Συντριβή αεροπλάνου στη Νότια Κορέα: Τα δραματικά τελευταία 9 λεπτά - Έλεγχο των Boeing σε όλη τη χώρα

Συντριβή αεροπλάνου στη Νότια Κορέα: Τα δραματικά τελευταία 9 λεπτά - Έλεγχο των Boeing σε όλη τη χώρα

Η προειδοποίηση για τα πουλιά, ο τσιμεντένιος τοίχος στον οποίο συνετρίβη το αεροπλάνο και το σύστημα προσγείωσης που δεν λειτούργησε σωστά - Συγκλονίζουν οι μαρτυρίες - Τι λέει η Boeing

Συντριβή αεροπλάνου στη Νότια Κορέα: Τα δραματικά τελευταία 9 λεπτά - Έλεγχο των Boeing σε όλη τη χώρα
Απαντήσεις για το πιο πολύνεκρο αεροπορικό δυστύχημα των τελευταίων πολλών ετών στη Νότια Κορέα αναζητούν οι αρχές της χώρας καθώς πληθαίνουν τα ερωτήματα για τις συνθήκες κάτω από τις οποίες το Boeing 737-800 της Jeju Air έκανε προσγείωση χωρίς να ανοίξει το σύστημα προσγείωσης και χωρίς να αναπτυχθούν τα πτερύγια ανάσχεσης με αποτέλεσμα να προσκρούσει σε έναν τοίχο και 179 από τους 181 επιβαίνοντες να χάσουν τη ζωή τους.

Το υπουργείο Μεταφορών της Νότιας Κορέας φαίνεται να επιμένει στην εκδοχή της σύγκρουσης με πουλιά εν πτήσει που προκάλεσαν προβλήματα στο αεροσκάφος καθώς τα ξημερώματα σήμερα ανακοίνωσε ότι ο πιλότος του μοιραίου αεροσκάφους είχε δηλώσει στον πύργο ελέγχου του αεροδρομίου της πόλης Μουάν ότι σημειώθηκε σύγκρουση με πουλιά και είχε κηρύξει «mayday».

Σύμφωνα με το χρονολόγιο που έγινε γνωστό, στις 8:54 (ώρα Νότιας Κορέας) ο πύργος ελέγχου έδωσε το πράσινο φως στους πιλότους του Boeing να προχωρήσουν σε προσγείωση.

Τρία λεπτά αργότερα, ο πύργος ελέγχου ενημέρωσε τους πιλότους για τον κίνδυνο πρόσκρουσης με πουλιά στον αέρα.

Μετά από ένα λεπτό ήταν που ο πιλότος εξέπεμψε σήμα κινδύνου (mayday), χωρίς να δώσει περισσότερες λεπτομέρειες για το πρόβλημα που αντιμετώπιζε πέραν της φράσης «bird strike, bird strike, go-around» (μτφ. χτύπησα σε πουλιά, χτύπησα σε πουλιά, κάνω στροφή).

Στις 9 το αεροπλάνο ξεκίνησε να κάνει μια στροφή πάνω από το αεροδρόμιο και ζητά άδεια να προσγειωθεί στον διάδρομο 19 με τον ελεγκτή εναέριας κυκλοφορίας να δίνει το «οκ» ένα λεπτό αργότερα.

Στις 9:02 το αεροπλάνο έκανε touchdown στο 1,2 χλμ. του συνολικού μήκους 2,8 χλμ. διαδρόμου προσγείωσης. Η υπηρεσία ελέγχου εναέριας κυκλοφορίας έχει σημάνει ήδη συναγερμό και έχουν αναπτυχθεί δυνάμεις της πυροσβεστικής.

Στις 9:03 το αεροπλάνο προσγειώθηκε με την «κοιλιά», χωρίς τροχούς, σύρθηκε για λίγα δευτερόλεπτα στον διάδρομο προσγείωσης και τελικά έγινε μια μπάλα φωτιάς όταν προσέκρουσε σε τοίχο.


Η Νότια Κορέα ξεκινά έλεγχο σε όλα τα Boeing στη χώρα


Στη σκιά της τραγωδίας οι αρχές της Νότιας Κορέας ανακοίνωσαν σήμερα πως σχεδιάζουν «ειδικές επιθεωρήσεις» όλων των Boeing 737-800 που χρησιμοποιούνται στη χώρα.

