέφερε ότι σχετικά με το ζήτημα της αποχής, ότι πανευρωπαϊκό πρόβλημα, «γιατί δεν έχουμε καταφέρει να πείσουμε τον μέσο πολίτη στην Ευρώπη ότι οι ευρωεκλογές είναι τόσο σημαντικές για τη δική του καθημερινότητα».
«Το 75% των νομοθεσιών που περνούν στις ευρωπαϊκές χώρες κατά βάση είναι ευρωπαϊκές οδηγίες. Αντιλαμβάνεστε τι μεγάλη διαπραγμάτευση γίνεται. μεταξύ επιτροπής και Ευρωπαίων ευρωβουλευτών και των κρατών μελών για να περάσουν αυτές οι οδηγίες, που σημαίνει είναι μέρος της καθημερινότητάς μας. Από την άλλη, η Ελλάδα, μια χώρα που αναντίλεκτα έχει ωφεληθεί από τα ευρωπαϊκά ταμεία, σας λέω ότι εάν δεν υπήρχαν τα ευρωπαϊκά ταμεία, δεν θα μπορούσαμε ούτε να κάνουμε την πράσινη μετάβαση στην ακτοπλοΐα, ούτε να δημιουργήσουμε τις σωστές λιμενικές υποδομές, Είναι η οικογένειά μας. Έχουμε διαφορές, μπορεί να έχουμε πικρίες κάποια στιγμή, μπορεί να σας πω και εγώ χίλιες πικρίες που είχα ως επίτροπος διότι συγκρουόμουν με τη γραφειοκρατία. Αλλά είναι ένα πράγμα να συγκρούεσαι μέσα στα πλαίσια της οικογένειάς σου, με τον αδερφό σου, την αδελφή σου, τη μάνα σου, τον πατέρα σου και είναι άλλο πράγμα να την αντιμετωπίζεις αυτή την οικογένεια ως κάτι ξένο και διαφορετικό» τόνισε ο υπουργός.
«Σίγουρα θέλει ξανά χτίσιμο σε πολλά σημεία η Ευρώπη. Υπάρχουν αγκυλώσεις, υπάρχουν γραφειοκρατικά εμπόδια. Αλλά όταν το σπίτι σου το έχεις, δεν το ρίχνεις. Κάνεις μια ανακαίνιση. Δηλαδή, θα αλλάξεις τα παράθυρα, τις πόρτες, την κουζίνα, με στόχο να το βελτιώσεις για να περνάς καλύτερα. Αυτό πρέπει να κάνουμε. Αυτή είναι μια μεγάλη σκληρή διαπραγμάτευση, εσωτερική, έχει προβλήματα, έχει αγκυλώσεις, ακόμη και κάποια θέματα ομοφωνίας» συμπλήρωσε ο κ. Στυλιανίδης.
«Θα πω κάτι για τον πρωθυπουργό μας. Τον ξέρω καλά τον Κυριάκο Μητσοτάκη εδώ και χρόνια. Ένας από τους λόγους που είμαι εδώ είναι αυτός. Δεν υπήρχε άλλος λόγος. Ούτε καριέρα κάνω πολιτική εδώ, το ξέρετε πολύ καλά. Είναι η πρώτη φορά, το πιστεύω, που η Ελλάδα έχει τέτοια επιρροή στους ευρωπαϊκούς θεσμούς. Το χαίρομαι διότι όταν πάω να διαπραγματευτώ, βρίσκω τόση στήριξη εξαιτίας του κύρους του πρωθυπουργού της Ελλάδας» υπογράμμισε καταλήγοντας ο κ. Στυλιανίδης.
Ειδήσεις σήμερα:
Ένα μονοπάτι 1 χλμ. έπρεπε να διασχίσει ο παρουσιαστής του BBC στη Σύμη - Με ενισχύσεις από Ρόδο οι έρευνες
Σάλος με το «μυστικό» διάσημου καταρράκτη της Κίνας που αποκάλυψε πεζοπόρος - Τροφοδοτείται από... σωλήνα
Η «αληθινή Μάρθα» από το Μικρό Ταρανδάκι μηνύει το Netflix για δυσφήμηση και ζητά 170 εκατ. δολάρια!
