Ένα φθινοπωρινό γεύμα διαφορετικό από τα άλλα, μιας και η συνάντηση των εθελοντών της bwin με τους διαμένοντες της Στέγης Υποστηριζόμενης Διαβίωσης «Φωτεινή» έδιωξε κάθε… μελαγχολικό συναίσθημα.
Ένας... γυμνός Μοντιλιάνι πουλήθηκε για 157,2 εκατ. δολάρια
Ένας... γυμνός Μοντιλιάνι πουλήθηκε για 157,2 εκατ. δολάρια
Ο πίνακας "Nu couche" δεν κατέρριψε το ρεκόρ για έργο του πιο Παρισινού από τους ιταλούς ζωγράφους, το οποίο καταγράφηκε τον Νοέμβριο του 2015 από ένα άλλο "Ξαπλωμένο γυμνό" που πωλήθηκε από τον Κρίστις αντί 170,4 εκατομμυρίων δολαρίων
Ένας πίνακας του ιταλού ζωγράφου Αμεντέο Μοντιλιάνι πωλήθηκε αντί 157,2 εκατομμυρίων δολαρίων χθες βράδυ από τον οίκο Sotheby's και έγινε ο τέταρτος πιο ακριβός πίνακας που πωλείται σε δημοπρασία.
Ο πίνακας "Nu couche" δεν κατέρριψε το ρεκόρ για έργο του πιο Παρισινού από τους ιταλούς ζωγράφους, το οποίο καταγράφηκε τον Νοέμβριο του 2015 από ένα άλλο "Ξαπλωμένο γυμνό" που πωλήθηκε από τον Κρίστις αντί 170,4 εκατομμυρίων δολαρίων.
Η τιμή εκκίνησης ήταν 125 εκατομμύρια δολάρια στη χθεσινή πώληση, η οποία καλυπτόταν από εγγύηση ύψους που ο οίκος Σόθμπις αρνήθηκε να ανακοινώσει. Οι προσφορές ήταν μετρημένες στα δάκτυλα του ενός χεριού και όλες από ιδιώτες συλλέκτες που μετείχαν τηλεφωνικά. Το ποσό ανήλθε τελικά στα 139 εκατομμύρια δολάρια με τελική τιμή τα 157,2 εκατομμύρια συμπεριλαμβανομένων εξόδων και προμηθειών.
Ο Sotheby's αρνήθηκε να αποκαλύψει την ταυτότητα του αγοραστή.
Σε συνέντευξη Τύπου στο τέλος της δημοπρασίας, ο Σάιμον Σο, ο συνεπικεφαλής του τμήματος Ιμπρεσιονισμού και Μοντέρνας Τέχνης του οίκου δημοπρασιών, χαιρέτισε τη "νέα σημαντική στιγμή" στην ιστορία του Σόθμπις.
Ουδέποτε ο συγκεκριμένος οίκος δημοπρασιών, που ιδρύθηκε το 1744, είχε πουλήσει ένα έργο σε αυτή την τιμή.
Ο πίνακας του 1917 μόλις που ξεπέρασε το ποσό των 150 εκατομμυρίων δολαρίων που είχε αποτιμηθεί και ήταν η υψηλότερη εκτίμηση που είχε ανακοινωθεί ποτέ για έργο που βγαίνει στο σφυρί από όλους τους οίκους δημοπρασιών.
Για τον Σάιμον Σο, η πώληση αυτή αντανακλά την κριτική και εμπορική επανεκτίμηση ενός έργου του Μοντιλιάνι (1884-1920), ο οποίος πέθανε σε ηλικία 35 ετών από επιπλοκές μηνιγγίτιδας. Υπογράμμισε ακόμη, ότι πριν από μόλις πέντε χρόνια το ρεκόρ για έργο του ιταλού καλλιτέχνη ήταν 42 εκατομμύρια δολάρια.
Κατά τη διάρκεια της τελευταίας του παρουσίασης σε δημοπρασία το 2003 το "Ξαπλωμένο γυμνό" που πωλήθηκε χθες είχε κατακυρωθεί αντί 26,9 εκατομμυρίων δολαρίων.
Ο πίνακας ήταν το καλύτερο κομμάτι των εαρινών πωλήσεων στη Νέα Υόρκη και κατά πολύ αποδοτικότερο σε σχέση με το "Κορίτσι με το πανέρι με τα λουλούδια" του Πάμπλο Πικάσο που πωλήθηκε 115 εκατομμύρια δολάρια από τον οίκο Christie's κατά τη διάρκεια της πώλησης της συλλογής Ροκφέλερ.
Πρόκειται για τον μεγαλύτερο πίνακα του ζωγράφου βάσει των διαστάσεών του (146 εκατοστά πλάτος επί 89 εκατοστά ύψος). Το έργο ανήκει σε μια σειρά με 22 γυμνά από τα οποία είναι το μοναδικό που παρουσιάζει όλο το μοντέλο, από την κορυφή έως τα νύχια. Εννέα γυμνά μεταξύ αυτών βρίσκονται ακόμη σε χέρια ιδιωτών συλλεκτών.
