Εντωμεταξύ, σύμφωνα με την Wall Street Journal, στο πλαίσιο των ερευνών για το τι προκάλεσε την τραγωδία θα εξεταστούν και τα καύσιμα με τα οποία είχε εφοδιαστεί πριν την αναχώρησή του από το λιμάνι της Βαλτιμόρης. Σύμφωνα με το σενάριο αυτό η απώλεια ισχύος στη μηχανή του πλοίου Dali δεν αποκλείεται να οφείλεται σε νοθευμένα καύσιμα που είχαν περάσει στη μηχανή του.
Όπως περιέγραψε μέλος του πληρώματος, μια ώρα μετά την αναχώρηση από το λιμάνι της Βαλτιμόρης το πλοίο έχασε την ισχύ του. «Το πλοίο έσβησε, χάσαμε την δυνατότητα πλοήγησης και τα ηλεκτρονικά συστήματα» δήλωσε το μέλος του πληρώματος περιγράφοντας ότι οι μηχανές του Dali «έκαναν ένα θόρυβο και μετά σταμάτησαν».
Οι πρώτες φωτογραφίες των άτυχων εργατών
Στη σκιά της ανακοίνωσης του λιμενικού ήρθαν στη δημοσιότητα τα πρώτα στοιχεία για τους έξι νεκρούς εργάτες, όλοι υπάλληλοι της εταιρείας Brawner Builders, με τον συνάδελφό τους Ζεσούς Κάμπος να δηλώνει ότι ήταν από το Ελ Σαλβαδόρ, τη Γουατεμάλα, την Ονδούρα και το Μεξικό.
Σύμφωνα με αμερικανικά μέσα ενημέρωσης ένας από τους νεκρούς εργάτες είναι ο 49χρονος Μιγκέλ Λούνα από το Ελ Σαλβαδόρ.
Την πληροφορία ότι ανάμεσα στα θύματα του τραγικού δυστυχήματος είναι και ένας 30χρονος από την Ονδούρα επιβεβαίωσε ο αναπληρωτής υπουργός Εξωτερικών της χώρας, Αντόνιο Γκαρσία, προσθέτοντας ότι το όνομα του είναι Μαϊνόρ Γιασίρ Σουάζο Σαντοβάλ. Ο 30χρονος άνδρας, σύμφωνα με μέσα ενημέρωσης των ΗΠΑ, κυνηγούσε το «αμερικανικό όνειρο» για να βελτιώσει την ποιότητα της ζωής του.
«Σταματήστε όλη την κίνηση στην Key Bridge» ήταν το πρώτο μήνυμα που έστειλε μέσω ασυρμάτου αστυνομικός στις 1:30 τα ξημερώματα της Τρίτης (τοπική ώρα Βαλτιμόρης) όπως ακούγεται στις συνομιλίες. «Υπάρχει ένα πλοίο που πλησιάζει και έχει χάσει το σύστημα πλοήγησης» ακούγεται, επίσης, στις συνομιλίες των αστυνομικών.
Δύο αστυνομικοί που έτυχε να βρίσκονται σε μικρή απόσταση από τη γεφυρα ήταν οι πρώτοι που ανταποκρίθηκαν στην ενημέρωση αυτή και σταμάτησαν την κίνηση των οχημάτων στην Francis Scott Key αποτρέποντας έτσι μια μεγαλύτερη τραγωδία.
Οι ίδιο αστυνομικοί ήταν, σύμφωνα με τη New York Post, αυτοί που πρώτοι είδαν ότι στη γέφυρα βρισκόταν ένα συνεργείο με εργάτες που φέρονται εκείνη την ώρα να κάνουν διάλλειμμα για φαγητό. Πριν, όμως, να προλάβουν να ενημέρωσουν και αυτούς τους εργάτες το πλοίο υπό σημαία Σιγκαπούρης έπεσε πάνω στον πυλώνα με αποτέλεσμα την κατάρρευση της γέφυρας.
«Η γέφυρα έπεσε. Τρέξτε, τρέξτε. Όποιος μπορεί, όλοι. Όλη η γέφυρα κατέρρευσε» φώναξε αστυνομικός στον ασύρματο δευτερόλεπτα πριν ο ένας από τους αστυνομικούς είπε ότι θα προχωρήσει στη γέφυρα για να ενημερώσει τους άτυχους εργάτες. «Η γέφυρα κατέρρευσε» φώναξε άλλιος αξιωματούχος στους ασυρμάτους.
«Χωρίς αμφιβολία οι αστυνομικοί αυτοί έσωσαν αναρίθμητες ζωές» δήλωσε ο κυβερνήτης του Μέριλαντ σε συνέντευξη τύπου το βράδυ της Τρίτης καθώς ανάμεσα στην πρώτη ενημέρωση ότι επικείται πρόσκρουση και στην κατάρρευση της γέφυρας πέρασαν μόνο 90 δευτερόλεπτα.
Το πλοίο είχε παρουσιάσει πρόβλημα και τον Ιούνιο
Την ίδια ώρα όπως μεταδίδει το Associated Press επιθεωρητές είχαν διαπιστώσει πρόβλημα στο μηχανοστάσιο του πλοίου Dali τον Ιούνιο αλλά βάσει του συστήματος Equasis σε πρόσφατη επιθεώρηση δεν είχαν διαπιστωθεί κάποιες ελλείψεις.
Η κατάρρευση της γέφυρας αναμένεται να αποτελέσει εφιάλτη για μήνες - ου μην και χρόνια - όσον αφορά τα logistics στην Ανατολική Ακτή των ΗΠΑ καθώς το λιμάνι της Βαλτιμόρης θα παραμείνει κλειστό. «Το να χάσουμε και τη γέφυρα θα επηρεάσει αρνητικά όλη την περιοχή καθώς και όλη την Ανατολική Ακτή» δήλωσε ο γερουσιαστής Ρέι Σέλινγκ.
Από την πλευρά του ο υπουργός Μεταφορών, Πιτ Μπούτιγκιγκ δήλωσε ότι είναι πολύ νωρίς για να εκτιμήσει κανείς τον χρόνο που θα χρειαστεί για να καθαριστεί το θαλάσσιο κανάλι που έχει βάθος 15 μέτρων προσθέτοντας ότι «δεν γνωρίζω γέφυρα που έχει κατασκευαστεί για να αντέχει την ευθεία πρόσκρουση ενός πλοίου τέτοιου μεγέθους».
Με τον νέο κατάλογο Nova Docu η Nova αναβαθμίζει την πλατφόρμα EON με βραβευμένα ντοκιμαντέρ από την Ελλάδα και τον κόσμο και με αληθινές ιστορίες που καθηλώνουν.
Αναγνωρίζοντας την αξία του ποδηλάτου ως μέσου αθλητισμού και βιώσιμης μετακίνησης, η ΔΕΗ στηρίζει για 4η συνεχή χρονιά τον ΔΕΗ Tour Of Hellas, ως ονομαστικός και μεγάλος χορηγός του αγώνα