«Είχαμε 40.000 συμμετέχοντες. (…) Δεν ήταν απλώς μία έκθεση στην οποία είχαμε deals μεταξύ διαφόρων παραγόντων της ναυτιλίας. Καταρχήν ήταν όλη η παγκόσμια ναυτιλία εδώ. Όλα όσα αφορούν τη ναυτιλία, από τους πλοιοκτήτες μέχρι τους τελευταίους επιχειρηματίες, οι οποίοι φτιάχνουν μικρά πράγματα για τα καράβια τους. (…) Ήταν εντυπωσιακό για κάποιον που το ζούσε. Όταν πήγαινες μέσα στην έκθεση δεν μπορούσες να περπατήσεις, ήταν τόσος πολύς κόσμος. Ήταν πάρα πολύ ωραίο, γιατί ήταν, περίπου ένα brain storming σε ό,τι αφορά το μέλλον της ναυτιλίας, σε ό,τι αφορά το πράσινο μέλλον της ναυτιλίας, σε ό,τι αφορά όλα τα θέματα που αφορούν τη ναυτιλία. Με μια τέτοια επιτυχία των Ποσειδωνίων φέτος, είναι κάτι που δημιουργεί ένα φοβερό προηγούμενο για μας, δεν ξέρω πού μπορεί να φτάσει ως επιτυχία αυτό το παγκόσμιο γεγονός, αλλά θέλω να δώσω συγχαρητήρια σε όσους συμμετείχαν σε αυτή τη μεγάλη προσπάθεια. Ήταν υπό την αιγίδα του υπουργείου αλλά ήταν πάρα πολλοί άνθρωποι οι οποίοι έδωσαν ψυχή για να γίνει αυτό το γεγονός, τόσο σημαντικό» ανέφερε χαρακτηριστικά ο υπουργός.
Μιλώντας συνολικά για την ελληνική ναυτιλία, ο κ. Στυλιανίδης, επισήμανε πως η χώρα μας κατέχει το 61% του ευρωπαϊκού στόλου, μια μεγάλη δύναμη, την οποία διαπιστώνει και στην πράξη. «Ως Επίτροπος, που είχα έναν σημαντικό ρόλο στα ευρωπαϊκά πράγματα και στα παγκόσμια, ως ανθρωπιστικής βοήθειας και crisis management, δεν ένιωσα ποτέ τόσο δυνατός στη διαπραγμάτευση όσο νιώθω τώρα ως υπουργός της ελληνικής ναυτιλίας. Είναι τόσο σημαντικό».
Όμως δεν είναι μόνο η πλοιοκτησία, ανέφερε ο υπουργός.
«Όλες αυτές οι ναυτιλιακές εταιρείες στον Πειραιά και αλλού είναι τόσο καλές και έχουν τόσο υψηλό επίπεδο, που θεωρώ ότι όσο προωθούμε το τι συμβαίνει στον Πειραιά και έχουμε ένα μεγάλο πρότζεκτ για ένα maritime cluster, εδώ στον Πειραιά που θα πάρουμε και ευρωπαϊκά λεφτά, θεωρώ ότι παρόλο που φτάσαμε τόσο ψηλά, είμαστε στην πρώτη θέση, υπάρχει πεδίο δόξης λαμπρό για να πάμε πιο ψηλά. Είναι στο DNA του Έλληνα η θάλασσα, η ναυτιλία, η πλοιοκτησία. Είναι τόσο ανθεκτική η ναυτιλία που πέρασε τόσες δυσκολίες και τώρα με φοβερές γεωπολιτικές αλλαγές, κρίση, πανδημία και όμως αντί να υποχωρήσει, σιγά σιγά ανεβαίνει κι άλλο. Και το έζησα, για να κλείσω αυτή την παρένθεση με την ελληνική ναυτιλία ως ηγέτιδα του ναυτιλιακού κόσμου, όταν καταφέραμε να έρθουμε πρώτοι στις εκλογές στην κατηγορία «Α» του ΙΜΟ, του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού. Δείχνει τη σημασία, την αξία και την επιρροή της ελληνικής ναυτιλίας στα παγκόσμια ναυτιλιακά δρώμενα» επισήμανε ο υπουργός.