Κατά την παρουσίαση του έργου πριν από τη δημοπρασία, ο Σάιμον Σο είχε αναφέρει ότι η σειρά αυτή έφερε επανάσταση στην τέχνη του γυμνού στη ζωγραφική, χαρακτηρίζοντας το έργο που πωλήθηκε χθες "διακριτικά ριζοσπαστικό". "Ενώ έχει ρίζες στην παράδοση, αντανακλά την αλλαγή στη θέση τη γυναίκας κατά τη διάρκεια του Α΄Παγκοσμίου Πολέμου. Μια σύνθεση των ιστορικών αυθεντιών του γυμνού και της νέας ζωγραφικής του 20ου αιώνα, αλλά επίσης η ενσάρκωση της χειραφέτησης της γυναίκας που είναι κυρία του εαυτού της και έχει σεξουαλική αυτοπεποίθηση. Το έργο αποσπά εντελώς το βλέμμα μας".
Ο πίνακας "Nu couche" δεν κατέρριψε το ρεκόρ για έργο του πιο Παρισινού από τους ιταλούς ζωγράφους, το οποίο καταγράφηκε τον Νοέμβριο του 2015 από ένα άλλο "Ξαπλωμένο γυμνό" που πωλήθηκε από τον Κρίστις αντί 170,4 εκατομμυρίων δολαρίων.
Η τιμή εκκίνησης ήταν 125 εκατομμύρια δολάρια στη χθεσινή πώληση, η οποία καλυπτόταν από εγγύηση ύψους που ο οίκος Σόθμπις αρνήθηκε να ανακοινώσει. Οι προσφορές ήταν μετρημένες στα δάκτυλα του ενός χεριού και όλες από ιδιώτες συλλέκτες που μετείχαν τηλεφωνικά. Το ποσό ανήλθε τελικά στα 139 εκατομμύρια δολάρια με τελική τιμή τα 157,2 εκατομμύρια συμπεριλαμβανομένων εξόδων και προμηθειών.
Ο Sotheby's αρνήθηκε να αποκαλύψει την ταυτότητα του αγοραστή.
Σε συνέντευξη Τύπου στο τέλος της δημοπρασίας, ο Σάιμον Σο, ο συνεπικεφαλής του τμήματος Ιμπρεσιονισμού και Μοντέρνας Τέχνης του οίκου δημοπρασιών, χαιρέτισε τη "νέα σημαντική στιγμή" στην ιστορία του Σόθμπις.
Ουδέποτε ο συγκεκριμένος οίκος δημοπρασιών, που ιδρύθηκε το 1744, είχε πουλήσει ένα έργο σε αυτή την τιμή.
Ο πίνακας του 1917 μόλις που ξεπέρασε το ποσό των 150 εκατομμυρίων δολαρίων που είχε αποτιμηθεί και ήταν η υψηλότερη εκτίμηση που είχε ανακοινωθεί ποτέ για έργο που βγαίνει στο σφυρί από όλους τους οίκους δημοπρασιών.
Για τον Σάιμον Σο, η πώληση αυτή αντανακλά την κριτική και εμπορική επανεκτίμηση ενός έργου του Μοντιλιάνι (1884-1920), ο οποίος πέθανε σε ηλικία 35 ετών από επιπλοκές μηνιγγίτιδας. Υπογράμμισε ακόμη, ότι πριν από μόλις πέντε χρόνια το ρεκόρ για έργο του ιταλού καλλιτέχνη ήταν 42 εκατομμύρια δολάρια.
Κατά τη διάρκεια της τελευταίας του παρουσίασης σε δημοπρασία το 2003 το "Ξαπλωμένο γυμνό" που πωλήθηκε χθες είχε κατακυρωθεί αντί 26,9 εκατομμυρίων δολαρίων.
Ο πίνακας ήταν το καλύτερο κομμάτι των εαρινών πωλήσεων στη Νέα Υόρκη και κατά πολύ αποδοτικότερο σε σχέση με το "Κορίτσι με το πανέρι με τα λουλούδια" του Πάμπλο Πικάσο που πωλήθηκε 115 εκατομμύρια δολάρια από τον οίκο Christie's κατά τη διάρκεια της πώλησης της συλλογής Ροκφέλερ.
Πρόκειται για τον μεγαλύτερο πίνακα του ζωγράφου βάσει των διαστάσεών του (146 εκατοστά πλάτος επί 89 εκατοστά ύψος). Το έργο ανήκει σε μια σειρά με 22 γυμνά από τα οποία είναι το μοναδικό που παρουσιάζει όλο το μοντέλο, από την κορυφή έως τα νύχια. Εννέα γυμνά μεταξύ αυτών βρίσκονται ακόμη σε χέρια ιδιωτών συλλεκτών.
Κατά την παρουσίαση του έργου πριν από τη δημοπρασία, ο Σάιμον Σο είχε αναφέρει ότι η σειρά αυτή έφερε επανάσταση στην τέχνη του γυμνού στη ζωγραφική, χαρακτηρίζοντας το έργο που πωλήθηκε χθες "διακριτικά ριζοσπαστικό". "Ενώ έχει ρίζες στην παράδοση, αντανακλά την αλλαγή στη θέση τη γυναίκας κατά τη διάρκεια του Α΄Παγκοσμίου Πολέμου. Μια σύνθεση των ιστορικών αυθεντιών του γυμνού και της νέας ζωγραφικής του 20ου αιώνα, αλλά επίσης η ενσάρκωση της χειραφέτησης της γυναίκας που είναι κυρία του εαυτού της και έχει σεξουαλική αυτοπεποίθηση. Το έργο αποσπά εντελώς το βλέμμα μας".
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
Ειδήσεις
Δημοφιλή
Σχολιασμένα