Συνολικά «101 αεροσκάφη Boeing 737-800 χρησιμοποιούνται αυτή τη στιγμή στη Νότια Κορέα» και «εξετάζουμε επιλογές για να διενεργήσουμε ειδικές επιθεωρήσεις» όσον αφορά την ασφάλειά τους, εξήγησε σε δημοσιογράφους ο Τζου Τζονγκ-γουάν, αξιωματούχος αρμόδιος για τον τομέα των αερομεταφορών στο υπουργείο Μεταφορών στη χώρα της Ασίας.

Ακόμη ένα Boeing 737-800 της αεροπορικής εταιρείας χαμηλού κόστους Jeju Air το οποίο εκτελούσε πτήση εσωτερικού αντιμετώπισε αδιευκρίνιστο πρόβλημα στο σύστημα προσγείωσης, παρόμοιο με εκείνο που ανέφερε το πλήρωμα του αεροσκάφους του ίδιου τύπου που συνετρίβη, πάντως επέστρεψε στο αεροδρόμιο από όπου είχε μόλις απογειωθεί και προσεδαφίστηκε με ασφάλεια, μεταδίδει το νοτιοκορεατικό εθνικό πρακτορείο ειδήσεων Yonhap.

Το αεροσκάφος είχε αναχωρήσει από το αεροδρόμιο Γκίμπο της Σεούλ για την Τσετζού νωρίτερα σήμερα, εξήγησε το Γιονάπ, επικαλούμενο πηγές του στον τομέα των αεροπορικών μεταφορών. Τα 39 από τα 41 αεροσκάφη του στόλου της Jeju Air είναι αυτού του τύπου.

Τι προκάλεσε την τραγωδία


Η έρευνα για τα αίτια βρίσκεται σε εξέλιξη - με τους εμπειρογνώμονες και τους αξιωματούχους να κάνουν λόγο για διάφορους πιθανούς παράγοντες.

Ειδικοί της αεροπορίας δήλωσαν ότι οι αρχές του αεροδρομίου της Νότιας Κορέας θα πρέπει να αντιμετωπίσουν σοβαρά ερωτήματα σχετικά με τον τσιμεντένιο τοίχο στον οποίο συγκρούστηκε ένα αεροπλάνο με αποτέλεσμα να σκοτωθούν 179 άνθρωποι.

«Όχι μόνο δεν υπάρχει καμία δικαιολογία [για να βρίσκεται εκεί], αλλά νομίζω ότι αγγίζει τα όρια του εγκλήματος να βρίσκεται εκεί», δήλωσε ο Βρετανός ειδικός Ντέιβιντ Λίαρμαουντ.

Μάρτυρες ανέφεραν ότι είδαν μεγάλο αριθμό πτηνών γύρω από τον διάδρομο λίγο πριν από τη συντριβή και ο πύργος ελέγχου είχε προειδοποιήσει τον πιλότο για την πιθανότητα πρόσκρουσης πτηνών. Ένα λεπτό αργότερα το αεροπλάνο έστειλε σήμα κινδύνου.

Όταν το αεροπλάνο προσγειώθηκε στη δεύτερη προσπάθειά του στις 9.03 π.μ., το σύστημα προσγείωσης δεν είχε ανοίξει.



Ο Ντέιβιντ Λίαρμαουντ πιστεύει ότι οι επιβαίνοντες είχαν καλές πιθανότητες επιβίωσης μόλις ο πιλότος προσγείωσε το αεροπλάνο στο έδαφος, παρά το γεγονός ότι ταξίδευε με μεγάλη ταχύτητα.

«Το κατέβασε [ο πιλότος] όμορφα δεδομένων των συνθηκών, πηγαίνουν πολύ γρήγορα αλλά το αεροπλάνο είναι ακόμα άθικτο καθώς γλιστράει στο έδαφος», είπε.

Καθώς έφτασε στο τέλος του αεροδρομίου και χτύπησε στον τοίχο, το αεροπλάνο καταστράφηκε σχεδόν αμέσως.