«Ένας από τους στόχους μου ως Υπουργός Ναυτιλίας είναι πώς θα ανεβάσω περισσότερο τον αριθμό των πλοίων υπό ελληνική σημαία» τόνισε στη συνέχεια, ενώ αναφέρθηκε και στο έλλειμμα ελληνικού ναυτικού δυναμικού. «Γι’ αυτό έχουμε κηρύξει το 2024 και το 2025 ως έτη ναυτικής εκπαίδευσης. Υπάρχει ένα σοβαρό έλλειμμα, δεν είναι ελληνικό πρόβλημα, δεν είναι ευρωπαϊκό, είναι παγκόσμιο σε ό,τι αφορά τους ναυτικούς, αλλά εμείς εδώ πρέπει ακόμη περισσότερο ως η πρώτη ναυτιλία στον κόσμο, να προσπαθήσουμε να ξανακάνουμε ελκυστικό το ναυτικό επάγγελμα», τόνισε.
Σε ό,τι αφορά στην πράσινη μετάβαση, ο κ. Στυλιανίδης, έκανε λόγο για το «στοίχημα της ναυτιλίας» επισημαίνοντας παράλληλα ότι είναι κοστοβόρο. «Με την πρωτοποριακή της αντίληψη, η ελληνική ναυτιλία ήδη πρωτοπορεί. Χθες που είχαμε ένα event με τη Νότιο Κορέα, εκεί καταγράφηκε ότι ήδη χτίζονται πάνω από 200 πλοία ελληνικής ιδιοκτησίας. Ήδη τώρα που μιλάμε αντιλαμβάνεστε πόσα χτίζονται στην Κίνα, στην Ιαπωνία και αλλού. Λοιπόν, θεωρώ ότι ήδη η ελληνική ναυτιλία με την πρωτοποριακή της σκέψη, το ότι είναι έτοιμη να πάρει τα λελογισμένα ρίσκα και εδώ πρωτοπορεί και κάνει την πρόκληση ευκαιρία. Το πρόβλημά μας είναι η ακτοπλοΐα για να κάνουμε την πράσινη μετάβαση. Η ακτοπλοΐα, δηλαδή οι γραμμές μας στο Αιγαίο, στο Ιόνιο. Εκεί υπάρχει θέμα. Και γι’ αυτό από την αρχή που αναλάβαμε στο υπουργείο είδαμε το μεγάλο πρόβλημα ότι οι Έλληνες ακτοπλόοι δεν μπορούν να κάνουν την πράσινη μετάβαση μόνοι τους. Πρέπει να έχουν την συνδρομή του κράτους. Το κράτος δεν είχε λεφτά, απλά να τα πούμε και κατέληξα σ’ αυτό που ήξερα καλά, τους ευρωπαϊκούς διαδρόμους. Έχουμε ήδη πάρει ένα πολύ καλό έργο 80 εκατομμύρια, ως πιλοτικό πρόγραμμα για τα θέματα των άγονων γραμμών, να πρασινίσουμε τα πλοία των άγονων γραμμών, το οποίο μάλιστα θα γίνει με την επιλογή των ΣΔΙΤ» ανέφερε ο κ. Στυλιανίδης.
Στην εκπνοή της προεκλογικής περιόδου για τις Ευρωεκλογές 2024, ο υπουργός και πρώην Επίτροπος της ΕΕ, ανέφερε ότι σχετικά με το ζήτημα της αποχής, ότι πανευρωπαϊκό πρόβλημα, «γιατί δεν έχουμε καταφέρει να πείσουμε τον μέσο πολίτη στην Ευρώπη ότι οι ευρωεκλογές είναι τόσο σημαντικές για τη δική του καθημερινότητα».