«Αυτού του είδους η δομή δεν θα έπρεπε να υπάρχει εκεί», τόνισε.

Το Διεθνές Αεροδρόμιο Μουάν άνοιξε το 2007 και έχει γίνει ένας πολυσύχναστος περιφερειακός κόμβος στο νότιο τμήμα της χώρας. Το διαχειρίζεται η κρατική εταιρεία Korea Airports Corporation. Δορυφορικοί χάρτες δείχνουν ότι η τσιμεντένια κατασκευή βρισκόταν στο νότιο άκρο του διαδρόμου προσγείωσης κοντά στον περιμετρικό φράχτη για πολλά χρόνια.

Διαθέτει το σύστημα προσγείωσης με όργανα, το οποίο βοηθά τους πιλότους να προσγειώνονται τη νύχτα ή όταν η ορατότητα είναι κακή. Στα περισσότερα αεροδρόμια τα συστήματα αυτά τοποθετούνται σε πτυσσόμενες κατασκευές.

«Το να υπάρχει ένα σκληρό αντικείμενο περίπου 200 μέτρα ή λιγότερο μέσα στην υπερπήδηση, δεν έχω ξαναδεί κάτι τέτοιο πουθενά στο παρελθόν», πρόσθεσε ο Λίαρμαουντ.

Αν το αεροπλάνο δεν είχε προσκρούσει στον τοίχο, πρότεινε ότι θα είχε χτυπήσει μέσα από έναν περιμετρικό φράχτη, θα είχε ταξιδέψει πάνω από έναν δρόμο και πιθανότατα θα είχε σταματήσει σε ένα παρακείμενο χωράφι.

«Υπήρχε άφθονος χώρος για να επιβραδύνει το αεροσκάφος και να σταματήσει. Και νομίζω ότι όλοι θα ήταν ζωντανοί... οι πιλότοι μπορεί να είχαν υποστεί κάποια ζημιά περνώντας μέσα από τον φράχτη ασφαλείας ή κάτι τέτοιο. Αλλά υποψιάζομαι ότι μπορεί και να είχαν επιβιώσει».



Μια άλλη ειδικός σε θέματα αεροπορίας, η Σάλι Γκέθιν, δήλωσε ότι συμμερίζεται τις ανησυχίες της σχετικά με τη θέση του τείχους, αλλά διαφωνεί ότι όλοι θα είχαν επιβιώσει.

Η Γκέθιν είπε ότι «φαινόταν να διατηρεί την ταχύτητα, οπότε ακόμη και αν υπήρχε περισσότερος χώρος στο τέλος του διαδρόμου προσγείωσης θα μπορούσε ενδεχομένως να είχε καταλήξει καταστροφικά».

Ο αναπληρωτής υπουργός Μεταφορών της χώρας Joo Jong-wan δήλωσε ότι το μήκος του διαδρόμου 2.800 μέτρων δεν ήταν παράγοντας που συνέβαλε στη συντριβή - και υποστήριξε ότι τα τοιχώματα στα άκρα ήταν κατασκευασμένα σύμφωνα με τα βιομηχανικά πρότυπα.

Οι ειδικοί δήλωσαν στο CNN ότι το σύστημα προσγείωσης του αεροπλάνου - συγκεκριμένα, οι τροχοί που χρησιμοποιούνται για την απογείωση και την προσγείωση - φαίνεται ότι δεν είχαν αναπτυχθεί πλήρως πριν από την προσγείωση. Αλλά το τι προκάλεσε αυτή την δυσλειτουργία είναι ακόμη ασαφές.

Αναλυτές της αεροπορίας δήλωσαν ότι χρειάζονται περισσότερα στοιχεία προτού οι αρχές της Νότιας Κορέας μπορέσουν να προσδιορίσουν οριστικά τι μπορεί να προκάλεσε τη συντριβή της Κυριακής, συμπεριλαμβανομένων εικασιών από τοπικούς αξιωματούχους για πιθανή πρόσκρουση πουλιών πριν από τη συντριβή του αεροσκάφους.



Τα σχόλια έγιναν αφού ο Lee Jeong-hyun, επικεφαλής της πυροσβεστικής υπηρεσίας Μουάν, ενημέρωσε τα μέσα ενημέρωσης ότι η αιτία «εκτιμάται ότι είναι η εμφάνιση χτυπήματος πουλιών ή κακών καιρικών συνθηκών». Τα πλάνα από τη συντριβή έδειχναν καθαρό ουρανό εκείνη τη στιγμή.

Ο Ντέιβιντ Σούσι, πρώην επιθεωρητής ασφαλείας της Ομοσπονδιακής Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας, δήλωσε ότι «οι εικασίες είναι ο χειρότερος εχθρός ενός ερευνητή».

«Στην πραγματικότητα, αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο προστατεύεται τόσο πολύ όταν υπάρχει μια έρευνα αεροπορικού ατυχήματος, οι πληροφορίες προστατεύονται. Υποτίθεται ότι δεν πρέπει να γίνονται εικασίες για τέτοιου είδους πράγματα», δήλωσε ο Σούσι .

Ο σύμβουλος της αεροπορικής βιομηχανίας Scott Hamilton επανέλαβε τις ανησυχίες του Soucie και προέτρεψε τις αρχές της Νότιας Κορέας να «σταματήσουν να κάνουν δηλώσεις» σε αυτό το στάδιο.

Η συντριβή της Κυριακής είναι «πολύ αινιγματική», δεδομένου ότι τόσο το αεροσκάφος όσο και το αεροπλανοφόρο έχουν ισχυρό ιστορικό ασφάλειας και οι συνθήκες πτήσης ήταν άριστες, δήλωσε δημοσιογράφος της αεροπορίας.

Το Boeing 737-800 είναι ένα από τα πιο διαδεδομένα αεροσκάφη στον κόσμο και το καθένα χρησιμοποιείται για περίπου τέσσερις ή πέντε πτήσεις την ημέρα, δήλωσε ο Τζέφρι Τόμας, συντάκτης του Airline News,  στο CNN.

«Είναι το πιο αξιόπιστο αεροσκάφος στον κόσμο και βρίσκεται σε υπηρεσία εδώ και 20 χρόνια», είπε. «Όλοι γνωρίζουν πώς λειτουργεί. Και λειτουργεί πραγματικά, πραγματικά καλά. Και η συντήρηση που γίνεται στη (Νότια) Κορέα είναι όσο καλύτερη γίνεται σε όλο τον κόσμο».

«Είναι λίγο ασαφές αν το σύστημα προσγείωσης κατέρρευσε κατά την προσγείωση ή αν το σύστημα προσγείωσης δεν αναπτύχθηκε καθόλου. Αυτό είναι ένα πραγματικά σοβαρό ζήτημα στο οποίο προφανώς οι ερευνητές θα επικεντρωθούν σε μεγάλο βαθμό», πρόσθεσε ο Τόμας. Πρόσθεσε ότι «είναι αινιγματικό» το γεγονός ότι συνέβη η συντριβή, δεδομένου ότι η προσγείωση έγινε υπό ξηρές και ηλιόλουστες συνθήκες σε ένα καλό αεροδρόμιο.



Ο διευθύνων σύμβουλος της Jeju Air δήλωσε ότι το αεροσκάφος δεν είχε δείξει «κανένα σημάδι προβλήματος» πριν από το ατύχημα της Κυριακής.

«Αυτή τη στιγμή, είναι δύσκολο να προσδιοριστεί η αιτία του ατυχήματος και πρέπει να περιμένουμε την επίσημη ανακοίνωση της έρευνας από την αρμόδια κυβερνητική υπηρεσία», δήλωσε ο Kim Yi-bae κατά τη διάρκεια συνέντευξης Τύπου στο αεροδρόμιο.



Πού επικεντρώνεται η έρευνα;


Αξιωματικοί της εθνικής επιτροπής διερεύνησης συμβάντων είχαν φτάσει για να εξετάσουν τι προκάλεσε το ατύχημα.