«Το 75% των νομοθεσιών που περνούν στις ευρωπαϊκές χώρες κατά βάση είναι ευρωπαϊκές οδηγίες. Αντιλαμβάνεστε τι μεγάλη διαπραγμάτευση γίνεται. μεταξύ επιτροπής και Ευρωπαίων ευρωβουλευτών και των κρατών μελών για να περάσουν αυτές οι οδηγίες, που σημαίνει είναι μέρος της καθημερινότητάς μας. Από την άλλη, η Ελλάδα, μια χώρα που αναντίλεκτα έχει ωφεληθεί από τα ευρωπαϊκά ταμεία, σας λέω ότι εάν δεν υπήρχαν τα ευρωπαϊκά ταμεία, δεν θα μπορούσαμε ούτε να κάνουμε την πράσινη μετάβαση στην ακτοπλοΐα, ούτε να δημιουργήσουμε τις σωστές λιμενικές υποδομές, Είναι η οικογένειά μας. Έχουμε διαφορές, μπορεί να έχουμε πικρίες κάποια στιγμή, μπορεί να σας πω και εγώ χίλιες πικρίες που είχα ως επίτροπος διότι συγκρουόμουν με τη γραφειοκρατία. Αλλά είναι ένα πράγμα να συγκρούεσαι μέσα στα πλαίσια της οικογένειάς σου, με τον αδερφό σου, την αδελφή σου, τη μάνα σου, τον πατέρα σου και είναι άλλο πράγμα να την αντιμετωπίζεις αυτή την οικογένεια ως κάτι ξένο και διαφορετικό» τόνισε ο υπουργός.
«Σίγουρα θέλει ξανά χτίσιμο σε πολλά σημεία η Ευρώπη. Υπάρχουν αγκυλώσεις, υπάρχουν γραφειοκρατικά εμπόδια. Αλλά όταν το σπίτι σου το έχεις, δεν το ρίχνεις. Κάνεις μια ανακαίνιση. Δηλαδή, θα αλλάξεις τα παράθυρα, τις πόρτες, την κουζίνα, με στόχο να το βελτιώσεις για να περνάς καλύτερα. Αυτό πρέπει να κάνουμε. Αυτή είναι μια μεγάλη σκληρή διαπραγμάτευση, εσωτερική, έχει προβλήματα, έχει αγκυλώσεις, ακόμη και κάποια θέματα ομοφωνίας» συμπλήρωσε ο κ. Στυλιανίδης.
«Θα πω κάτι για τον πρωθυπουργό μας. Τον ξέρω καλά τον Κυριάκο Μητσοτάκη εδώ και χρόνια. Ένας από τους λόγους που είμαι εδώ είναι αυτός. Δεν υπήρχε άλλος λόγος. Ούτε καριέρα κάνω πολιτική εδώ, το ξέρετε πολύ καλά. Είναι η πρώτη φορά, το πιστεύω, που η Ελλάδα έχει τέτοια επιρροή στους ευρωπαϊκούς θεσμούς. Το χαίρομαι διότι όταν πάω να διαπραγματευτώ, βρίσκω τόση στήριξη εξαιτίας του κύρους του πρωθυπουργού της Ελλάδας» υπογράμμισε καταλήγοντας ο κ. Στυλιανίδης.
Ειδήσεις σήμερα:
Ένα μονοπάτι 1 χλμ. έπρεπε να διασχίσει ο παρουσιαστής του BBC στη Σύμη - Με ενισχύσεις από Ρόδο οι έρευνες
Σάλος με το «μυστικό» διάσημου καταρράκτη της Κίνας που αποκάλυψε πεζοπόρος - Τροφοδοτείται από... σωλήνα
Η «αληθινή Μάρθα» από το Μικρό Ταρανδάκι μηνύει το Netflix για δυσφήμηση και ζητά 170 εκατ. δολάρια!
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
Ειδήσεις
Δημοφιλή
Σχολιασμένα