Το Εθνικό Συμβούλιο Ασφάλειας Μεταφορών (NTSB) ηγείται ομάδας ερευνητών των ΗΠΑ, μεταξύ των οποίων της Boeing και της Ομοσπονδιακής Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας (FAA), για να βοηθήσει τις αρχές της Νότιας Κορέας στην έρευνα του δυστυχήματος. Το NTSB δήλωσε ότι οποιαδήποτε πληροφορία σχετικά με την έρευνα θα δοθεί στη δημοσιότητα από την Επιτροπή Διερεύνησης Αεροπορικών και Σιδηροδρομικών Ατυχημάτων (ARAIB) της Νότιας Κορέας.

Σύμφωνα με ενημέρωση από το υπουργείο εδάφους της Νότιας Κορέας, ο πύργος ελέγχου είχε δώσει εντολή στον πιλότο να αλλάξει πορεία για να προσγειωθεί προς την αντίθετη κατεύθυνση, ώστε να αποφύγει την πιθανή πρόσκρουση πουλιού. Ο πιλότος ακολούθησε τις οδηγίες.

Περίπου ένα λεπτό αργότερα, ο πιλότος έκανε κλήση mayday στον πύργο ελέγχου. Η προσπάθεια προσγείωσης έγινε περίπου δύο λεπτά μετά την κλήση mayday, σύμφωνα με το υπουργείο. Οι αρχές συνεχίζουν την έρευνά τους.

Ο καταγραφέας δεδομένων πτήσης «μαύρο κουτί» και η συσκευή καταγραφής φωνής έχουν ανακτηθεί από την επιτροπή διερεύνησης του ατυχήματος, δήλωσαν αξιωματούχοι του υπουργείου.

Οι καταγραφείς δεδομένων πτήσης ή τα λεγόμενα «μαύρα κουτιά» προσφέρουν στους ερευνητές αεροπορικής ασφάλειας κρίσιμα στοιχεία κατά τη σύνθεση ενός συμβάντος.

Περισσότερο από 700 άτομα προσωπικό από την αστυνομία, τον στρατό και την ακτοφυλακή έχουν κινητοποιηθεί για τις επιτόπιες προσπάθειες αντιμετώπισης, πρόσθεσε το υπουργείο.

Πλήρη έρευνα για τα αίτια της φονικής καταστροφής


Ο εκτελών χρέη προέδρου της Νότιας Κορέας δήλωσε ότι ο τόπος της αεροπορικής συντριβής της Κυριακής έχει κηρυχθεί ειδική ζώνη καταστροφής, ενώ υποσχέθηκε πλήρη έρευνα για τα αίτια της φονικής καταστροφής.

«Θα συγκεντρώσουμε όλους τους πόρους για την αποκατάσταση και την υποστήριξη των θυμάτων. Κινητοποιούνται όλοι οι απαραίτητοι πόροι και έχει κηρυχθεί ειδική ζώνη καταστροφής», δήλωσε ο Τσόι Σανγκ-μοκ σε δήλωσή του.

Ο Τσόι, ο οποίος ταξίδεψε στον τόπο του δυστυχήματος την Κυριακή, εξέφρασε τα «θερμά του συλλυπητήρια στις οικογένειες των πενθούντων» και δεσμεύτηκε να καταβάλει κάθε δυνατή προσπάθεια για τη διαχείριση των συνεπειών του συμβάντος και την πρόληψη παρόμοιων ατυχημάτων στο μέλλον.

Η τραγωδία έρχεται μόλις δύο ημέρες μετά την έναρξη της υπηρεσιακής προεδρίας του Τσόι, το τελευταίο κεφάλαιο σε μια περίοδο πολιτικού χάους στη Νότια Κορέα.

Ο σημερινός πρόεδρος της χώρας, Γιουν Σουκ-γέολ, αποσύρθηκε από τις εξουσίες του από το κοινοβούλιο πριν από δύο εβδομάδες μετά από μια βραχύβια διάταξη στρατιωτικού νόμου που βύθισε τη χώρα σε πολιτική αταξία. Επί του παρόντος βρίσκεται σε διαθεσιμότητα, ενώ ένα ανώτατο δικαστήριο αποφασίζει για την τύχη του.

Ο Χαν Ντακ-σου, ο άνθρωπος που ανέλαβε να αντικαταστήσει τον Γιουν ως υπηρεσιακός πρόεδρος, παραπέμφθηκε από το κοινοβούλιο την Παρασκευή, πράγμα που σημαίνει ότι ο Τσόι - ο υπουργός Οικονομικών και αναπληρωτής πρωθυπουργός - τον αντικατέστησε.

Τι δήλωσε ο κατασκευαστής του αεροπλάνου;


Η Boeing εξέφρασε τα συλλυπητήριά της σε όσους έχασαν τους αγαπημένους τους στη συντριβή.

«Είμαστε σε επαφή με την Jeju Air σχετικά με την πτήση 2216 και είμαστε έτοιμοι να τους υποστηρίξουμε», ανέφερε η Boeing σε μια σύντομη δήλωση που αναρτήθηκε στον λογαριασμό της στο X.

«Εκφράζουμε τα βαθύτατα συλλυπητήριά μας στις οικογένειες που έχασαν τους αγαπημένους τους και οι σκέψεις μας παραμένουν με τους επιβάτες και το πλήρωμα», πρόσθεσε η εταιρεία.



Ο αμερικανικός αεροπορικός κολοσσός έχει περάσει μια ταραχώδη περίοδο τα τελευταία χρόνια, συμπεριλαμβανομένων δύο συντριβών του 737 Max, μια τραγωδία για την οποία η εταιρεία συμφώνησε να δηλώσει ένοχη για εξαπάτηση της Ομοσπονδιακής Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας κατά τη διαδικασία πιστοποίησης του αεροσκάφους.

Ωστόσο, οι αναλυτές έχουν περιγράψει το Boeing 737-800 - ένα παλαιότερο και διαφορετικό μοντέλο από το Max - ως ένα αξιόπιστο «άλογο» των ουρανών με εξαιρετικά ισχυρό ιστορικό ασφάλειας.

Συγκλονίζουν οι μαρτυρίες


Συγκλονισμένες οικογένειες συγκεντρώθηκαν στην αίθουσα αφίξεων του αεροδρομίου με δάκρυα στα μάτια, καθώς περίμεναν την ταυτοποίηση των πτωμάτων. Ορισμένοι από τους νεκρούς αναγνωρίστηκαν μόνο από τα δακτυλικά τους αποτυπώματα.

Ο Μάενγκ Τζι-Σου, 78 ετών, δήλωσε στο BBC ότι ο ανιψιός του και οι δύο γιοι του ανιψιού του ήταν στο αεροπλάνο.

Ήταν το πρώτο ταξίδι της οικογένειας στο εξωτερικό, με αφορμή την ολοκλήρωση των εισαγωγικών εξετάσεων του μικρότερου γιου στο κολέγιο.

«Δεν μπορώ να πιστέψω ότι ολόκληρη η οικογένεια απλά εξαφανίστηκε», είπε. «Η καρδιά μου πονάει τόσο πολύ».

Στους επιβάτες περιλαμβάνονταν 173 Νοτιοκορεάτες και δύο υπήκοοι Ταϊλάνδης.

Σε μια άλλη ιστορία, ο Τζέον Τζε-γιουνγκ βλέπει και ξαναβλέπει το βίντεο με το αεροσκάφος στο οποίο επέβαιναν η κόρη του και άλλοι 180 άνθρωποι να συντρίβεται στο τοιχίο του αεροδιαδρόμου στο αεροδρόμιο της Μουάν και αναρωτιέται πως κόπηκε έτσι άδοξα η ζωή της 45χρονης κόρης του.

«Όταν είδα το βίντεο, το αεροπλάνο φαινόταν εκτός ελέγχου. Οι πιλότοι μάλλον δεν είχαν άλλη επιλογή. Η κόρη μου, που είναι μόλις 45, να τελειώσει έτσι. Είναι απίστευτο» είπε, ενώ έδειξε σε δημοσιογράφους τα τελευταία μηνύματα που πήρε από την κόρη του πριν σκοτωθεί.

Η κόρη του Τζέον επέστρεφε στο σπίτι της, αφού πέρασε τις διακοπές των Χριστουγέννων με φίλους στην Μπανγκόκ. Αφήνει πίσω της το σύζυγο και την έφηβη κόρη της.

«Το νερό κοντά στο αεροδρόμιο δεν είναι βαθύ. Υπάρχουν και αγροί, με πιο μαλακό έδαφος από τον τσιμεντένιο διάδρομο. Γιατί δεν μπορούσε να προσγειωθεί εκεί;» διερωτήθηκε ο Τζέον.

Η κόρη του, η Μι-σόοκ, αναγνωρίστηκε από τα δακτυλικά αποτυπώματά της και η οικογένειά της αναζητά τώρα ένα γραφείο τελετών κοντά στη γενέτειρά της, το Γκουανγκτζού, για να μεταφέρει εκεί τη σορό της.

«Είχε σχεδόν επιστρέψει, για αυτό δεν χρειαζόταν να τηλεφωνήσει στην οικογένεια για να αφήσει κάποιο τελευταίο μήνυμα. Νόμιζε ότι γύριζε στο σπίτι» είπε ο Τζέον.

Στην πτήση υπήρχαν και Ταϊλανδοί πολίτες, σύμφωνα με τις αρχές της Νότιας Κορέας.

Ο πατέρας ενός από τα θύματα, είπε στο Associated Press ότι «δεν πίστευε ποτέ ότι αυτή θα ήταν η τελευταία φορά που θα βλεπόμασταν για πάντα».

Η κόρη του εργαζόταν σε ένα εργοστάσιο στη Νότια Κορέα για αρκετά χρόνια, είπε στο AP. Είχε επιστρέψει στην Ταϊλάνδη επισκεπτόμενη την οικογένειά της πριν αναχωρήσει με πτήση από την Μπανγκόκ για το Διεθνές Αεροδρόμιο Μουάν.

«Άκουσα ότι το αεροπλάνο εξερράγη στην Κορέα σήμερα το πρωί. Αλλά δεν περίμενα καθόλου ότι η κόρη μου θα ήταν σε αυτή την πτήση», είπε.

Μία άλλη συνταρακτική αποκάλυψη ήρθε από φίλο ενός εκ των θυμάτων, το οποίο έδωσε στη δημοσιότητα τον διάλογο που είχε μαζί τους μέσω SMS, δευτερόλεπτα πριν σκοτωθεί.
Ο διάλογος που είχε μαζί του – και ο οποίος δημοσιεύτηκε στα ΜΜΕ της Νότιας Κορέας, είχε ως εξής:

Επιβάτης: Κρατάμε. Ενα πουλί χτύπησε το φτερό του αεροπλάνου
Φίλος: Ε;
Επιβάτης: έτσι δεν μπορούμε να προσγειωθούμε ακόμη
Φίλος: Πότε έγινε αυτό;
Επιβάτης: Μόλις τώρα. Μήπως να αφήσω την διαθήκη μου;

Συντριβή αεροπλάνου στη Νότια Κορέα: Τα δραματικά τελευταία 9 λεπτά - Έλεγχο των Boeing σε όλη τη χώρα


Την ίδια ώρα, οι αρχές άρχισαν να ανακοινώνουν τα ονόματα ορισμένων από τα θύματα, προκαλώντας έκρηξη οργής και θλίψης μεταξύ των συγγενών τους που είχαν συγκεντρωθεί στο αεροδρόμιο. Κάποιοι ούρλιαζαν, έκλαιγαν ή κατέρρευσαν στο πάτωμα της αίθουσας αφίξεων, όπου περίμεναν την επιστροφή των δικών τους ανθρώπων.

Οι ερευνητές συνέλεξαν δείγματα DNA από τους συγγενείς για να αναγνωρίσουν τους νεκρούς.

Ειδήσεις σήμερα:

Influencer από την Αυστραλία δίχασε με βίντεο στο TikTok που μιλάει στο παιδί της: «Όλοι ξέρουμε γιατί το έκανες», της γράφουν

Επεισοδιακό φινάλε στο Χιτ-Χιούστον: Το γήπεδο έγινε ρινγκ, αποβλήθηκαν 4 παίχτες και οι δύο προπονητές - Δείτε βίντεο

Το Μινιόν λάμπει ξανά στην καρδιά της γιορτινής Αθήνας - Δείτε φωτογραφίεςίτε φωτογραφίες
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Ειδήσεις Δημοφιλή Σχολιασμένα
δειτε ολες τις ειδησεις

Δείτε Επίσης